Γένοβα 2008 – Μέρος B’

48ο Salone Nautico Internazionale di Genova

Γένοβα 2008
Μια ξενάγηση στη Μέκκα της θαλασσινής φινέτσας

Ξεναγός σας ο Μάκης Ματιάτος Σε συνεργασία με τη Μάρω Παλαιτσάκη & το περιοδικό Captain in Style

Μέρος B’

Και όμως, υπάρχει παράδεισος, τουλάχιστον για τους φίλους της θάλασσας. Είναι εκεί όπου οι πιστοί συναντιούνται κάθε Οκτώβριο για να αποτίσουν φόρο τιμής στη μεγαλύτερη βιομηχανία σκαφών αναψυχής στον κόσμο.

Ferretti Group

Τι να πει κανείς για την παρουσία της Ferretti στη Γένοβα, που ήταν βεβαίως ισάξια του μεγέθους και του κύρους ενός ομίλου, στον οποίο περιλαμβάνονται εννέα από τα πλέον καταξιωμένα ναυπηγεία. Στο εντυπωσιακό stand των 7000 τετ. μέτρων είδαμε 56 μοντέλα, από τα οποία τα 5 έκαναν το παγκόσμιο ντεμπούτο τους και τα 12 την πρώτη τους επίσημη εμφάνιση στην ιταλική αγορά.


Ας τα πάρουμε με τη σειρά ξεκινώντας από το Ferretti 470, που έρχεται να αντικαταστήσει το 460, το οποίο παρουσιάστηκε το 2004 και έχει πουλήσει περισσότερα από 80 κομμάτια. Με μήκος 14,65 μέτρα και πλάτος 4,34 μέτρα, το «μικρό» της Ferretti αποτελεί έναν άριστο συνδυασμό στυλ και λειτουργικότητας, με ανέσεις και χαρακτηριστικά που δεν συναντάμε σε αυτή την κατηγορία σκαφών. Διαθέτει μεγάλα παράθυρα για απρόσκοπτη θέα από πλώρη μέχρι πρύμη, κουζίνα (τοποθετημένη πρύμα) και σαλόνι να αποτελούν ενιαίο χώρο με το cockpit, δύο καμπίνες επισκεπτών και μία master στην πλώρη με μεγάλο μπάνιο καθώς και γενναιόδωρο χώρο στο flybridge. Η απουσία του roll bar δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο σπορτίβικο προφίλ του.


Το Ferretti 631 είναι η εξέλιξη του 630. Ευρυχωρία και απίστευτη φωτεινότητα με θέα 360 μοιρών από το εσωτερικό που είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, μεγαλύτερο flybridge με ημικυκλικό καθιστικό και τραπέζι πλώρα από το πιλοτήριο, cockpit εξοπλισμένο με σταθερό τραπέζι 8 ατόμων και χώρο αποθήκευσης για τις καρέκλες, καμπίνα πληρώματος με ανεξάρτητη πρόσβαση και αξεπέραστο ιταλικό στυλ παντού. Μια ακόμα απόδειξη πως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο!


Η Altura, η επαναστατική σειρά των Ferretti, που λανσαρίστηκε στα μέσα του Ά70 και έδωσε νέα διάσταση στην ιστιοπλοία και τα motor sailers, συνεχίστηκε τη δεκαετία του Ά80, φέρνοντας την επανάσταση στα motor yachts για να φτάσει σήμερα στο απόγειό της με το νέο Altura 840. H ίδια φιλοσοφία σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία του group, γέννησε ένα επαναστατικό μοντέλο με έμφαση στις ανέσεις μιας πλωτής «βίλλας», έντονο ναυτικό ύφος χάρη στην εκτεταμένη χρήση ξύλου αλλά και στην προηγμένη τεχνολογία του, όπως το σύστημα των Mitsubishi ARG (Anti Rolling Gyro) stabilizers, που περιορίζουν το μπότζι κατά 50%, τόσο στο ταξίδεμα όσο και στην άγκυρα.


Η Pershing ξέρει πάντα να τραβάει τα βλέμματα. Το Pershing 64 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα. Το αεροδυναμικό 64άρι είναι σίγουρα ένα σκάφος μπροστά από την εποχή του. Σαλόνι και deck στο ίδιο επίπεδο (μετατρέπονται σε ενιαίο χώρο), τελευταίας τεχνολογίας hard top, κουζίνα τοποθετημένη στο μεσαίο επίπεδο που επικοινωνεί απΆ ευθείας με το σαλόνι, τρεις καμπίνες και καμπίνα πληρώματος με πρόσβαση από το κατάστρωμα, δίνουν ένα σύνολο απαράμιλλης αισθητικής, που σφραγίζει και η υπογραφή του φημισμένου οίκου Poltrona Frau στα δερμάτινα έπιπλα.


