Εμπορικές εφαρμογές IPS της Volvo Penta
Τεχνολογία σκαφώνΤο κορυφαίο pod για την πρόωση σκαφών.
Με το σύστημα IPS, η Volvo Penta λανσάρισε ένα σύστημα pod για εφαρμογές όπως γρήγορα επαγγελματικά σκάφη, πιλοτίνες και περιπολικά. Το πρόγραμμα IPS τώρα επεκτείνεται ακόμα περισσότερο. Με νέα και μεγαλύτερα συστήματα πρόωσης σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα 13 λίτρων, η Volvo Penta λανσάρει μία νέα κατηγορία ισχύος, το IPS1050.
Με προπέλες που περιστρέφονται αντίστροφα και είναι προσανατολισμένες προς την πλώρη, το σύστημα IPS αδιαμφισβήτητα ηγείται της αγοράς συστημάτων μετάδοσης μέσω pods για σκάφη.
Στο πρώτο του στάδιο το σύστημα IPS βασίστηκε στον πετρελαιοκινητήρα 6 λίτρων της Volvo Penta. Πέρσι, λανσαρίστηκε μία νέα κατηγορία ισχύος με μεγαλύτερες μονάδες κίνησης σε συνδυασμό με κινητήρα 11 λίτρων της Volvo Penta.
Φέτος, η Volvo Penta λανσάρει μία τρίτη έκδοση βασισμένη στον diesel 13 λίτρων. Το νέο πακέτο IPS παράγει ισχύ που ισοδυναμεί με τις εκδόσεις 1050 hp των συμβατικών εσωλέμβιων συστημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η Volvo Penta προσφέρει τώρα το σύστημα IPS για επαγγελματικά σκάφη, επιβατικά φέριμποτ και περιπολικά μήκους μέχρι 30 μέτρων και ταχύτητας έως 40 κόμβων.
Ισχυρότερα συστήματα κίνησης
Μεγαλύτεροι κινητήρες με υψηλότερη ισχύ και ροπή ενέχουν πολλές απαιτήσεις από τα συστήματα μετάδοσης. Γι? αυτό, η Volvo Penta δημιούργησε μία μεγαλύτερη και ακόμα ισχυρότερη μονάδα IPS καθώς και μία σειρά με νέες προπέλες για το IPS1050.
Η μεγαλύτερη μονάδα κίνησης έχει όλα τα πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά που έκαναν τόσο επιτυχημένο το πρώτο σύστημα IPS. Τα ύφαλα του σκάφους και οι προπέλες βελτιστοποιήθηκαν με τη βοήθεια προηγμένων υπολογιστικών μοντέλων και επιπλέον δοκιμάστηκαν εκτενώς σε ειδικά τούνελ και στα ίδια τα σκάφη. Έτσι δημιουργήθηκε ένα υψηλής απόδοσης ολοκληρωμένο σύστημα πρόωσης.
Καθαρότερο και πιο αθόρυβο
Η υψηλότερη απόδοση από τα εσωλέμβια αξονικά συστήματα προσφέρει στο IPS1050 καλύτερες επιδόσεις σε συνδυασμό με μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερους συνολικούς ρύπους. Επιπλέον, τα επίπεδα θορύβων και κραδασμών είναι αισθητά χαμηλότερα.
Η Volvo Penta καλύπτει όλο το εύρος των ταχυτήτων για το IPS1050, από περίπου 28 μέχρι 40 κόμβους, με επτά άκρως αποδοτικές προπέλες, οι οποίες διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικά πλεονεκτήματα για τους κατασκευαστές σκαφών και τους ιδιοκτήτες.
Κινητήρας 13-λίτρων
Ο κινητήρας για τη νέα κατηγορία ισχύος είναι ο D13 της Volvo Penta με τεχνολογία τούρμπο δύο σταδίων, που παράγει 800 ίππους. Αυτή η μονάδα 13 λίτρων βασίζεται σε υπερσύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων.
Το σύστημα υπερσυμπιεστή δύο σταδίων έχει ένα πρώτο στάδιο που επιτρέπει την εκμετάλλευση των παλμών πίεσης των καυσαερίων για αυξημένη υπερπλήρωση – με αποτέλεσμα πολύ υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές. Όταν οι στροφές αυξάνονται, ενεργοποιείται ένας δεύτερος υπερσυμπιεστής ώστε ο κινητήρας να διατηρεί την ισχύ του ακόμα και στις υψηλές στροφές. Ο αέρας πλήρωσης ψύχεται σε δύο στάδια μέσω εναλλακτών θερμότητας.
Το EMS 2, το νέο σύστημα ελέγχου κινητήρα της Volvo Penta, ρυθμίζει τον ψεκασμό καυσίμου 100 φορές το δευτερόλεπτο. Το σύστημα ελέγχει τα μπεκ, ένα ανά κύλινδρο, που λειτουργούν με πίεση 2000 bar και ψεκάζουν το καύσιμο για βέλτιστη καύση.
Οι συνολικές εκπομπές ρύπων πληρούν με άνεση τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς εσωτερικής ναυσιπλοΐας stage 3A, τα Αμερικανικά πρότυπα EPA tier 2 για Εμπορικά σκάφη και IMO tier 2, που θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2011.
Σκάφη από 10 μέχρι 30 μέτρα
Το IPS προσφέρεται σε διπλή, τριπλή ή τετραπλή εγκατάσταση κινητήρων. Αυτό σημαίνει ότι το IPS καλύπτει σκάφη από 10 μέχρι πάνω από 30 μέτρα.
Δεν υπάρχει διαφορά για τον χειριστή, ανεξάρτητα αν στο σκάφος χρησιμοποιούνται δύο, τρία ή τέσσερα συστήματα IPS. Η επιτάχυνση και η επιλογή σχέσης γίνεται μέσω δίδυμων χειριστηρίων ενός μοχλού. Δεν χρειάζονται πρόσθετα χειριστήρια.
Οι μονάδες IPS είναι συμπαγείς αφήνοντας περιθώρια για την εφαρμογή νέων και τολμηρών σχεδιαστικών λύσεων στα σκάφη. Ο χώρος ενδιαίτησης είναι πολύ μεγαλύτερος και ταυτόχρονα ο χρόνος που χρειάζονται οι κατασκευαστές σκαφών για την εγκατάσταση μειώνεται κατά 50% και, σε μερικές περιπτώσεις, ακόμα περισσότερα.
Λειτουργίες για εύκολους ελιγμούς
Όλα τα μοντέλα IPS της Volvo Penta διατίθενται με joystick. Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει το σκάφος μετακινώντας απλά το joystick προς την κατεύθυνση που επιθυμεί – μεγάλο πλεονέκτημα όταν προσπαθεί να δέσει το σκάφος στη μαρίνα ή ελίσσεται με χαμηλές ταχύτητες. Επίσης διατίθεται Δυναμικό Σύστημα Προσδιορισμού Θέσης που διατηρεί αυστηρά την πορεία του σκάφους. Διπλός δέκτης GPS υψηλής ακρίβειας προσδιορίζει τη θέση και κατεύθυνση του σκάφους. Ειδικό λογισμικό μετατρέπει τα δεδομένα σε γωνίες διεύθυνσης, αλλαγές σχέσεων και θέσεις γκαζιού για πλήρη έλεγχο.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με την:
κα Αφροδίτη Φουσκαρή,
Δημόσιες Σχέσεις Φορτηγών Volvo,
Τηλέφωνα επικοινωνίας 210 – 34 83 537 και 6979988160
e-mail [email protected]