Τεχνολογία αιχμής της Suzuki

Πανελλήνια πρώτη παρουσίαση

Τεχνολογία αιχμής της Suzuki

Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για τρεις νέους τετράχρονους κινητήρες

Του Μάκη Ματιάτου

Το μαγευτικό Helsinki, την πρωτεύουσα της Φιλανδίας επέλεξαν οι άνθρωποι της Suzuki, για την επίσημη πρώτη παρουσίαση των τριών νέων τετράχρονων κινητήρων νέας γενιάς DF70, DF80 και DF90, ειδικά σχεδιασμένων για την Ευρωπαϊκή αγορά.


Η Suzuki ξεκίνησε την επανάσταση των τετράχρονων κινητήρων περίπου πριν δέκα χρόνια, παρουσιάζοντας τις πετυχημένες και πολυβραβευμένες DF60 και DF70. Σήμερα, μια δεκαετία μετά, εφευρίσκει ξανά την κατηγορία αυτή των τετράχρονων μηχανών με την παρουσίαση των τριών εξωλεμβίων στους 70, 80 και 90 ίππους. Το γεγονός πως δύο από τα νέα μοντέλα, η DF70 και η DF90, έρχονται να αντικαταστήσουν δυο παλαιότερα, δείχνει ότι η Suzuki δεν εφησυχάζεται στις δάφνες της, αλλά συνεχίζει πάντα μπροστά με νέα και πιο σύγχρονη τεχνολογία για τους φίλους της θάλασσας.


Οι τρεις νέοι δεκαεξαβάλβιδοι τετράχρονοι κινητήρες, που θα διατίθενται στην Ευρώπη το 2009, σχεδιάστηκαν εξολοκλήρου από την αρχή και περιλαμβάνουν όλα εκείνα τα τεχνολογικά επιτεύγματα που έφεραν τη Suzuki στην κορυφή της τεχνολογίας στις τετράχρονες μηχανές. Η φιλοσοφία του γιαπωνέζικου κολοσσού είναι πως η καλύτερη τεχνολογία δεν πρέπει να συναντάται μόνο στις μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις, πράγμα που φαίνεται στις τρεις νέας γενιάς. Οι νέες DF90, DF80 και DF70 περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία μιας τεχνολογίας αιχμής, που τις καθιστά ακόμα πιο γρήγορες, πιο ελαφριές, πιο αποτελεσματικές, πιο compact, πιο αθόρυβες, πιο οικονομικές σε κατανάλωση, που είναι και το ζητούμενο.


Η κατανάλωση παίζει σήμερα έναν πολύ σημαντικό ρόλο για το πορτοφόλι του φίλου της θάλασσας. Η φιλοσοφία των μηχανικών της Suzuki ήταν προσαρμοσμένη σε αυτή την αντίληψη και ο στόχος τους ήταν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν την DF90 έτσι ώστε να γίνει ο πιο οικονομικός κινητήρας στην κατηγορία του με ένα σύστημα, που «προβλέπει» τις ανάγκες ανάλογα με τις συνθήκες και επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με ένα «φτωχό» σε σχέση μείγμα αέρα και καυσίμου (multi-point sequential electronic fuel injection), που. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται και στις άλλες δύο, πράγμα το οποίο κάνει τη διαφορά σε κατανάλωση, ειδικότερα σε ταχύτητες κρουαζιέρας.


Το σχεδιαστικό team της Suzuki, θέλοντας να πετύχει νέους ελαφρότερους και πιο συμπαγείς κινητήρες, ξεκίνησαν από την αρχή με μια νέα τετρακύλινδρη εν σειρά 1,5 λίτρων, με τέσσερεις βαλβίδες ανά κύλινδρο (Dual Overhead Cam DOHC). Προσθέτοντας τον άξονα παράκεντρα και μειωτήρα σε δύο στάδια, μετέφεραν το κέντρο βάρους πιο πλώρα και περιόρισαν τις διαστάσεις, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για σκάφη με περιορισμένο χώρο στον καθρέφτη. Για παράδειγμα, η DF90 είναι κατά οκτώ ολόκληρα εκατοστά του μέτρου πιο χαμηλή από την προηγούμενη τετράχρονη 90άρα. Ο νέος compact σχεδιασμός στο νέο τρίο της Suzuki φαίνεται καλύτερο, ζυγίζεται καλύτερα αλλά και ταιριάζει καλύτερα σε ένα μεγάλο φάσμα των δημοφιλέστερων μοντέλων σκαφών για τα οποία προορίζεται. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως για παράδειγμα το καλύτερο ζύγισμα, που σαν συνέπεια έχει τη μείωση των κραδασμών και την καλύτερη ευστάθεια πορεία δηλαδή το τιμόνεμα. Σε συνδυασμό με την μείωση του βάρους γύρω στα 155 κιλά, η νέα DF90 είναι η ελαφρότερη εξωλέμβια της αγοράς στην κατηγορία αυτής της ισχύος.


