Princess V 42

Princess V 42

Του Μάκη Ματιάτου

Από τη μέρα που το πρώτο σκάφος της σειράς V έκανε την εμφάνισή του, όλα άλλαξαν για τη μεγάλη Princess, η οποία εξακολουθεί να οδηγεί την κούρσα στα ποιοτικά σκάφη επιδόσεων.

Η σειρά V έχει να προσφέρει σκάφη με γάστρες μεταβλητού βαθέος V, ειδικά για την εξοικονόμηση βάρους, σε συνδυασμό με τη χρησιμοποίηση τούνελς για τις προπέλες, που έχουν σαν αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση και ωστική δύναμη των ελίκων. Ένα ακόμα πλεονέκτημα των τούνελς είναι η μείωση του βυθίσματος, αφού οι κινητήρες μπορούν να τοποθετηθούν πιο πρύμα. Και δεν είναι μόνον αυτό. Τα τούνελς δημιουργούν υδροδυναμική δύναμη που ανασηκώνει την πρύμη και κρατάει το σκάφος περισσότερο κοντά στο οριζόντιο επίπεδο κατά τη διαδικασία της μετάβασης από τη συμβατική πλεύση στο πλανάρισμα, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο αλλά και ορατότητα.

Οι γάστρες της σειράς V είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η σύγχρονη τεχνολογία στον τομέα της υδροδυναμικής. Τα ενσωματωμένα spray rails είναι ειδικά σχεδιασμένα για να εκτρέπουν το νερό και να κρατούν στεγνό το σκάφος στις μεγάλες ταχύτητες, αλλά και να μειώνουν στο ελάχιστο την αντίσταση τριβής. Ακόμα, ένα επαναστατικό κουρμπαριστό chine με ιδανικό deadrise στην πρύμη κάνει το σκάφος να ταξιδεύει πολύ πιο «γλυκά», με υποδειγματική ευστάθεια πορείας σε καιρούς από την μπάντα και την πρύμη.

Το Princess V 42 που θα παρουσιάσει στην Exclusive Yachting η American Marine, κυριολεκτικά επιβεβαιώνει τη φιλοσοφία του βρετανικού ναυπηγείου που θέλει επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς. Οι δίδυμες Volvo D6 από 2x 280 hp μέχρι 2×350 hp sterndrives με duo prop δίνουν στο σκάφος την ταυτότητα της σειράς V Class, που σημαίνει επιδόσεις μέχρι 41 κόμβους.

Η εσωτερική διαρρύθμιση προσφέρει στο lower deck μια σουίτα για τον ιδιοκτήτη στην πλώρη και άλλη μια πραγματικά μεγάλη καμπίνα για τους φιλοξενούμενους στη μέση του σκάφους και σε εγκάρσια διάταξη.

Ανάμεσα στις δύο καμπίνες υπάρχει το καθιστικό του σαλονιού από την αριστερή μπάντα, ενώ απέναντι βρίσκεται η θαυμάσια οργανωμένη κουζίνα.

Για να πάμε και στο κύριο κατάστρωμα τώρα, η Princess προτείνει δύο εναλλακτικές λύσεις διαρρύθμισης. Το βασικό layout περιλαμβάνει δύο μεγάλους χώρους καθιστικών, wet bar και χώρο για το τεντεράκι ή το wetbike πάνω στην πρυμιά πλατφόρμα. Η άλλη επιλογή είναι ένα πολύ άνετο καθιστικό σε σχήμα U και χώρος γκαράζ για το τεντεράκι κάτω από το στρώμα ηλιοθεραπείας στην πρύμη.

Πριν από λίγα σχετικά χρόνια τα περισσότερα βρετανικά σκάφη δεν φημίζονταν και τόσο για την καλαισθησία τους. Τώρα πλέον θα λέγαμε πως ανταγωνίζονται πολλά από τα μεγάλα ιταλικά ονόματα του χώρου του μηχανοκίνητου. Αυτή είναι και η περίπτωση του Princess V 42, που πέρα από την «προχωρημένη» σχεδίαση της σειράς V έχει να παρουσιάσει μια εκπληκτική φινέτσα στο εσωτερικό του, κάνοντάς το εξαιρετικά ελκυστικό χωρίς υπερβολές. Είναι ένα σκάφος made in (NEW) Britain, σε μια νέα Βρετανία αποκολλημένη από το συντηρητισμό του παρελθόντος σε ό,τι έχει σχέση με τη σχεδίαση και το design στο σκάφος αναψυχής.

American Marine, Βουλιαγμένης 95 & Μιλτιάδου 65, 166 74 Γλυφάδα, τηλ. 210-96.99.570-8, fax 210-96.34.945, www.americanmarine.gr

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος με μπαλκόνι: 13,15 m.
Ολικό μήκος χωρίς μπαλκόνι: 12,75 m.
Πλάτος: 3,73 m.
Βύθισμα: 0,92 m.
Εκτόπισμα: 7.600 kg.
Δεξ. καυσίμων: 720 lt.
Δεξ. νερού: 333 lt.
Μηχανοκίνηση: 2 x Volvo D6 DP
Ισχύς κινητήρων: 2 x 280 hp., 2 x 310 hp., 2 x 350 hp.