Cranchi Sixty 4 HT

Της Εριέττας Δελαπόρτα

H Cranchi, με πολλούς φίλους στο ελληνικό κοινό, είναι ένα από τα γνωστότερα και «αρχαιότερα» ιταλικά ναυπηγεία, που προσέφεραν στη δημιουργία της μοναδικής ιταλικής σχολής. Το νέο 64άρι της, που είναι και η ναυαρχίδα της μεγάλης αυτής φίρμας, θα γνωρίσουμε εδώ.

description

Η ιστορία της Cranchi ξεκινάει το 1870, όταν συστήθηκε αρχικά στις όχθες της λίμνης Κόμο από τον ιδρυτή του, Giovanni Cranchi στο χωριό του, το San Giovanni di Bellagio. Ο Giovanni άνοιξε το πρώτο εργαστήριό του το 1866 περίπου, έστω και αν η πραγματική ημερομηνία της ίδρυσης της εταιρείας είναι το 1870. Αρχικά, το ναυπηγείο ναυπηγούσε βάρκες για τους ψαράδες, καθώς και για εμπόριο και μεταφορές επιβατών. Στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, η λίμνη Como ήταν ο τόπος ενός μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων που συνδέονται με το ναυτικό κόσμο, σε μια εποχή όπου δεν υπήρχαν ούτε αυτοκίνητα ούτε δρόμοι. Με τα διάφορα είδη μετακίνησης για τη λίμνη, δηλαδή την εμπορική ναυτιλία, τις στρατιωτικές επιχειρήσεις και αργότερα, τουριστικές εκδρομές, ότι ήταν δυνατό για να δει κανείς σκάφη κάθε είδους. Από το 1930 μέχρι τη δεκαετία του εξήντα η ιστορία συνεχίζεται με τον εγγονό του ιδρυτή, Giovanni, όταν αγόρασε ένα πτωχευμένο εργοστάσιο στην Brienno, όπου άρχισε να ναυπηγεί τα πρώτα σκάφη του. Είχε ένα πραγματικό πάθος για την ποιότητα και την καλή δουλειά, με έξυπνα σχεδιασμένες γραμμές, ιδιαίτερη προσοχή αφιερωμένη στην επιλογή των υλικών, σχολαστικές τεχνικές και άψογο φινίρισμα, πράγματα που συνέβαλλαν στο να γίνουν γνωστά τα σκάφη. Με τον πόλεμο ο Giovanni αναγκάζεται να εγκαταλείψει την Ιταλία μέχρι το 1952.

description

Όταν επέστρεψε, ανέλαβε και πάλι την παραγωγή μαζί με τα παιδιά του, και τα περισσότερα από τα σκάφη που παράγονται από την Cranchi μέχρι τη δεκαετία του 60 ήταν το έργο του γιου του, Aldo. Την δεκαετία του 60 το ναυπηγείο στο Brienno άρχισε τη μαζική παραγωγή των ξύλινων μοντέλων. Καθώς περνούσαν τα χρόνια και με την εισαγωγή νέων υλικών, το δομή του ναυπηγείου άρχισε να φαίνεται πολύ περιορισμένη για τα σχέδια Aldo Cranchi, ο οποίος είχε κατά νου τη μετατροπή της παραδοσιακής βιοτεχνίας παραγωγής σε μια πιο σύγχρονη βιομηχανική πραγματικότητα. In αυτά τα χρόνια, χάρη στις προσπάθειες του Aldo, η έννοια του σχεδιασμού, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα άρχισε να κάνει την εμφάνισή της. Το 1970, ακριβώς έναν αιώνα μετά από την ίδρυση του ναυπηγείου, ήταν απαραίτητο να επεκταθεί,για να δώσει μια νέα ώθηση στη παραγωγή
Δεδομένου ότι δεν υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω επέκταση στην λίμνη, ο Aldo Cranchi την κοντινή Valtellina ως το ιδανικό μέρος για να συνεχίσει την παραγωγή του. Ο Aldo Cranchi, ο οποίος εκπροσωπεί την 4η γενιά, συνεταιρίστηκε με τον Tullio Monzino και από εκείνη τη στιγμή, η εταιρεία παραμένει αμετάβλητη.

Αλλά, ας γυρίσουμε πίσω στις μέρες μας και να γνωρίσουμε το νέο επίτευγμα της Cranchi. Το 64άρι ήταν η επόμενη κίνηση για τη μεγάλη ιταλική φίρμα, που έβλεπε φανατικούς πελάτες της να καταφεύγουν σε άλλα ναυπηγεία, επειδή δεν υπήρχε το «επόμενο μεγαλύτερο» μοντέλο διαθέσιμο. Όπως ήταν φυσικό, η ανάγκη για αύξηση της γκάμας προς τα πάνω ήταν επιβεβλημένη.