Το σύστημα της μείωσης των στροφών σε δύο στάδια δίνει τη ροπή που χρειάζεται για τις προπέλες με μεγάλη διάμετρο και βήμα, σχεδιασμένες ειδικά για τη νέα γενιά των τετράχρονων εξωλεμβίων της Suzuki. Επίσης, το νέο πόδι διαθέτει το υδροδυναμικό σχήμα βασισμένο πάνω στην DF300 V6, που μειώνει την αντίσταση κατά 36%, που φαίνεται από την πιο γρήγορη επιτάχυνση και τη μεγαλύτερη ταχύτητα που προσφέρει. Και οι τρεις εξωλέμβιες νέας γενιάς διαθέτουν μια τελική μείωση μετάδοσης 2,59:1, προσφέροντας μια ιδανική ισορροπία μεταξύ χαμηλών και υψηλών ταχυτήτων σε ένα μεγάλο φάσμα μοντέλων δημοφιλών σκαφών.


Κάτι ακόμα, πολύ σημαντικό για τις μέρες που ζούμε, είναι οι «καθαρές» μηχανές και ο έλεγχος των ρίπων. Οι άνθρωποι της Suzuki που σχεδίασαν τους νέους κινητήρες νέας γενιάς DF90, DF80 και DF70 για να αυξήσουν την οικονομία στα καύσιμα, αύξησαν τη μηχανική απόδοση σχεδιάζοντας μια νέα αντλία λαδιού, που δίνει μεγαλύτερη απόδοση και βελτιώνει την εσωτερική υδροδυναμική του συστήματος λίπανσης του κινητήρα, επιτρέποντας στο λάδι να κυκλοφορεί στο σύστημα με λιγότερη αντίσταση. Έτσι, όπως και οι υπόλοιπες τετράχρονες Suzuki με ψεκασμό, οι νέες εξωλέμβιες είναι «καθαρές» σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά standards σχετικά με τους ρίπους.


Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να νοιώσουμε την αίσθηση της νέας οικογένειας των εξωλέμβιων κινητήρων της Suzuki κάνοντας μερικές δοκιμαστικές πλεύσεις σε σκάφη διαφόρων κατηγοριών από σκληρά μέχρι RIBs. Οι άνθρωποι της Suzuki φρόντισαν να έχουμε στη διάθεσή μας πολλά διαφορετικά σκάφη, που ανάλογα το καθένα φορούσε έναν από τους νέους κινητήρες. Το σκεπτικό δεν ήταν να τεστάρουμε τα σκάφη για τις επιδόσεις τους, αλλά να νοιώσουμε την αίσθηση των νέων εξωλεμβίων σε διάφορες φάσεις, από τη στάση στις μεσαίες και top στροφές. Το ζητούμενο ήταν να αξιολογήσουμε την ποιότητα του θορύβου, που στο ρελαντί ήταν σαν να μη δούλευε η μηχανή, την επιτάχυνση, την ταχύτητα πορείας, το μέγεθος και την εμφάνιση, αλλά και τη γενική αίσθηση που δίνουν οι νέοι τετράχρονοι κινητήρες της Suzuki. Και πράγματι, η αίσθηση που μας άφησαν οι τρεις νέοι κινητήρες νέας γενιάς, έστω και μέσα στο λίγο σχετικά χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας για την αξιολόγηση, ήταν άκρως απολαυστική και απόλυτα ικανοποιητική. Ήταν μια νέα εμπειρία, που αντικατοπτρίζει το επίπεδο της σύγχρονης τεχνολογίας μιας μεγάλης φίρμας, της Suzuki, που βρίσκεται σήμερα στην κορυφή της παγκόσμιας βιομηχανίας με μια μεγάλη γκάμα εξωλέμβιων κινητήρων τεχνολογίας αιχμής.


DF90 – DF80 – DF70
Τύπος μηχανής: Τετράχρονη DOHC 16βάλβιδη
Κυλινδροι: 4 εν σειρά
Μεγίστη ισχύς (hp/RPM): 70/5500, 80/5500, 90/5800
Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλών σημείων
Κυβισμός: 1.502 λίτρα
Διάμετρος και διαδρομή κυλίνδρων (mm): 75 x 85


ΣΣ. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε εδώ τους «hosts» μας στην αποστολή αυτή, τους κ.κ. Κίμωνα Φιλιππαίο (Aftersales Marketing Manager) και Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (Commercial Director) της Marine Division της ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε., για την φιλοξενία και τη βοήθεια που μας πρόσφεραν. Και κάτι πιο προσωπικό. Ο κ. Κ. Φιλιππαίος, πέρα από τα αδιαμφισβήτητα προσόντα στο χώρο της δουλειάς του, διαθέτει άλλο ένα, θα λέγαμε, αυτό του ερευνητή αγνοουμένων ατόμων!!!