Ferretti Wave Efficient Yacht

Ένα ακόμα βήμα της τεχνολογίας στη ναυπηγική τέχνη

Του Μάκη Ματιάτου

Το Mochi Long Range 23 το είδαμε στην έκθεση της Γένοβας, όπου έκανε και το παγκόσμιο ντεμπούτο του. Πρόκειται για ένα υβριδικό σκάφος ημιεκτοπίσματος με πρωτοποριακή γάστρα και πολλές καινοτομίες. Μάλιστα είναι το πρώτο, που κέρδισε την πιστοποίηση Green Star Energy & Clean Propulsion της RINA, που έχει τα πιο αυστηρά κριτήρια στο χώρο του σκάφους αναψυχής.

Μετά την δημιουργία της σειράς Dolphin, που λανσαρίστηκε το 2003, η Mochi μπαίνει σε μια άλλη κατηγορία σκαφών κρουαζιέρας με το Long Range 23, που ανοίγει νέους δρόμους στο διεθνές ναυτικό πανόραμα με το Zero Emission Mode, ένα επαναστατικό υβριδικό σύστημα πρόωσης, που ήδη γνωρίσαμε με τίτλο και την πρωτοποριακή γάστρα Ferretti Wave Efficient Yacht, στην οποία θα αναφερθούμε εδώ.


Η γάστρα FER.WEY (Ferretti Wave Efficient Yacht) του Mochi Long Range 23 είναι το αποτέλεσμα πολλών χρόνων έρευνας και ανάπτυξης από την AYT (Advanced Yacht Technology). Η νέα αυτή επαναστατική γάστρα τεχνολογίας Ferretti, που περιγράφεται καλύτερα ως transplanning hull, που εξομαλύνει τη μετάβαση από μία κατάσταση πλεύσης σε άλλη.


Η γραμμές του προσφέρουν τη δυνατότητα στους επιβαίνοντες να ταξιδέψουν αποτελεσματικά σε ομαλή ταχύτητα κρουαζιέρας με πολύ άνεση στις ενδιάμεσες καταστάσεις βαρέος και ελαφρού εκτοπίσματος. Για να τα πούμε διαφορετικά, κατά το πέρασμα από την κατάσταση συμβατικής πλεύσης πλήρους εκτοπίσματος σε κατάσταση ημιεκτοπίσματος, εκεί δηλαδή που οι δύο καταστάσεις εκτοπίσματος και ημιπλαναρίσματος συμπεριφέρονται κάπως… άτσαλα*. Εκείνο που συμβαίνει είναι η δημιουργία ενός κύματος στην πλώρη το οποίο αλλάζει και την διαμήκη διαγωγή του σκάφους, αλλά και που μέχρι να ξεπεραστεί κόβει την ταχύτητα, περνώντας από μια κατάσταση στην άλλη. Ένα σκάφος αυτού του μεγέθους θα έφτανε στην αλλαγή κατάστασης γύρω στους 13-14 κόμβους, με αντίστοιχη «βύθιση» της πρύμης και ανασήκωμα της πλώρης γύρω στους 12 κόμβους, καθώς και δραστική αύξηση της αντίστασης τριβής. Οι γραμμές της γάστρας του Long Range 23 επιτρέπουν το πέρασμα από τη μία κατάσταση στην άλλη να γίνει απόλυτα ομαλά, χωρίς να αλλάξει η διαγωγή κατά το μήκος, όπως έδειξε και το tank test του Potsdam, μετά από μελέτες στο CFD (Computational Fluid Dynamics).


?λλα σημαντικά στοιχεία της πρωτοποριακής αυτής γάστρας του Mochi Long Range 23 είναι το γεγονός πως μειώνει δραστικά το μπότζι, ειδικά στην άγκυρα κατά 50%, σε συνδυασμό με τη χρήση ειδικών και αποκλειστικών διεθνώς για τη Ferretti αντιδιατοιχιστικών πτερυγίων της Mitsubishi ARG Anti Rolling Gyro System. Ένα εξίσου γνώρισμα της FER.WEY γάστρας είναι και η σταθερή διαμήκης διαγωγή του σκάφους (τριμάρισμα πλώρα-πρύμα), καθώς μεταβάλλεται η ταχύτητα.


Επίσης, το βολβοειδές σχήμα της πλώρης μειώνει σημαντικά την αντίσταση τριβής και το σκάφος μπορεί να προσφέρει ταχύτητα κρουαζιέρας μέχρι 16 κόμβους. Και ένα ακόμα σημείο διαφοροποίησης είναι το σχήμα της γάστρας που «κρύβει» της προπέλες μέσα σε εσοχές της γάστρας (semi-tunnels) και τις προφυλάσσει σε περίπτωση προσάραξης σε ρηχά και ξέρες, δίνοντας παράλληλα και τη δυνατότητα στο σκάφος να πλησιάσει σε αβαθή, ακόμα και να «κάτσει» στο βυθό χωρίς κίνδυνο πρόκλησης ζημιάς.


Η τεχνολογία, που προσφέρει το group της Ferretti είναι πράγματι εντυπωσιακή. Παρά το γεγονός πως έχουμε κατά καιρούς δει και περιγράψει πολλά σκάφη και νέα μοντέλα, η περίπτωση του Long Range 23 μας ενθουσίασε. Το 23άρι αυτό Mochi είχε απΆ όλα, ριζοσπαστική τεχνολογία και σχεδίαση, αλλά και μια άλλη φιλοσοφία, στοιχεία που δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα. Είναι ένα σκάφος που σχεδιάστηκε ειδικά για μακρινές κρουαζιέρες με άνεση, πολυτέλεια, ασφάλεια, avant-garde τεχνολογία και με τη σφραγίδα «Made in Italy», που για όσους ξέρουν, όλα αυτά μαζί λένε πολλά… Ας μην ξεχνάμε πως το μοντέλο αυτό είναι το πρώτο υβριδικό μηχανοκίνητο και όχι μόνο. Διαβάστε σε προηγούμενη ημερομηνία το σχετικό θέμα με τίτλο Ισχύς & αντίσταση τριβής.