Blog

Μεγάλο Αφιέρωμα Ναυτοσύνης σε τρία μέρη – Μέρος Α. Ελιγμοί με μία προπέλα.

Όσο παράξενο και να σας φαίνεται, πολλοί καλοί και έμπειροι ιστιοπλόοι και όχι μόνο, συμπεριφέρνονται σαν αρχάριοι, όταν κάνουν μανούβρα για ρεμετζάρισμα. Τα μονέλικα σκάφη παρουσιάζουν μια ξεχωριστή συμπεριφορά...

Γιατί γέρνει το μηχανοκίνητο σκάφος

Πολύ φίλοι του μηχανοκίνητου με μια μηχανή παραπονιούνται πως το σκάφος τους, ενώ όταν είναι σταματημένο πλέει κανονικά στη φυσική του ίσαλο, όταν ταξιδεύει, «γέρνει» συνήθως αριστερά...

Tabs και στη μανούβρα

Σκάφη μηχανοκίνητα, με μεγάλες υπερκατασκευές, συνήθως δεν μανουβράρονται εύκολα μέσα στο λιμάνι, με μικρή ταχύτητα και αέρα...

Οκτώ κόμποι για όλους – “Κάνε μια καντιλίτσα, κάνε μια ψαλιδιά…”

Το ταξίδεμα με σκάφος αναψυχής προϋποθέτει κάποιες απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τους πλέον απαραίτητους κόμπους, ιδίως στο ιστιοφόρο, όπου η χρήση των σχοινιών είναι απαραίτητη...

Για να «στρίβετε» εύκολα…

Σκάφη με έσω-έξω μηχανές κάνουν πάντα πολύ πιο κλειστές στροφές από τα αντίστοιχα με εσωλέμβιες.

Ανοιχτήρι για όλες τις δουλειές

Χαρακιές και σκασίματα στο ξύλο ή το πλαστικό; Η σχισμή ή ρωγμή πρέπει να ανοίξει, πριν επιχειρήσουμε να τη στοκάρουμε και να τη γεμίσουμε...

Για μεγαλύτερη αντοχή

Πολλές φορές χρειάζεται να στηρίξουμε ράφια ή άλλα αντικείμενα στους μπουλμέδες...

Μέτρηση της απόστασης με το…μάτι

Ο κανόνας των 45ο είναι ο πιο γνωστός τρόπος μέτρησης της απόστασης ενός σημείου της στεριάς...

Τα ανεμούρια στο ιστιοφόρο

Τα γνωστά μας tell tales είναι εκείνα τα «ομιλητικά» νηματάκια πάνω στα πανιά, που μιλούν τη δική τους γλώσσα...

Πως να καθαρίσετε τους πόλους της μπαταρίας του σκάφους

Βρώμικοι και οξειδωμένοι ακροδέκτες στους πόλους της μπαταρίας δεν επιτρέπουν στο ρεύμα να περάσει στη μίζα...