Πλέοντας με 97 μίλια / ώρα

Μια υπέροχη εμπειρία γρήγορης μηχανοκίνησης!

Ένα πρωί Σαββάτου με παίρνει τηλέφωνο ο φίλος μου ο Γιώργος και μου λέει, ο φίλος μου ο Πάνος προτείνει να πάμε Τζιά για ουζάκι.
Καλή ιδέα σκέφτομαι και ρωτάω, με ποιο σκάφος θα πάμε;

description

Και απαντάει με το Hustler, αν βαστάνε τα κότσια σου. Ήξερα τη μάρκα, δεν είχα ποτέ όμως την εμπειρία της τόσο γρήγορης μηχανοκίνησης. Συνεχίζει πειραχτικά, με 100 μίλια την ώρα, σε δέκα λεπτά θα είμαστε εκεί…

description

Σε μία ώρα συναντήσαμε τον Πάνο. Μπήκαμε στο πάρκινγκ και φτάνουμε στο hustler. Κοιτάζοντας το βλέπεις μια σφήνα, λιτή, χωρίς τίποτα περιττό. Πάω να ανέβω και βλέπω τρία πόδια IMCO με 30? προπέλες, μου έκανε εντύπωση…

description

Ανέβηκα επάνω με προσοχή. Το cockpit είναι ασφυκτικά γεμάτο με όργανα.

description

Το ταχύμετρο έχει πάρει νερό, περίεργο σκέφτηκα και ρώτησα τον Πάνο. Γελώντας μου απαντάει: δεν είναι νερό, είναι γλυκερίνη για να μην σπάσει η βελόνα από τους κραδασμούς! Πολύ φιλόξενος ο Πάνος, μας υπόδειξε που να αφήσουμε τα πράγματα μας και μας έκανε μια μικρή ξενάγηση στους σπαρτιάτικους αλλά πολύ προσεγμένους χώρους του σκάφους. Το τελευταίο που μας δείχνει είναι το μηχανοστάσιο. Μόλις ανοίγει το ταμπούκι, βλέπω 3 Cobra 650HP να γυαλίζουν με τεράστιες εξατμίσεις. Το φορτηγάκι κοτσάρει το τρέιλερ και ξεκινάμε για τη γλίστρα.

description

Μόλις το σκάφος πέφτει στο νερό, η πρώτη μιζιά για την πρώτη μηχανή προϊδεάζει για το τι θα ακολουθήσει… Ο θόρυβος των μηχανών που μόλις ξεκίνησαν, είναι υπέροχος. Πολύ πιο δυνατός από ότι έχω συνηθίσει. Με πολύ χαμηλή ταχύτητα πλέουμε προς το άνοιγμα του κόλπου. Σιγά σιγά η ταχύτητα ανεβαίνει. Το γουργούρισμα των μηχανών αλλάζει. Η θάλασσα είναι ήρεμη, ο ουρανός όμως συννεφιασμένος.

description

Κοιτάζω το ταχύμετρο και βλέπω τη βελόνα ακίνητη. Με έκπληξη μου διαπιστώνω ότι το κοντέρ δεν έχει ένδειξη 0, ξεκινάει να μετράει από τα 30 μίλια! Πολύ σύντομα οι μηχανές έχουν ζεσταθεί και ξεκινάμε να πηγαίνουμε με 30- 40 -50 μίλια/ώρα. Μέχρι εκεί, η αίσθηση είναι καταπληκτική, δεν καταλαβαίνεις ότι πας τόσο γρήγορα… Φυσικά το καλοσχεδιασμένο Hustler των 7,5 τόνων απορροφά κάθε κραδασμό.

Τριμάροντας τις μηχανές, το σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα… ξεπερνάμε τα 60 μίλια, τα 70…και η βελόνα ανεβαίνει… στα 75 μίλια/ ώρα η αίσθηση είναι εκπληκτική, όλα τρέχουν τόσο γρήγορα γύρω σου… Ο Πάνος κλείνει τις μανέτες… είναι μπουκωμένο λέει. Η τροφοδοσία της μίας μηχανής είναι κακή και σβήνει. Συνεχίζει και δεύτερη προσπάθεια αλλά σβήνει και πάλι. Το σκάφος δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 75 μίλια/ώρα. Στην τρίτη προσπάθεια, λίγη βενζίνη μένει άκαυτη πάνω από το καρμπιρατέρ και μια φλόγα αναπηδά μέσα στο φλόγιστρο. Ο Πάνος το καταλαβαίνει και ανοίγει το ταμπούκι του μηχανοστασίου.

description

Καρμπιρασιόν μουρμουρίζει και αρχίζει να μιζάρει τη μηχανή. Τρομοκρατήθηκα από τη ζωντανή φλόγα και τους καπνούς. Ο Πάνος γέλασε και μου είπε μην ανησυχείς, συμβαίνει συχνά όταν μπουκώνουν οι μηχανές, γι? αυτό υπάρχει το φλόγιστρο από πάνω. Μιζάροντας, το καρμπιρατέρ ρουφάει την άκαυστη βενζίνη και η φλόγα θα σβήσει. Έτσι έγινε…

