Ocean Pearl 62.1
Παρουσιάσεις σκαφώνOcean Pearl 62.1
Του Μάκη Ματιάτου
Το μεγαλύτερο ελληνικό ναυπηγείο ιστιοφόρων σκαφών αναψυχής σε συνεργασία με το διεθνούς φήμης και με πολλές περγαμηνές Βρετανό σχεδιαστή Bill Dixon ξεκινάει μια νέα εποχή, με ένα deck saloon ιστιοφόρο, που σίγουρα θα κάνει αίσθηση.
Η Ocean Yachts είναι ο μοναδικός σήμερα πρεσβευτής του ελληνικού ιστιοφόρου διεθνώς. Ιδρύθηκε μόλις το 1997 από τον Κωνσταντίνο Αναργύρου, που με μεράκι και όραμα έφερε ξανά το ελληνικό ιστιοφόρο στο διεθνές προσκήνιο μετά την εποχή του αναπτυξιακού νόμου 1262, η κατάργηση του οποίου ακολουθήθηκε από πλήρη απραξία στο χώρο της κατασκευής.
Το ελληνικό ναυπηγείο, που απασχολεί περί τα 40 άτομα έχει μια παραγωγή της τάξης των 15 σκαφών το χρόνο, όλα πάνω από τα 50 πόδια.
Ο Bill Dixon μαθήτεψε δίπλα σε ένα θρύλο, το μεγάλο Angus Primrose, που με την υπογραφή του έκανε διεθνώς γνωστά τα Moody στο τέλος της δεκαετίας του ΅70. Ο Angus Primrose χάθηκε άδοξα από πνιγμό στη θάλασσα και ο Bill Dixon ανέλαβε να συνεχίσει το έργο του αλλά και τη συνεργασία με το μεγάλο την εποχή εκείνη βρετανικό ναυπηγείο, έχοντας πάντα το ίδιο όραμα και φιλοσοφία με τον πνευματικό του πατέρα. Ο Bill Dixon ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση μελέτης και σχεδίασης σκαφών αναψυχής το 1981. Μέσα στην 25ετία που πέρασε έχει να επιδείξει πολλές συνεργασίες με γνωστά ναυπηγεία σε σημαντικά πετυχημένα μοντέλα παραγωγής και one off. Η συνεργασία δύο μεγάλων ονομάτων του χώρου, της Ocean Yachts και του Bill Dixon θα μας προσφέρει ένα νέο «μαργαριτάρι» που θα αποτελέσει και τη ναυαρχίδα του στόλου της Ocean Yachts και θα πέσει στο νερό το Σεπτέμβριο του 2007.
Ας δούμε όμως μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες του Ocean Pearl 62.1 που αφορούν στον ιστιοπλοϊκό εξοπλισμό. Η ιστιοφορία sloop περιλαμβάνει άλμπουρο της Sparcraft με τρεις σταυρούς, organizers και boomvang της ίδιας εταιρείας και in-mast μουδάρισμα της μεγίστης και τζένοα με Facnor roller furling. Το σκάφος έχει εξοπλισμό Harken βιτζιρέλα self tailing 2 x 74, 2 x 53 και 1 x 48, καθώς και σιδηροδρόμους, μαΐστρα και τζένοα της Elvstrom.
Η εσωτερική διαρρύθμιση προσφέρει δύο εναλλακτικές επιλογές ownerΆs και charter version, δηλαδή μια τετρακάμπινη (τέσσερις επιβατών συν μία πληρώματος) και μια πεντακάμπινη έκδοση (πέντε επιβατών συν μία πληρώματος). Όπως είναι γνωστό το ναυπηγείο αφήνει ένα μεγάλο μέρος και στις ιδιαίτερες επιθυμίες του κοινού του, πράγμα που δίνει τη δυνατότητα στο μελλοντικό ιδιοκτήτη να επέμβει προσθέτοντας το προσωπικό του στυλ, ανάλογα με τις ανάγκες. Έτσι, η εσωτερική διαρρύθμιση μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα, πάντα μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων και του εφικτού.
Η αναγγελία του νέου μοντέλου έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Με μεγάλη ανυπομονησία θα περιμένουμε τη νέα αυτή ναυαρχίδα του ελληνικού ναυπηγείου να τη δοκιμάσουμε στη θάλασσα. Είναι η πρώτη μεγάλη συνεργασία για τους συντελεστές του Ocean Pearl 62.1 και εμείς που ξέρουμε και τα δύο μέρη πιστεύουμε πως το αποτέλεσμα θα έχει όλα εκείνα τα θετικά στοιχεία που συμβάλλουν στην επιτυχημένη πορεία ενός νέου ιστιοφόρου.
Κατασκευαστής: Ocean Yachts, Αυξεντίου 6, 174 55 ?λιμος, τηλ. 210-98.55.518, fax 210-98.55.519, e-mail: [email protected], www.ocean-yachts.com.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ναυπηγείο: Ocean Yachts
Σχεδιαστές: Dixon Yacht Design, Ocean Yachts
Ολικό μήκος: 19,47 m.
Μήκος κύτους: 18,88 m.
Μήκος ισάλου: 17,27 m.
Μέγιστο πλάτος: 5,40 m.
Βύθισμα: 2,45 m.
Εκτόπισμα: 28.500 kg.
Έρμα: 8.750 kg.
Ιστιοφορία: 204,20 m²
Μαΐστρα: 80,20 m²
Τζένοα: 124,00 m²
Μηχανοκίνηση: Yanmar Turbo 160 hp.
Δεξ. νερού: 1.600 lt.
Δεξ. καυσίμων: 1.350 lt.
Καμπίνες: 4+1 και 5+1 (διπλή για skipper)
Κουκέτες: 8+2, 10+2