Ένα ακόμα πρωτοποριακό Pershing είναι και το 80άρι. Ο Fulvio De Simoni, μαζί με τα τμήματα Pershing Engineering και Ferretti Advanced Yacht Technology πέτυχαν να δημιουργήσουν ένα σκάφος 80 ποδών που να μη χάνει το σπορτίβικο αεροδυναμικό στυλ, σήμα κατατεθέν των Pershing. H standard έκδοση με τις δύο MTU των 2030 hp με προπέλες επιφανείας ASD 15 L, έχει επιδόσεις 44 κόμβων. Υπάρχει όμως και η πιο γρήγορη version με MTU 2435 hp για ταχύτητες μέχρι 50 κόμβους. Υπέροχοι εξωτερικοί χώροι με επαναστατικό hard top και καθιστικό στην πλώρη. Το εσωτερικό με τον αέρα mega yacht βγαίνει σε τρικάμπινη και τετρακάμπινη έκδοση (συν καμπίνα πληρώματος) και αυτό με και τη σφραγίδα πολυτέλειας της Poltrona Frau.


Tο νέο Itama Seventy Five είναι ένα δυναμικό open με μήκος 23,54 μέτρα, σχεδιασμένο από τον Marco Casali σε συνεργασία με τμήματα Itama Engineering και Ferretti ACT. Εξοπλισμένο με δύο MTU 1823 hp και προπέλες επιφανείας Arneson ASD 14, ταξιδεύει με 38 κόμβους ενώ η μεγίστη ταχύτητα φτάνει τους 43 κόμβους. Ο σπορτίβικος χαρακτήρας ενισχύεται από την αεροδυναμική σχεδίαση. Το κατάστρωμα περιλαμβάνει μεγάλη ντινέτα στο μέσο του cockpit, ένα καθιστικό πλώρα από τη θέση διακυβέρνησης, μεγάλη ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας πρύμα και ένα ακόμα στρώμα στο πλωριό κατάστρωμα. Η standard έκδοση είναι τρικάμπινη (μία master, μία VIP που καταλαμβάνει όλο το πλάτος και μία επισκεπτών με δύο μονά κρεβάτια). Υπάρχει όμως και η επιλογή των τεσσάρων καμπινών (η τέταρτη με πάνω-κάτω κουκέτες). Και στις δύο version έχουμε ένα ευρύχωρο σαλόνι και ξεχωριστή διπλή καμπίνα πληρώματος. Η διακόσμηση σε στυλ 70s παίζει με το δέρμα, το ξύλο και τις μεταλλικές επιφάνειες.

Μοναδικό στυλ, κύρος και αξιοπιστία με την υπογραφή της Riva, του ονόματος που έχει γράψει ιστορία και αποτελεί status symbol το 68 Super Ego χαρακτηρίζεται από την τέλεια αρμονία σχήματος και όγκου και τη προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Στο cockpit η πλάτη του πρυμιού καναπέ μετακινείται, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να βλέπουν πλώρα ή πρύμα, ενώ το δεύτερο καθιστικό συμπληρώνεται με τραπέζι για έξι άτομα. Στο εσωτερικό στο κυρίως κατάστρωμα φιλοξενείται η κουζίνα με το σαλόνι. Στο accommodation deck πρύμα βρίσκεται η master cabin που καταλαμβάνει όλο το πλάτος, πλώρα η VIP (και οι δύο διαθέτουν συνεχόμενα μπάνια) και στο μέσον η τρίτη διπλή καμπίνα. Το πλήρωμα εξυπηρετείται από ανεξάρτητη καμπίνα με πρόσβαση από το cockpit. Οι επιδόσεις με δύο Man !550 hp Common Rail φτάνουν τους 38 κόμβους στη μεγίστη και τους 34 κόμβους στην ταχύτητα κρουαζιέρας με αυτονομία 260 μιλίων.


