Fjord 40 Open

Fjord 40 Open



Το νέο δωδεκάμετρο Fjord 40 είναι η νέα ναυαρχίδα στη γραμμή παραγωγής της Fjord. Όλοι γνωρίζουμε ότι κάθε φορά που η Fjord περιλαμβάνει στη γραμμή παραγωγής της ένα νέο μοντέλο η επιτυχία είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό εξασφαλισμένη. Αυτό αναμένεται να επιβεβαιωθεί για άλλη μια φορά με το Fjord 40 και μάλιστα τώρα που το Νορβηγικό ναυπηγείο τελεί υπό νέα διοίκηση, εφόσον έχει πλέον αγοραστεί κατά 100% από το γερμανικό ναυπηγείο Hanse Yachts.



Το νέο μοντέλο εμφανίζει μια εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση τετράγωνης λογικής με κάθετη πλώρη, που όπως ήδη έχουμε αναλύσει, προσφέρει πολλά θετικά στοιχεία και φέρεται ως μια νέα τάση στη σχεδίαση (δείτε σχετικό θέμα στις νέες τεχνολογίες με τίτλο «Το κάθετο σχήμα της πλώρης»). Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, Cruiser και Open, καλύπτοντας έτσι δυο μεγάλες κατηγορίες για τους φίλους του υγρού στοιχείου.

Υπεύθυνοι του νέου προγράμματος είναι οι Patrick Banfield και Jim Wilshire, οι οποίοι λειτουργούν κάτω από την επωνυμία του σχεδιαστικού τους γραφείου “Allseas Design” με έδρα την Κυανή Ακτή και την Αυστραλία. Το ίδιο γραφείο είναι υπεύθυνο για τη σχεδίαση σκαφών με μήκος πάνω από τα 100 πόδια και φυσικά η διάχυση ιδεών και εμπειριών από τα μεγαλύτερα προς τα μικρότερα σκάφη είναι αναμενόμενη. Αυτό ερμηνεύει εν μέρει και την πρωτοποριακή σχεδίαση του Fjord 40.



Το Fjord 40 Cruiser ή Οpen βασίζεται σε μια καινοτόμα σχεδιασμένη γάστρα με λόγο μήκους προς πλάτος 3:1, η οποία έχει τη δυνατότητα να κινείται με ευκολία μέσα στο νερό και φυσικά δεν μπορεί να συγκριθεί με άλλες. Και αυτό γιατί οι σχεδιαστές της Fjord δεν βασίστηκαν στις προτιμήσεις των πελατών τους για να σχεδιάσουν ένα ακόμη σκάφος, αλλά πήραν το ρίσκο και εφάρμοσαν καινοτομίες, που θεώρησαν ιδανικές για να προσελκύσουν νέους πελάτες που ζητούν κάτι περισσότερο. Εμείς αρκεί να αναφέρουμε ότι το τελικό σχήμα του σκάφους, όσο και αν φαίνεται περίεργο, δοκιμάστηκε πολλές φορές μέσα σε αεροσήραγγα και συνδύασε εμπειρίες και αποτελέσματα εργονομίας από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας για να μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του με ασφάλεια, χωρίς θόρυβο και κυρίως με μεγάλη οικονομία. Η επεξεργασία αυτή δεν έγινε βέβαια για να κατασκευαστεί ένα μόνο σκάφος αλλά για να κατοχυρωθεί μια νέα φιλοσοφία που φαίνεται ότι θα επηρεάσει όλα τα μήκη σκαφών που θα ενταχθούν στη γραμμή παραγωγής του ναυπηγείου στο μέλλον.

Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σκάφους θα πρέπει να προσθέσουμε τις πληθωρικές κρυστάλλινες επιφάνειες που διαμορφώνουν την υπερκατασκευή στην περίπτωση του Cruiser αλλά και το χαμηλό προφίλ στην περίπτωση του Open που αναμένεται πλέον να αποτελέσουν το σήμα κατατεθέν των μοντέλων Fjord στο μέλλον σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ας δούμε όμως τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά.

