Φτιάχτο μόνος σου
ΓενικάΤου Σταύρου Ψαθέρη
Φτιάξτε μόνοι σας ένα αβύθιστο και ασφαλές καγιάκ μήκους 4,27 μέτρων για το καλοκαίρι, πανεύκολα και με λίγα χρήματα.
Κάποτε πέρασε από το μυαλό μου η τρελή ιδέα, ότι παίρνοντας ένα επίπεδο φύλλο κόντρα πλακέ θα μπορούσα, κόβοντάς το κατάλληλα και λυγίζοντάς το, να δημιουργήσω ένα μικρό σκάφος «στρογγυλού πυθμένα», χωρίς ειδικές ξυλουργικές γνώσεις, δυσκολίες και πολλά έξοδα, μια και σ’όλους τους κατασκευαστές είναι γνωστό ότι, το κόντρα πλακέ και κατ’ επέκταση κάθε φύλλο συμπαγούς υλικού, είναι δύσκολο ή μάλλον αδύνατο να καμφθεί «εν ψυχρώ» σε δύο κατευθύνσεις.
Με βάση αυτή την ιδέα και ύστερα από αρκετούς πειραματισμούς, ξεκίνησα μεταξύ σοβαρού και αστείου, τη μελέτη και σχεδίαση ενός Καγιάκ, που για μεν το ενιαίο πέτσωμα του (πυθμένας/πλευρά) θα χρειαζόταν ένα φύλλο κόντρα πλακέ διαστάσεων 2.50μ. x 1.22μ πάχους 3 χιλιοστών, κατάλληλα διαμορφωμένο, που με την κάμψη του θα μου φορμάριζε ένα πλεούμενο «στρογγυλού πυθμένα» για δε το κατάστρωμά του ένα άλλο φύλλο ιδίων διαστάσεων.
Επειδή στη χώρα μας είναι σπάνιο να βρεις τόσο λεπτό κόντρα πλακέ για θαλασσινή χρήση, γι’αυτό αποφάσισα να χρησιμοποιήσω κόντρα πλακέ εξωτερικής χρήσης ή κοινό κόντρα πλακέ καλής ποιότητας και να προστατεύσω την κατασκευή μου με πολυεστέρα, υαλοϋφάσματα ή εποξικά χρώματα. Βάζοντας λοιπόν, κάτω μολύβι και χαρτί, υπολόγισα πολύ εύκολα το χαμηλό κόστος κατασκευής του, όπως θα διαπιστώσετε, παρατηρώντας τον πιο κάτω πίνακα με τα «Κύρια υλικά κατασκευής» του. ¨Οσο για το χρόνο που θα ξόδευε κάποιος για να το φτιάξει, υπολόγισα ότι δεν θα χρειαζόταν περισσότερο από δύο Σαββατοκύριακα ή πάνω από 30 – 35 ώρες, εκτός από το χρόνο που θα διέθετε για την προμήθεια των διαφόρων υλικών και την πλαστικοποίηση. Βέβαια, αυτό είναι σχετικό, μια και δεν γνωρίζω τις ξυλουργικές ικανότητες του κατασκευαστή.
Πίνακας κύριων υλικών κατασκευής
Πέτσωμα Πυθμένα/Πλευρών, Καταστρώματος, Επιθέματα Ματίσεων Πετσωμάτων, Παραπέτο ανοίγματος και Κάθισμα: 2 φύλλα κόντρα πλακέ θαλάσσης ή εξωτερικής χρήσεως διαστάσσεων 2.50μ x 1.22μ και πάχους 3 χιλιοστών.
Ζυγά και Διπλό Κουπί: 1 τεμάχιο κόντρα πλακέ θαλάσσης διαστάσεων περίπου 0,70 x 1.00 μ και πάχους 12 χιλιοστών ή το υπόλοιπο του Πετσώματος Καταστρώματος (4 επάλληλα τεμάχια κόντρα πλακέ των 3 χιλιοστών κολλημένα μεταξύ τους με κόλλα θαλάσσης).
Σωτρόπι: 1 τεμάχιο ξυλείας μήκους 2.50μ και διατομής 15×75 χιλιοστών.
Διαμήκεις Ενισχύσεις Καταστρώματος: 2 τεμάχια ξυλείας μήκους 4,60μ και διατομής 15 x 30 χιλιοστών.
Διαμήκεις Ενισχύσεις Ζυγών: 2 τεμάχια ξυλείας μήκους 0,90 μ και διατομής 20 x 30 χιλιοστών.
Στηρίγματα Διαμήκων Ενισχύσεων Ζυγών και Στηρίγματα Ζυγών : Μικρά περισσέματα ξυλείας.
Προστατευτικό Ρέλι Kαταστρώματος: 2 τεμάχια ξυλείας μήκους 4,60μ μισοστρόγγυλης διαμέτρου 20 χιλιοστών.
Κοντάρι Διπλού Κουπιού: 1 τεμάχιο ξυλείας μήκους 2.50μ διαμέτρου 28 ή 30 χιλιοστών.
Παρατηρήσεις:
1. Να χρησιμοποιηθεί ξυλεία μαόνι τύπου «νιαγκόν» ή όρεγκον πάιν με «ίσα νερά» για ποιότητα κατασκευής ή καθαρή σουηδική ξυλεία, χωρίς ρόζους και σκασίματα.
2. Να χρησιμοποιηθούν, υποχρεωτικά μονοκόμματα τεμάχια ξυλείας.
3. Τα μήκη δίδονται μεγαλύτερα των απαιτουμένων για ευκολία του κατασκευαστή.