Μετά την παρουσίαση του Athena 115 το 2005, η Riva συνεχίζει να επεκτείνεται στον κόσμο των mega yachts με τη δημιουργία ενός υπέροχου μοντέλου, του 92 Duchessa. Στα 28 του μέτρα εμπεριέχεται όλη η φιλοσοφία και η αριστοκρατική κλάση των Riva.


Οι χώροι κατανέμονται σε τρία επίπεδα συν το υπερυψωμένο πιλοτήριο που φιλοξενεί και τα διαμερίσματα του πληρώματος. Τέσσερις καμπίνες με αντίστοιχες τουαλέτες, υπέροχο σαλόνι με συνεχόμενη τραπεζαρία, εκπληκτικό flybridge με jacuzzi, bar, grill και δύο καθιστικά με τραπέζι, cockpit με επίσης μεγάλο τραπέζι για γεύματα al fresco και ξεχωριστό καθιστικό στο πλωριό κατάστρωμα. Περιττό να μιλήσουμε για την πολυτέλεια και τη φινέτσα του. Η Riva προσφέρει στον ιδιοκτήτη τη δυνατότητα επιλογής μιας μεγάλης γκάμας υφασμάτων και επίπλωσης, δίνοντας στο σκάφος το χαρακτήρα του semi-custom. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του 92 Duchessa είναι το γκαράζ που μπορεί να φιλοξενήσει ένα tender μέχρι 3,20 μέτρα ή jet ski. H πτυσσόμενη πόρτα του, πέφτοντας αποκαλύπτει μια μεγάλη chaise longue, ιδανικό σημείο χαλάρωσης, όταν το σκάφος βρίσκεται αρόδου. Εξοπλισμένο με δίδυμους κινητήρες MTU 2218 hp έχει ταχύτητα κρουαζιέρας 25 κόμβους (αυτονομία 350 μίλια) και μεγίστη 28.

Τα Apreamare έχουν το δικό τους προσωπικό στυλ, εμπνευσμένο από τα παραδοσιακά σκαριά gozzo. Τρία είναι τα μοντέλα της ναπολιτάνικης φίρμας που έκαναν ντεμπούτο στη Γένοβα.


Το μικρότερο, το Apreamare 44, με έμφαση στο κλασικό ναυτικό ύφος διακρίνεται για την άνεση και τη λειτουργικότητα των εξωτερικών χώρων. Στην πλώρη υπάρχει καθιστικό και στρώμα ηλιοθεραπείας για στιγμές χαλάρωσης, ενώ στο cockpit ο δεύτερος καναπές εύκολα μετατρέπεται σε ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας. Κάτω από το κατάστρωμα συναντάμε πλώρα την καμπίνα του ιδιοκτήτη με πανοραμική θέα από τα μεγάλα παράθυρα. Πρύμα είναι τοποθετημένη η καμπίνα των επισκεπτών και η πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα. Και οι δύο καμπίνες διαθέτουν μπάνια με ξεχωριστές ντουσιέρες. Στο ευρύχωρο σαλόνι ο ημικυκλικός καναπές με το ρυθμιζόμενο τραπέζι γίνεται κρεβάτι. Παρά το μικρό του μέγεθος το Αpreamare 44 έχει και καμπίνα πληρώματος με πρόσβαση από το cockpit. Για τη μηχανοκίνηση έχουν επιλεγεί δύο Cummins των 480 hp, με τους οποίους η ταχύτητα κρουαζιέρας φτάνει τους 27 κόμβους και η μεγίστη τους 30.

Τα κλασικά gozzo Sorrentinos βρίσκουν τη μοντέρνα τους έκφραση στο 20μετρο Apreamare 64 Fly. Οι σχεδιαστές ήθελαν να δώσουν ένα εξελιγμένο design, σεβόμενοι όμως την παράδοση και το πέτυχαν απόλυτα. Η στρογγυλευμένη πρύμη ενσωματώνεται άριστα στις γραμμές του κύτους, ενισχύοντας την κλασική κουρμπαριστή φόρμα που χαρακτηρίζει τα Apreamare.


Ο άνετος πρυμιός καναπές μετατρέπεται σε ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας. Στο πλωριό κατάστρωμα είναι τοποθετημένο ένα ακόμα καθιστικό σε σχήμα πέταλου. Το flybridge εκτός από το πιλοτήριο που είναι εξοπλισμένο σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, διαθέτει ένα ακόμα στρώμα ηλιοθεραπείας πρύμα. Η σχεδίαση του εσωτερικού προσφέρει μια master cabin που καταλαμβάνει όλο το πλάτος στο μέσον του σκάφους, με πανοραμικό παράθυρο και ντουλάπα walk-in, τη VIP πλώρα και μια ακόμα καμπίνα επισκεπτών με μονά κρεβάτια. Και οι τρεις έχουν συνεχόμενα μπάνια. Με δύο Man 1100 hp Common Rail το Apreamare 64 ταξιδεύει με 27 κόμβους ενώ η μεγίστη ταχύτητα φτάνει τους 31.

