Τεχνολογία σκαφών

Το ψυγείο στο σκάφος

Δεν νοείται σήμερα σκάφος, από το πιο μικρό μέχρι το μεγαλύτερο, χωρίς τη στοιχειώδη πολυτέλεια ενός τουλάχιστον ηλεκτρικού ψυγείου. Οι παλιοί καιροί που ψάχναμε της κολώνες του πάγου στα νησιά έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η τεχνολογία στον τομέα της ψύξης στο σκάφος έχει κάνει πολλά και σημαντικά βήματα, για να μπορούμε να απολαύσουμε το ταξίδι μας με άνεση...

Ultrasonic Antifouling – Υπέρηχοι κατά της στρειδώνας στο σκάφος

Δεν είναι μια σημερινή εφεύρεση. Τα ίχνη της πάνε πίσω μέχρι τη δεκαετία του 50, όταν και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε ένα εμπορικό πλοίο. Από τότε χρησιμοποιήθηκε με αρκετή επιτυχία στο shipping, αλλά μέχρι της μέρες μας είχε πολύ μικρή απήχηση στον τομέα του σκάφους αναψυχής...

Ferretti Wave Efficient Yacht

Το Mochi Long Range 23 το είδαμε στην έκθεση της Γένοβας, όπου έκανε και το παγκόσμιο ντεμπούτο του. Πρόκειται για ένα υβριδικό σκάφος ημιεκτοπίσματος με πρωτοποριακή γάστρα και πολλές καινοτομίες. Μάλιστα είναι το πρώτο, που κέρδισε την πιστοποίηση Green Star Energy & Clean Propulsion της RINA, που έχει τα πιο αυστηρά κριτήρια στο χώρο του σκάφους αναψυχής...

Υβριδική τεχνολογία στα σκάφη της Ferretti.

Με τις τιμές των ρύπων συνεχώς να αυξάνουν αλλά και τις εκτός ελέγχου τιμές των καυσίμων, ο «πονοκέφαλος» για τους ιδιοκτήτες σκαφών συνεχίζει να εντείνεται. Η τεχνολογία στρέφεται σε εναλλακτικές και καθαρότερες μορφές ενέργειας για το σκάφος και όχι μόνο. Μήπως ήρθε η ώρα της υβριδικής τεχνολογίας στη θάλασσα;

Τεχνολογία αιχμής της Suzuki

Πανελλήνια πρώτη παρουσίαση
Το μαγευτικό Helsinki, την πρωτεύουσα της Φιλανδίας επέλεξαν οι άνθρωποι της Suzuki, για την επίσημη πρώτη παρουσίαση των τριών νέων τετράχρονων κινητήρων νέας γενιάς DF70, DF80 και DF90, ειδικά σχεδιασμένων για την Ευρωπαϊκή αγορά...

Αναζητώντας την ιδανική γάστρα στο σκάφος

Ο Sir Isaac Newton είπε «Αν αντί να στέλνουμε τις παρατηρήσεις ικανών θαλασσινών σε ικανούς μαθηματικούς στη στεριά θα ήταν καλύτερα η στεριά να έστελνε ικανούς μαθηματικούς στη θάλασσα, πράγμα που θα προσέφερε πολλές βελτιώσεις και μεγαλύτερη ασφάλεια σΆ αυτούς που ζουν στο υγρό στοιχείο».

Συστήματα και παραλλαγές μετάδοσης κίνησης στο σκάφος

Πριν πολλά-πολλά χρόνια, το κάθε λογής ναυπήγημα για να κινηθεί στο νερό χρειαζόταν μια μηχανή, μια προπέλα και ένα σύστημα, που θα μετέδιδε την κίνηση από τη μηχανή προς την προπέλα. Για τις μηχανές και τις προπέλες έχουμε πει πολλά μέχρι τώρα. Εδώ, θα μας απασχολήσουν οι παραλλαγές στα διάφορα συστήματα μετάδοσης, που μεταφέρουν τη «δύναμη» της μηχανής στην προπέλα και κάνουν το σκάφος να κινείται...

Έλεγχος του σκάφους με joystick: Σύστημα IPS απο τη Volvo Penta.

Το συναντήσαμε στη γνωριμία μας με το Riviera 4400 Sport Yacht. Πρόκειται για ένα σύστημα απόλυτου ελέγχου του σκάφους στη μανούβρα με τη χρήση ενός joystick, σε συνεργασία με το σύστημα IPS της Volvo, που ακόμα και ένα παιδί (ειδικά ένα παιδί εξοικειωμένο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια) μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιήσει χωρίς πρόβλημα.

Σκάφη με γάστρα Σχήματος V

Πολλές φορές έχουμε ακούσει τον όρο «γάστρα σχήματος V» και βέβαια αμέσως ο νους μας πάει στα σύγχρονα ταχύπλοα σκάφη μεσαίου ή ελαφρού εκτοπίσματος...

Σκάφη με σχήμα γάστρας SeaV² – Η συνεχώς μεταβαλλόμενη γωνία deadrise

Υπάρχουν αρκετά συστήματα για τη σχεδίαση της γάστρας βαθέος V, σε μια συνεχή εξέλιξη για τη μείωση της τριβής στις μεγάλες ταχύτητες...