Cranchi Méditerranée 47

Cranchi Méditerranée 47

Του Ιάσονα Θαλασσινού

Ξεκίνησε από τις όχθες της λίμνης Como, στη βόρεια Ιταλία το 1870, παρά το γεγονός πως ο ιδρυτής της Giovanni Cranchi άρχισε να ναυπηγεί σκάφη στο εργαστήρι του, στο χωριό San Giovanni di Bellagio της Λομβαρδίας από το 1866. Φυσικά, μιλάμε για την ιταλική Cranchi, μια από τις λίγες παραδοσιακές και πολύ παλιές οικογενειακές επιχειρήσεις που υπάρχουν μέχρι σήμερα στο χώρο της θάλασσας.

Για τη μεγάλη αυτή ιταλική φίρμα, το 2006 είναι σταθμός, αφού από εταιρεία περιορισμένης ευθύνης μπαίνει στο χρηματιστήριο, πράγμα που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τους τέσσερις διαδόχους πέμπτης γενιάς, Alessandra, Paola, Elena και Guido Cranchi, μαζί με τον Franco Monzino, που βρίσκονται στο τιμόνι της επιχείρησης.

Γνωστή σε όλους μας είναι η ιταλική φινέτσα στη σχεδίαση και το styling, που για πολλά χρόνια πρωτοστατεί διεθνώς και έχει δημιουργήσει δική της σχολή, που πολλοί προσπαθούν να μιμηθούν. Και η Cranchi είναι μια από τις φίρμες εκείνες, που συνέβαλαν ουσιαστικά στην καθιέρωση των τάσεων. Το Méditerranée 47, που θα γνωρίσουμε εδώ, είναι ένα μοντέλο της ομώνυμης σειράς, το οποίο είναι και το αποτέλεσμα μιας αποδεδειγμένα εκτεταμένης έρευνας και τεχνολογίας με στόχο την τελειότητα.



Τα εξέχοντα χαρακτηριστικά της σειράς Méditerranée, της οποίας κλασικό παράδειγμα είναι και το 47άρι, είναι τα αδρά «σπορτίβικα» στοιχεία που σαγηνεύουν με το επιθετικό τους look και οι επιλογές της μηχανοκίνησης, για «σπιρτάδα» και επιδόσεις. Πάνω στο σκάφος η χαρισματική σχεδίαση έχει να προσφέρει άπλετο χώρο και εργονομία, ?νετο, ασφαλές και πολύ «προχωρημένο» από τεχνολογικής σκοπιάς, το Méditerranée 47 διαθέτει, όπως είναι αναμενόμενο, κομψές γραμμές με ρίζες, ΅όμως που παραπέμπουν στο παραδοσιακό. Έκδηλη παντού είναι η πολυτέλειά του, που όμως δεν αγγίζει στα όρια του υπερβολικού. Διαθέτει αυτό, που θα λέγαμε «κλασικό μαγνητισμό» ή «έρωτα με την πρώτη ματιά» και από την πλευρά της σχεδίασης, αλλά ακόμα περισσότερο και από αυτήν της κατασκευής.

Η εργονομικά σχεδιασμένη εσωτερική διαρρύθμιση προσφέρει άνετη διαβίωση στο ταξίδι, με μια πλωριά μεγάλη καμπίνα του ιδιοκτήτη με το δικό της συνεχόμενο μπάνιο, καθώς και μια δεύτερη καμπίνα με δύο κουκέτες και δίπλα το μπάνιο, για τους φιλοξενούμενους ή τα παιδιά. Ανάμεσα στις δυο καμπίνες υπάρχει, αριστερά ένα καθιστικό με τραπέζι και δεξιά μια μεγάλη, καλά εξοπλισμένη κουζίνα, που προσφέρεται για γαστρονομικές δημιουργίες. ?λλωστε, υπάρχει άραγε ιδιοκτήτης μικρού σκάφους, που να μην επιδίδεται στο δημιουργικό θαλασσινό μαγείρεμα; Οι καλύτερες συνταγές για αστακομακαρονάδα προέρχονται από yachtsmen.



Στο κατάστρωμα, τώρα, η θέση διακυβέρνησης με τρία καθίσματα, βρίσκεται στο μέσον του σκάφους, με τη σκάλα καθόδου στο καρέ από δεξιά. Πιο πρύμα συναντάμε το al fresco σαλόνι του σκάφους, που συνήθως φιλοξενεί τους φίλους και συνεπιβάτες. Ακόμα πιο πρύμα και μέχρι την πρυμιά πλατφόρμα μπάνιου εκτείνεται ένα τεράστιο στρώμα για ηλιοθεραπεία, με ένα διάδρομο πρόσβασης από δεξιά. Στο πλωριό κατάστρωμα έχουμε πρόσβαση από τους πλευρικούς διαδρόμους, που διαθέτουν καλή αντιολισθητική επιφάνεια αλλά και χειρολαβές για σίγουρο κράτημα, με τη βοήθεια πάντα του περιμετρικού συστήματος με κολωνάκια, τα οποία φτάνουν σχεδόν μέχρι την πρυμιά πλατφόρμα. Πλώρα από το παρμπρίζ στο πρωραίο κατάστρωμα υπάρχει άλλο ένα μεγάλο στρώμα δύο ατόμων, για την ηλιοθεραπεία.

Η γρήγορη γάστρα του Méditerranée 47, σχεδιασμένη από τον Aldo Cranchi προσφέρει καλές επιδόσεις και σίγουρη πλεύση, όπως φαίνεται και από το διάγραμμα μιας δοκιμής, με 2 x 500 hp. κινητήρες, τέσσερα άτομα και εφόδια (καύσιμα νερό), όπου στις 2600 στροφές έπιασε 32,5 κόμβους σε ταχύτητα, αναδεικνύοντας τον επιθετικό σπορ χαρακτήρα του.





Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Σχεδιαστής (γάστρα): Aldo Cranchi
Σχεδιαστικό team: Cranchi Research & Development
Ολικό μήκος: 14,45
Μήκος κύτους: 14,19
Μήκος ισάλου: 12,40
Μέγιστο πλάτος: 4,15
Πλάτος ισάλου: 4,00
Βύθισμα: 1,05
Εκτόπισμα: 13.000
Μηχανοκίνηση: Volvo Penta 2 x D9 EVC, 500 hp ή 575 hp.
Δεξ. καυσίμων: 1.560
Δεξ. νερού: 420