Η σειρά των Maestro εμπεριέχει όλη την 150ετή τεχνογνωσία της Αpreamare στη σχεδίαση αυτού του τύπου σκαφών, η οποία όμως συνδυάζεται και με τις ιδιαίτερες ικανότητες του design studio Zuccon International Project, που έδωσε μια νέα οπτική ακόμα πιο ναυτική. Ένα χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της κουλτούρας είναι και το νέο Maestro 82, με μήκος 24 μέτρα.


Το σκάφος τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους δίνει την αίσθηση απίστευτης ευρυχωρίας και φωτεινότητας για να απολαμβάνει κανείς στο έπακρο τη ζωή στη θάλασσα. Τρεις τεράστιες διπλές καμπίνες, άλλη μια με μονά κρεβάτια και τέσσερις τουαλέτες με ξεχωριστές ντουσιέρες και διαμερίσματα πληρώματος για τέσσερα άτομα περιλαμβάνει η βασική έκδοση. Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα τρικάμπινης έκδοσης. Και στις δύο versions σαλόνι και τραπεζαρία προσφέρουν υψηλό επίπεδο ανέσεων στους επιβάτες. Οι standard κινητήρες είναι δίδυμοι MTU 1660 hp, υπάρχουν όμως και οι optional των 1823 hp για επιδόσεις που κυμαίνονται μεταξύ 26 και 29 κόμβων.

Με τη σειρά των Dolphin η Mochi είναι ο εφευρέτης του ιταλικού Lobster Boat Style. Η συγκεκριμένη σειρά που λανσαρίστηκε το 2003 και περιλαμβάνει σήμερα μια γκάμα από 44 μέχρι 74 πόδια έχει σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία και έχει κερδίσει διακρίσεις από το διεθνή τύπο. Στη Γένοβα είδαμε το νέο Dolphin 54 Fly, ένα σκάφος με προσωπικότητα, ιδιαίτερες γραμμές, φίνα ναυτικά υλικά, ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η σύγχρονη τεχνολογία στον τομέα του εξοπλισμού και βεβαίως υψηλό επίπεδο ανέσεων μέσα και έξω. Και αυτό το Mochi είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Norberto Ferretti, προέδρου του γκρουπ, του Victory Design Studio και της Ferretti AYT.


Υπέροχο flybridge, με προηγμένης σχεδίασης πιλοτήριο, καθιστικό, ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας και πολλές έξυπνες πρακτικές λύσεις. Εκτός από τους κοινόχρηστους χώρους στο κυρίως κατάστρωμα, στο accommodation deck υπάρχουν δύο διπλές καμπίνες, μία με τρία κρεβάτια και μία ξεχωριστή καμπίνα πληρώματος.

Παγκόσμια πρεμιέρα για το Long Range 23, ένα motor yacht για κρουαζιέρες μεγάλων αποστάσεων, όπως φανερώνει και η ονομασία του, με το οποίο η Mochi ξαναγράφει ιστορία. Καινοτομία και state-of-the-art τεχνολογία είναι οι βασικοί άξονες της φιλοσοφίας ενός σκάφους που έχει πιστοποιητικό RINA “Green Star Clean Energy and Clean Propulsion” , το οποίο δίνεται για πρώτη φορά σε σκάφος αναψυχής.


Μετά τη σειρά Dolphin, το ιταλικό ναυπηγείο βάζει ένα ακόμα στοίχημα, μπαίνοντας στην αγορά των “long range” με δύο νέες λύσεις που ανοίγουν άλλους ορίζοντες στο γιώτινγκ: το “Zero Emission Mode” ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης και το Fer.Wey (Ferretti Wave Efficient Yacht) trans-planing hull. Οι δύο αυτές τεχνολογίες αλληλοσυμπληρώνονται, καθιστώντας το Long Range 23 ένα πραγματικά επαναστατικό σκάφος που δεν σέβεται μόνο την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών του αλλά και το περιβάλλον.

