Custom F Line F40
Παρουσιάσεις σκαφώνΈνα από τα ωραιότερα φουσκωτά σκάφη στην ελληνική και όχι μόνο αγορά, είναι χωρίς αμφιβολία το F40 Custom Line.
Αποτελεί από μόνο του μία πολυτελή κατηγορία στα καμπινάτα φουσκωτά. Οι Έλληνες και οι Ιταλοί οραματιστές του, με εφόδια την τεχνογνωσία και την φαντασία τους κατάφεραν να πάνε το φουσκωτό ένα βήμα πιο πέρα. Παρουσιάζοντας ένα σκάφος που αποτελεί πραγματικά την εξέλιξη του είδους.
Το F40 της δοκιμής μας έφερε δύο κινητήρες Turbo diesel Volvo Penta D6 370 ίππων που το οδήγησαν άνετα και με ασφάλεια έξω από το λιμάνι. Τα χειριστήρια τους ήταν μαλακά και άρπαζαν αμέσως, ανεβάζοντας στροφές και επιταχύνοντάς εύκολα το θηρίο των σχεδόν 11 τόνων.
Η πλεύση ήταν εντυπωσιακά άνετη, το σκάφος στρίβει πολύ εύκολα, πραγματοποιώντας μικρό κύκλο στροφής. Το σπορ ελαφρύ τιμόνι του το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο για το μήκος του έτσι, σε μικρά λιμάνια μπορεί να εκτελεί λεπτές μανούβρες.
Στις μεγαλύτερες ταχύτητες το σκάφος ισορροπεί κυρίως στο πίσω μέρος του chine και οι αεροθάλαμοι επεμβαίνουν για να βοηθήσουν μόνο στα μεγαλύτερα κύματα. Τον ίδιο ρόλο υποστηρικτικό, καλούνται να παίξουν στις κλειστές στροφές οριοθετώντας τις κλίσεις.
Προχωρώντας για να συναντήσουμε τα μεγαλύτερα κύματα εκεί που η θάλασσα πετάριζε είδαμε το πόσο εντυπωσιακή ήταν και η απόσβεση.
Η πλώρη ανοίγει δρόμο στο κύμα και η βαθιά γάστρα πέφτει προοδευτικά στο νερό, απορροφώντας τα κτυπήματα και προσφέροντας μία μαλακή, άνετη και ασφαλή πλεύση.
To επιβλητικό σκάφος των 11 τόνων ταξιδεύει ιδανικά στην ταχύτητα των 38 μιλίων/ωρα, καταναλώνοντας 90lt/h. Αν θέλουμε μεγαλύτερη οικονομία, η ιδανικότερη ταχύτητα είναι περίπου 26m/h με κατανάλωση 70lt/h. Μέγιστη ταχύτητα είναι 43m/h με την κατανάλωση να ανεβαίνει στα 125lt/hr, ιδιαίτερα ανεκτή για το βάρος και τον όγκο του σκάφους.
Ανεβαίνοντας στο κατάστρωμα συνειδητοποιούμε πλέον απόλυτα ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο φουσκωτό. Αλλά για ένα φουσκωτό yacht όπως το εμπνεύστηκε ο δημιουργός του κ. Φότζια ο γνωστός αντιπρόσωπος του ιταλικού ναυπηγείου solemar στην χώρα μας.
Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα του F40 είναι χωρίς αμφιβολία, ο πολυτελής χώρος διακυβέρνησης που διαμορφώνεται κάτω από την σκληρή οροφή. Η οροφή του hard top ανοίγει για περισσότερο αερισμό και φωτισμό. Στο σταθερό μέρος της υπάρχουν οι προβολείς και χώρος για τα εξωτερικά όργανα πλοήγησης.
Στο κομψό και εργονομικό πιλοτήριο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη της ηλεκτρονικής συσκευής πλοήγησης με όλα τα όργανα τοποθετημένα σωστά γύρω της.
Η θέση διακυβέρνησης είναι ένας μεγάλος διπλός καναπές που επιτρέπει την κίνηση εμπρός και πίσω.
Οι εξωτερικές ανέσεις θαλασσινής διαβίωσης περικλείονται σε ένα πολυεστερικό σύνολο απέναντι από το πιλοτήριο και περιλαμβάνουν τον νεροχύτη, την κεραμική εστία μαγειρέματος, το ηλεκτρικό ψυγείο και παγομηχανή.