Το Project C-96, όπως ήταν γνωστό, ξεκίνησε μια προετοιμασία για την παραγωγή σκαφών μεγαλύτερη των 50 ποδών, με νέες τεχνολογίες
και μεθόδους. Τον Φεβρουάριο του 2005 το νέο project ήταν έτοιμο να μπει σε εφαρμογή, αρχίζοντας από το ειδικό ναυπηγικό χώρο, που θα επέτρεπε την υλοποίηση του σχεδίου. Μια έκταση 140.000 τ.μ. με 30.000 τ.μ. στεγασμένο χώρο και τρεις σειρές παραγωγής, με όλα τα συμπαρομαρτούντα σε εφαρμογές ελέγχου θερμοκρασίας-υγρασίας, ειδικά μηχανήματα ρομποτικής τεχνολογίας κ.λπ. που θα απαιτούσαν ώρες να καταγραφτούν. Το πρωτότυπο του μοντέλου, ειδικά εξοπλισμένο για να ανταποκρίνεται στο τελικό προϊόν, δοκιμάστηκε σκληρά σε πραγματικές συνθήκες, πριν μπει στο στάδιο της μαζικής παραγωγής. Το αποτέλεσμα είναι το σημερινό Cranchi Sixty 4 HT, ένα σκάφος που χαρακτηρίζεται από μόνο του Cranchi Yacht Class, φέρνοντας το μεγάλο αυτό ναυπηγείο πιο κοντά στην κορυφή της παγκόσμιας βιομηχανίας.

description

Το νέο hard top της Cranchi ακολουθεί την πετυχημένη συνταγή του ενιαίου χώρου στο κύριο κατάστρωμα, όπου οι ανοιχτοί χώροι χωρίζονται από αυτόν του σαλονιού με μία πόρτα πρύμα. Στο πλωριό και αριστερό τμήμα της υπερκατασκευής υπάρχει ο άριστα διευθετημένος χώρος διακυβέρνησης και πιο πρύμα, το άνετο και λειτουργικό σαλόνι, που «ανοίγει» πρύμα προς το πρυμιό κατάστρωμα για al fresco απολαύσεις αλλά και για να αποτελέσει μέρος του συνόλου για την ευχάριστη διαβίωση των επιβαινόντων.

description

Ο «ουρανός» και τα πλευρικά παράθυρα χαρίζουν απεριόριστη ορατότητα και φυσικό φωτισμό στο εσωτερικό, φέρνοντας τους επιβαίνοντες πιο κοντά στη φύση.

description

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείψει από το πλωριό κατάστρωμα ένας χώρος αφιερωμένος για ηλιοθεραπεία.

Αν παρατηρήσει κανείς την πρύμη του σκάφους θα δει μια μεγάλη ρυθμιζόμενη πλατφόρμα μπάνιου για την εύκολη καθέλκυση του dinghy , με μια πόρτα στον καθρέφτη, που οδηγεί στο κατώτερο κατάστρωμα. Δεξιά και αριστερά υπάρχουν σκαλάκια, που δίνουν εύκολη πρόσβαση και που οδηγούν στο κόκπιτ του σκάφους, στο κύριο κατάστρωμα.

description

Το κατώτερο κατάστρωμα φιλοξενεί τρεις διπλές καμπίνες, με μία στο μέσον του σκάφους για τη σουίτα του ιδιοκτήτη, εκεί δηλαδή που εκμεταλλεύεται όλο το μέγιστο πλάτος του σκάφους.

description

Η καμπίνα του ιδιοκτήτη διαθέτει ακόμα μεγάλα πλευρικά παράθυρα, που δίνουν και το χαρακτηριστικό look στο προφίλ του σκάφους, με θέα στο απέραντο γαλάζιο…

description

Ακόμα, μια VIP καμπίνα καταλαμβάνει το πλωριό τμήμα του lower deck, ενώ πιο πρύμα και αριστερά υπάρχει άλλη μία δίκλινη καμπίνα για τους καλεσμένους. Όλες οι καμπίνες διαθέτουν τον δικό τους ανεξάρτητο χώρο μπάνιου.

description

Στο ίδιο επίπεδο συναντάμε και την κουζίνα του σκάφους κατάλληλα εξοπλισμένη για γαστρονομικές δημιουργίες.

description

Στο πρυμιό μέρος του καταστρώματος, πιο πρύμα από το μηχανοστάσιο, διατίθεται άλλη μια μικρή καμπίνα για το πλήρωμα ή για επιπλέον επισκέπτη.

description

Το Cranchi Sixty 4 HT σχεδιάστηκε εξολοκλήρου in house. Εκείνο, που πραγματικά χαίρεται κανείς σε ένα ιταλικό σκάφος είναι η έμφαση που δίνεται στη διακόσμηση και την επιλογή των υλικών, που σε συνάρτηση με την ταλαντούχα σχεδίαση κάνει πάντα τη διαφορά. Άλλωστε, αυτό είναι και το μεγάλο όπλο, που έκανε την ιταλική βιομηχανία σκαφών αναψυχής την πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Και η Cranchi μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα σε εντυπωσιακά μοντέλα, που είχαν τεράστια απήχηση στο φανατικό κοινό του μηχανοκίνητου σκάφους.

description

description

Τεχνικές προδιαγραφές:
Ολικό μήκος: 20,85 μ.
Μήκος κύτους: 18,65 μ.
Πλάτος: 5,10 μ.
Βύθισμα: 1,50 μ.
Εκτόπισμα (πλήρες): 35.300 κιλά
Δεξ. νερού: 770 λίτρα
Δεξ. καυσίμων: 3.600 λίτρα
Δεξ. λυμάτων: 277 λίτρα
Μηχανοκίνηση: 2 x MAN D2862 V12 με άξονες
Ισχύς κινητήρων: 2 x 1400 HP

Για περισσότερες πληροφορίες:

ΑΦΟΙ ΠΑΠΠΑ Α.Ε.
Λ.Βάρης Κορωπίου 237,
τηλ. 210 9963159, 210 9963160
fax 210 9954206
e-mail [email protected]

Pappasbros

Δείτε όλα τα σκάφη της Cranchi