Fjord 40 Open

Η κατασκευή του σκάφους γίνεται πλέον υπό την επίβλεψη του γερμανικού ναυπηγείου Hanse, το οποίο χρησιμοποιεί ως κύριο υλικό του τις εποξειδικές ρητίνες. Το κατάστρωμα είναι φτιαγμένο από πολυεστέρα και αφρό πολυουρεθάνης ενώ η γάστρα κατασκευάζεται από epoxy της SP Systems επιτυγχάνοντας έτσι 10% μείωση του βάρους και σημαντική αύξηση της αντοχής στη χρήση και στο χρόνο. Το βάρος στην έκδοση Open αγγίζει τα 7.600 κιλά, οπότε με τη χρήση ως μηχανοκίνηση των αναβαθμισμένων Volvo IPS 500 το σκάφος κυριολεκτικά «πετάει». Ο τρόπος και η διαδικασία κατασκευής καλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές ταχύπλοων σκαφών του Germanischer LloydΆs. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς και μόνο από τη διευθέτηση του χώρου του μηχανοστασίου, στο οποίο οδηγούν δύο ειδικά hatches. Εδώ υπάρχει πολύς χώρος γύρω από τις δύο Volvos IPS, ενώ εύκολα μπορεί να διακρίνει κανείς τα φίλτρα καυσίμου, το σύστημα πυρόσβεσης, τα κουτιά ηλεκτρονικού ελέγχου αλλά και τις τακτοποιημένες γραμμές καλωδίωσης που τρέχουν κατά μήκος του.



Ένας πρόσθετος βοηθητικός χώρος είναι τοποθετημένος κάτω από τη θέση πλοήγησης και φτιάχτηκε για να φιλοξενεί τις δεξαμενές πόσιμου νερού και λυμάτων, τις αντλίες αλλά και τις μπαταρίες του σκάφους. Υπάρχει ακόμα ο απαραίτητος χώρος για να εγκατασταθεί γεννήτρια ρεύματος. Αν και το σκάφος στην έκδοση open έχει σαν σκοπό να προσφέρει τις υπηρεσίες ενός daycruiser ή ενός ημερήσιου καταφυγίου μακριά από το θόρυβο και το άγχος της πόλης, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και μιας ολιγοήμερης κρουαζιέρας. Φυσικά όποιος προτιμά την πολυήμερη παραμονή στη θάλασσα η επιλογή του Fjord 40 Cruiser θα ήταν καλύτερη λύση.

Όταν κανείς ξεπεράσει την έκπληξη της εξωτερικής σχεδίασης, εντυπωσιαστεί από το χώρο του μηχανοστασίου και κυκλοφορήσει πάνω στο σκάφος, έχει να συναντήσει ακόμη αρκετές ευχάριστες εκπλήξεις. Για παράδειγμα εντύπωση κάνουν οι εκτινασσόμενες δέστρες ανοξείδωτου κράματος, τα ανοξείδωτα ρέλια που ασφαλίζουν περιφερειακά όλο το εξωτερικό κατάστρωμα, έτοιμες θηλιές για το δέσιμο των μπαλονιών αλλά και το σύστημα για την αναδιπλούμενη άγκυρα στην πλώρη. Στην πρύμνη υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι αλλά και δύο διάδρομοι που οδηγούν στη πλατφόρμα μπάνιου, η οποία προσφέρει ένα καλό πάτημα προς τη θάλασσα. Καλύπτεται ακόμα από ξύλο τηκ με σανίδες τριών ιντσών και όχι τις συνηθισμένες σανίδες των δύο ιντσών, μια επιλογή που προσφέρει περισσότερη πολυτέλεια αλλά και διακριτικότητα. Στον τομέα αυτό συνεισφέρει και ο βραδινός φωτισμός του σκάφους.

Στον εξωτερικό χώρο του σκάφους κυριαρχεί η τραπεζαρία με τα δύο παράλληλα καθιστικά και το διπλό τραπέζι από τηκ. Οι τεχνικοί της Fjord έχουν προβλέψει καθίσματα για έξι άτομα αλλά μαζί με τα μαξιλάρια μπορούν να δημιουργηθούν θέσεις για συνολικά 14 άτομα συνθέτοντας τη μεγαλύτερη εξωτερική τραπεζαρία σε αυτή την κατηγορία. Ο χώρος προβλέπει και δύο μεγάλες βολικές ξαπλώστρες για ηλιοθεραπεία. Οι ευκολίες του σκάφους περιλαμβάνουν ακόμη ένα κεντρικό έπιπλο από GRP, το οποίο η Fjord ονομάζει εξωτερική κουζίνα με δύο εστίες γκαζιού, νεροχύτη αλλά και ψυγείο με καταψύκτη. Έτσι η απόλαυση ενός πρόχειρου δείπνου ή ενός δροσερού κοκτέιλ είναι από τις χαρές που το σκάφος ξέρει και μπορεί να προσφέρει. Η θέληση φυσικά παραμένει στον ιδιοκτήτη.