To δεύτερο κατά σειρά hull του CRN 43 που φέρει το όνομα «Hana», είδαμε στην έκθεση. Πρόκειται για ένα σκάφος εκτοπίσματος, κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά, ένα mega yacht με ξεχωριστό χαρακτήρα.


Η σχεδίαση του εξωτερικού έγινε από τη σχεδιαστική ομάδα της CRN και τη Zuccon International Project, ενώ στο εσωτερικό τη διακόσμηση και την επίπλωση ανέλαβε η φίρμα Claude Missir Agency. Προορισμένο για μεγάλες κρουαζιέρες και φιλοξενία υψηλού επιπέδου σε 11 επιβάτες, που εξυπηρετούνται από πλήρωμα εννέα ατόμων. Οι στυλιστικές επιλογές προσφέρουν κομψότητα και απλότητα, σε ένα περιβάλλον μοντέρνο αλλά όχι μινιμαλιστικό. Η φωτεινότητα που χαρακτηρίζει όλους τους χώρους οφείλεται και στην επιλογή του ανοιχτόχρωμου ξύλου βελανιδιάς, που κυριαρχεί σε όλους τους χώρους, συνδυασμένο με υφάσματα σε παστέλ χρώματα.

Η σειρά Custom Line των σκαφών ημιεκτοπίσματος εμπλουτίστηκε με το Navetta 33. Με μήκος 33 μέτρα και πλάτος 7, το νέο Navetta, με τους γενναιόδωρους χώρους και το υψηλό επίπεδο ανέσεων, δίνει άλλη διάσταση στην κρουαζιέρα. Οι κλασικές εξωτερικές γραμμές της σειράς παντρεύονται με ένα πιο σύγχρονο ύφος στο εσωτερικό που και στα τρία καταστρώματα «λούζεται» στο φως. Ένα mega yacht, το οποίο δεν δέχεται συμβιβασμούς και χαρακτηρίζεται από την καινοτομική τεχνολογία του, όπως το Anti Rolling Gyro System. Ο ιδιοκτήτης σε συνεργασία με τους yacht designers του ναυπηγείου μπορεί να βάλει την προσωπική του σφραγίδα στην επιλογή της ξυλείας, των υλικών, των υφασμάτων και της διακόσμησης μέσα από μια μεγάλη γκάμα προιόντων των καλύτερων ιταλικών οίκων.

Το όνομα Bertram είναι συνώνυμο του ποιοτικού Sportfishing. Οι φίλοι του ερασιτεχνικού ψαρέματος ανοικτής θάλασσας είχαν την ευκαιρία να δουν τα δύο νέα μοντέλα του φημισμένου ναυπηγείου. Το μικρότερο είναι το 410 Convertible, με έμφαση στην ευκολία χειρισμών, κατάλληλο για ψάρεμα αλλά και κρουαζιέρα.


Με τη γνωστή deep V γάστρα του, το ταξίδεμα είναι γλυκό ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες. Με σχεδίαση που εκμεταλλεύεται πλήρως κάθε εκατοστό, το νέο Bertram προσφέρει την απαιτούμενη εργονομία για τις κινήσεις και τον εξοπλισμό του gamefishing, αλλά και την ευρυχωρία για τη θαλασσινή διαβίωση. Κοιμίζει έξι άτομα σε δύο καμπίνες (με το δικό της μπάνιο η καθεμία) και το σαλόνι που μετατρέπεται σε διπλό κρεβάτι.

Επιδόσεις, πολυτέλεια και ανέσεις για το μεγαλύτερο της γκάμας. Το νέο Bertram 700 Convertible διαθέτει ως extra το σύστημα Anti-Rolling Gyro για μείωση του διατοιχισμού κατά 50%.


Στο standard εξοπλισμό περιλαμβάνεται το mezzanine με το cockpit διαρρυθμισμένο σε δύο επίπεδα (το πρυμιό τμήμα χαμηλότερο), δίνοντας τη δυνατότητα καλύτερης ορατότητας στο ψάρεμα, περισσότερων χώρων αποθήκευσης και άνεσης. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο με φινίρισμα από αφρικανικό μαόνι στο εσωτερικό. Εκτός από τους κοινόχρηστους χώρους το 700 Convertible προσφέρει μια master cabin, που καταλαμβάνει όλο το πλάτος και τρεις διπλές καμπίνες επισκεπτών, όλες με ανεξάρτητα μπάνια.