Ο Πάνος βλέποντας τον ενθουσιασμό μου, ακυρώνει το ταξίδι για ούζο, παίρνει τηλέφωνο το μηχανικό του και σε 20 λεπτά, ήμασταν δεμένοι στην Ανάβυσσο και ο μηχανικός κοίταζε την τροφοδοσία. Στο φίλτρο υπήρχε πολύ βρώμα. Αλλάζει το φίλτρο και είμαστε έτοιμοι!!!

description

Ξεκινάμε σιγά σιγά…σε λίγα λεπτά αρχίζει και ανοίγει περισσότερο. Η μηχανή δουλεύει τέλεια. Η ταχύτητα αρχίζει και ανεβαίνει, ξεπερνάμε τα 75 μίλια…80, …90…ο Γιώργος δεν καθόταν καλά και πήγε να πέσει… φώναξε και ο Πάνος έκοψε… έπρεπε να κάτσουμε πιο σταθερά, κανείς από τους δύο μας δεν είχε τέτοια εμπειρία στο παρελθόν.

description

Τα μπάκετ καθίσματα είναι ιδιαίτερα, πρέπει να κάτσεις όρθιος, τα πόδια σου κόντρα. Αυτή είναι πολύ καλή θέση στήριξης. Προσπαθούσαμε να βρούμε τρόπο να στηρίξουμε τις κάμερες για να αποτυπώσουν την εμπειρία μας όσο καλύτερα γίνεται αλλά δεν είναι εύκολο. Καλύτερα στηριγμένοι πλέον, κάνουμε άλλη μια απόπειρα. Οι μανέτες ανεβαίνουν σιγά σιγά και τερματίζουν, τα τριμ σηκώνουν τα πόδια και το σκάφος φτάνει στα 97 μίλια/ώρα!

description

Είναι πολύ δύσκολο να αντέξεις σε αυτές τις ταχύτητες αν δεν είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος. Κατά τη γνώμη μου, το κράνος είναι απαραίτητο. Ο αέρας είναι τόσο δυνατός που δεν επιτρέπει στα μάτια σου να μείνουν ανοιχτά, ακόμα και με γυαλιά ηλίου. Το πρόσωπο παραμορφώνεται, τα μάγουλα τραβιούνται πίσω, αέρας μπαίνει μέσα στα μάτια σου και η αναπνοή είναι δύσκολη.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, είδα τον Πάνο να ανοίγει και να κλείνει τις μανέτες και μου έκανε εντύπωση, δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί. Στο σεμινάριο που ακολούθησε, μου εξήγησε ότι όταν το σκάφος ξενερίζει, οι προπέλες βγαίνουν έξω από το νερό και δεν έχουν αντίσταση. Τότε πρέπει να κόψεις τις μηχανές στο ρελαντί. Μόλις ακουμπήσουν ξανά στο νερό, πρέπει να επαναφέρεις τις μηχανές στις στροφές που ήταν πριν ξενερίσουν ακριβώς. Σε κάθε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί το παραπάνω, οι προπέλες, μόλις βγουν από το νερό, θα αυξήσουν τις στροφές που γυρνάνε απότομα και μόλις ξανακουμπίσουν στο νερό, λόγω της αντίστασης, θα δεχτούν μεγάλη πίεση και απότομη επιβράδυνση. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να σπάσουν οι άξονες ή τα πόδια.

description

Αυτού του τύπου τα σκάφη μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τουριστικούς σκοπούς. Με τις κατάλληλες μηχανές και εξοπλισμό, μπορούν να γίνουν αγωνιστικά σκάφη πολύ υψηλών επιδόσεων. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορούν να το κάνουν όλοι, χρειάζεται εκπαίδευση και χρόνια εμπειρίας. Ο Πάνος Παπέλης είναι πολύ έμπειρος κυβερνήτης, και πρωταθλητής αγώνων της δεκαετίας του 80.

Ίσως να σας κάνει εντύπωση που μετράμε την ταχύτητα σε μίλια/ ώρα, είθισται για αυτού του είδους τα σκάφη να μετριέται σε μίλια/ ώρα και όχι κόμβους γιατί οι offshore σφήνες είναι είδος σκαφών που ξεκίνησε και συνεχίζει να εξελίσσεται κυρίως στην Αμερική και εκεί μετράνε σε μίλια/ ώρα την ταχύτητα. Γι? αυτό, αν παρατηρήσετε τα αμερικάνικα όργανα που συνοδεύουν αμερικάνικες μηχανές όπως Mercury και Mariner έχουν ενδείξεις σε μίλια /ώρα και όχι κόμβους.

description

Μπορεί να χάσαμε το ούζο στη Τζιά αλλά η εμπειρία που αποκομίσαμε ήταν συναρπαστική! Πάνο, ελπίζω να μας ξαναπάς βόλτα…

Τεχνικά χαρακτηριστικά σκάφους:

Μοντέλο: Hustler 40 Fiore 1995
Μήκος: 40 πόδια
Βάρος: 7,5 τόνοι
Μηχανές: 3x 650 Cobra
Πόδια: Mercury, Bravo 1 IMCO
Τελική ταχύτητα με 30? προπέλες 97 μίλια/ ώρα με 32? προπέλες 107 μίλια/ώρα.