Οι χώροι ενδιαίτησης βρίσκονται φυσικά κάτω από το κατάστρωμα, ενώ το φυσικό φως και ο αέρας περνούν εδώ από την πόρτα εισόδου αλλά και δυο τετράγωνα hatches της Lewmar. Στον εσωτερικό χώρο ο σχεδιαστής Mark Tucker κατάφερε να δώσει το άρωμα ενός σαφώς μεγαλύτερου σκάφους, εκμεταλλευόμενος πλήρως τον ωφέλιμο χώρο που προσφέρει η πρωτοποριακή σχεδίαση του σκάφους. Η διπλή καμπίνα των καλεσμένων προσφέρει τις απαιτούμενες ανέσεις με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, παροχές ρεύματος AC / DC και επίπλωση από ξύλο κερασιάς, βελανιδιάς ή μαονιού.

Την έκπληξη όμως κάτω από το κατάστρωμα αποτελεί η καμπίνα του ιδιοκτήτη που είναι τοποθετημένη, στην πλώρη τους σκάφους. Με υψηλή οροφή, διπλό κρεβάτι, hatche φωτισμού και εξαερισμού, αρκετό αποθηκευτικό χώρο για το Σαββατοκύριακο αλλά και τηλεόραση Sharp Aquos 24 ιντσών, ο χώρος αυτός εξασφαλίζει την απαραίτητη απομόνωση. Όσο για το μπάνιο ο Mark Tucker κατάφερε να συνδυάσει με άνεση όλα τα θετικά στοιχεία ενός αντίστοιχου χώρου μεγαλύτερου σκάφους, όπως πάγκο από Corian, ντουζιέρα Bossini, πορσελάνινο τετράγωνο νιπτήρα με καθρέπτη και είδη υγιεινής Tecma στις διαστάσεις του Fjord 40.

Οι δύο θέσεις διακυβέρνησης με επένδυση από βινύλιο είναι τοποθετημένες στο κέντρο του σκάφους πίσω από την κεντρική κονσόλα πλοήγησης. Εδώ βρίσκει κανείς αναδιπλούμενο υποπόδιο, θήκες για το ποτό και προαιρετικά επένδυση από δέρμα. Η κονσόλα πλοήγησης πίσω από το μεγάλο παρμπρίζ από πλεξιγκλάς περιλαμβάνει εκτός από το τιμόνι, τα όργανα των κινητήρων, δείκτες καυσίμου και θέσης πηδαλίου, βυθόμετρο Simrad CX 44, ολοκληρωμένο σύστημα GPS, διακόπτες για τη ρύθμιση των trim tabs και ένα μικρό joystick που διευκολύνει τους ελιγμούς σε μικρές ταχύτητες. Κάθε κίνηση του τιμονιού μεταφέρεται στο πηδάλιο με το σύστημα Volvo fly-by-wire, δηλαδή μέσα από ένα κύκλωμα ηλεκτρικών καλωδίων, όπως και στα αεροσκάφη αυξάνοντας έτσι την απόκριση του σκάφους αλλά και την ακρίβεια ελέγχου κατά τη διακυβέρνησή του.

Το GPS έχει καταγράψει στο διεθνή τύπο 14,6 κόμβους στις 1.750 σ.α.λ., ικανοποιητική ταχύτητα για ένα πέρασμα με δύσκολο καιρό, 18,2 κόμβους στις 2.000 σ.α.λ. για κίνηση σε ήρεμα νερά, 25,8 κόμβους στις 2.500 σ.α.λ. ως ιδανική ταχύτητα κρουαζιέρας και 32,5 κόμβους στις 3.000 σ.α.λ, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Η μέγιστη ταχύτητα που έχει σημειωθεί είναι 38,5 κόμβοι σε συνθήκες ταξιδιού, ενώ η μέγιστη που δηλώνει ο κατασκευαστής αγγίζει τους 44 κόμβους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 11,99 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 3,99 μέτρα
Εκτόπισμα: 7,6 κιλά
Κινητήρες: 2 x Volvo Penta IPS 400
ή 2 x Volvo Penta IPS 450
ή 2 x Volvo Penta IPS 500
ή 2 x Volvo Penta IPS 600
Δεξαμενή νερού: 300 λίτρα
Δεξαμενή καυσίμων: 1.000 λίτρα

Dynamic Boats
5ο χλμ. Βάρης, Λεωφ. Κορωπίου & Κολοκοτρώνη
194 00, Κορωπί, τηλ. 210 96 56 641, fax 210 96 56 643
e-mail: [email protected], www.dynamicboats.gr