Πίσω από το χώρο διακυβέρνησης υπάρχει ένας μεγάλος άνετος γωνιακός καναπές με αποθηκευτικούς χώρους και παρέχει την δυνατότητα επιθεώρησης των κινητήρων.
Για πλήρη πρόσβαση στους κινητήρες χρειάζεται να ανασηκωθεί το μεγάλο sun deck της πρύμης και στο χώρο των μηχανών που αποκαλύπτεται μπορεί κανείς να σταθεί όρθιος.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του σκάφους, είναι η μεγάλη πλατφόρμα που καλύπτεται από τικ (όπως και το μεγαλύτερο μέρος του καταστρώματος), έτσι οι επιβάτες έχουν εύκολη πρόσβαση στο σκάφος για να απολαύσουν το μπάνιο τους.
Αλλά και έναν τεράαστιο χώρο για ηλιοθεραπεία ο οποίος από κάτω κρύβει αποθηκευμένο χώρο εύκολα προσβάσιμο για τα σωστικά.
Πριν από την είσοδο της καμπίνας υπάρχει η καταπακτή από όπου φτάνει κανείς στις γεννήτριες και στους διακόπτες των ηλεκτρικών συστημάτων του σκάφους.
Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται από τη συρόμενη πόρτα και την σκάλα. Το δάπεδο στο εσωτερικό είναι πιο χαμηλό, για να κερδίζει ύψος ο εσωτερικός χώρος του σκάφους.
Μετά την είσοδο, δεξιά βρίσκεται η πρώτη καμπίνα, με διπλό κρεβάτι, ντουλάπα και αποθηκευτικούς χώρους. Αριστερά υπάρχει το μπάνιο με ντους, νιπτήρα, τουαλέτα και αποθηκευτικούς χώρους. Όλη η επιφάνεια του μπάνιου είναι καλυμμένη με ξύλο και σημύδα.
Στο κεντρικό χώρο δεσπόζει το πολυτελές σαλόνι, με όλες τις ανέσεις για απολαυστικές θαλασσινές διακοπές. Στο ίδιο μέρος υπάρχει ο πίνακας ελέγχου όλων των ηλεκτρολογικών και μηχανολογικών συστημάτων του σκάφους.
Στην πλώρη, μετά το σαλόνι, βρίσκεται η δεύτερη μεγάλη καμπίνα του ιδιοκτήτη, με hatch οροφής για άπλετο φυσικό φωτισμό, διπλό κρεβάτι, δύο ντουλάπες και ξεχωριστό πολυτελέστατο μπάνιο και χώρους αποθήκευσης.
Στο πλωριό κατάστρωμα σχηματίζεται ένας τεράστιος χώρος ηλιοθεραπείας, όπου με τα άνετα μαξιλάρια είναι το ιδανικό μέρος χαλάρωσης για τους επιβάτες του σκάφους.
Στην πλώρη υπάρχουν τρία καλύμματα κάτω από τα οποίο κρύβονται η άγκυρα, ο μηχανισμός του εργάτη και ένα βαθύ αμπάρι.
Το μόνο στοιχείο στο σκάφος που μας προβλημάτισε είναι η πρόσβαση από πλώρα- πρίμα. Παρόλο που ο ο σχεδιασμός του σκάφους προέβλεψε να υπάρχουν καλά κρατήματα για κάθε βήμα, για δύο βήματα το κατάστρωμα στο πλάι της υπερκατασκευής είναι πολύ στενό. Προφανώς αυτό είναι επίτηδες σχεδιασμένο έτσι για να κερδίσει την άπλα του χώρου διακυβέρνησης αλλά και το πολύτιμο πλάτος στο εσωτερικό της καμπίνας, εξασφαλίζοντας τον υπέροχα διαμορφωμένο ζωτικό χώρο.
Το πανέμορφο αυτό σκάφος που συνδυάζει εξαιρετική ποιότητα στην κατασκευή του, άψογο φινίρισμα και που προσφέρει πολυτελή άνεση στους επιβάτες του, τόσο στους εξωτερικούς, όσο και στον εσωτερικό χώρο του, απευθύνεται σίγουρα σε ένα απαιτητικό κοινό που υπολογίζει στην άνετη και ασφαλή κρουαζιέρα.
Ένα προϊόν πολυτελείας για λίγους αλλά και ένα πολυτελές όνειρο για όλους.