Κόλλα θαλάσσης: 3 – 3 ½ κιλά εποξικής κόλλας, δύο συστατικών Α + Β.
Ξυλόβιδες ή Νοβοπανόβιδες γαλβανιζέ με φρεζωτό κεφάλι:
Πέτσωμα Πυθμένα με Σωτρόπι, Πέτσωμα Πλευρών με Διαμήκεις Ενισχύσεις Καταστρώματος και Πέτσωμα Καταστρώματος με Διαμήκεις Ενισχύσεις Καταστρώματος και Ζυγών: 250 – 260 τεμάχια μήκους 15 χιλιοστών και διαμέτρου 2,5 χιλιοστών.
Στηρίγματα Ζυγών και Διαμήκων Ενισχύσεων Ζυγών : 16 – 20 τεμάχια μήκους 25 χιλιοστών και διαμέτρου 3 χιλιοστών.
Προστατευτικό Ρέλι Καταστρώματος με Διαμήκεις Ενισχύσεις Καταστρώματος 80 – 85 τεμάχια μήκους 30 χιλιοστών και διαμέτρου 3 χιλιοστών.
Χάλκινο σύρμα: 5 – 6 μ διαμέτρο 1,5 περίπου χιλιοστών.
Εποξικό Αστάρι: 5 – 6 λίτρα
Εποξικό Χρώμα : 2 – 2 ½ λίτρα
Υαλοϋφάσματα (για τοπική εσωτερική και εξωτερική πλαστικοποίηση) 1 – 1 ½ περίπου τετρ. Μέτρα αραχνοϋφαντο των 10 γραμ/τ.μ και 1 – 1 ½ περίπου τ.μ. υαλοϋφασμα των 100 – 200 γραμ./τ.μ.
Πολυεστέρας: Όσος απαιτείται
Υαλοϋφάσματα (για ολική εξωτερική πλαστικοποίηση) 10 περίπου τ.μ. αραχνοϋφαντο των 10 γραμ. / τ.μ. και 5 – 5 ½ περίπου τ.μ. υαλοϋφασμα των 100 – 200 γραμ. /τ.μ.
Πολυεστέρας: Όσος απαιτείται
Προγραμματισμός εργασίας και οδηγίες κατασκευής
1.Διαμόρφωση τμημάτων Πετσώματος Πυθμένα/Πλευρών.
Χαράξτε σε φυσικό μέγεθος πάνω σ’ένα χοντρό χαρτί ή πάνω σ’ ένα κοινό χαρτόνι τη μορφή ενός τμήματος του Πετσώματος Πυθμένα/Πλευρών, σύμφωνα με τις διαστάσεις που δίδονται στο σχέδιο 2. Χρησιμοποιείστε κόντρα πλακέ πάχους 3 χιλιοστών, όπως περιγράφεται στον πίνακα υλικών. Διαλέξτε την καλύτερη πλευρά του κόντρα πλακέ που θα χρησιμοποιήσετε και κόψτε το στη μέση κατά μήκος. Τοποθετήστε και στηρίξτε πρόχειρα, αλλά σταθερά τα δύο αυτά τεμάχια του κόντρα πλακέ.
Κόψτε με προσοχή το περίγραμμα του χάαρτινου μοντέλου και αποτυπώστε το πάνω στο κόντρα πλακέ, «εις διπλούν», όπως ακριβώς φαίνεται στο πάνω τμήμα του σχεδίου 2.
Με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκίνητου πριονιού (σέγας), με λεπτά δόντια κοπής, διαμορφώστε με προσοχή τα τμήματα του πετσώματος, τα οποία θα κόβονται συγχρόνως, μια και τα τεμάχια του κόντρα πλακέ είναι στερεωμένα μεταξύ τους.
Τώρα έχουμε ετοιμάσει τα 4 τμήματα του Πετσώματος Πυθμένα/Πλευρών, τα οποία πρέπει να τοποθετηθούν το ένα πάνω στο άλλο, να ελεγχθούν για την ορθότητα τους, να διορθωθούν, αν απαιτείται, και να τριφτούν περιφερειακά οι άκρες τους με γυαλόχαρτο, ώστε όλα να είναι ακριβώς τα ίδια.
Με ένα τρυπανάκι διαμέτρου 1,5 χιλιοστών, ανοίξτε τρύπες κάθε 50 περίπου χιλιοστά και σε απόσταση 6 χιλιοστών από την άκρη του τμήματος του πετσώματος, όπως ακριβώς φαίνεται στο σχέδιο 2.
2. Συναρμολόγηση τμημάτων Πετσωμάτων Πυθμένα/Πλευρών.
Πάνω σ’ ένα καθαρό επίπεδο, π.χ. σ’ ενα τσιμενταρισμένο δάπεδο, τοποθετήστε τα τμήματα των Πετσωμάτων Πυθμένα/Πλευρών, όπως ακριβώς φαίνονται στο σχέδιο 3.
Διαμορφώστε λωρίδες (επιθέματα) πλάτους 50 χιλιοστών και μήκους 287 χιλιοστών από κόντρα πλακέ 3 χιλιοστών και συνδέστε ανάλογα τα τμήματα των Πετσωμάτων (δεξιό και αριστερό πέτσωμα), αφού συμβουλευτείτε πρώτα το σχέδιο 3.
Μη ξεχνάτε ότι τα επιθέματα αυτά πρέπει να τοποθετηθούν στην εσωτερική πλευρά των Πετσωμάτων και να στηριχθούν με κόλλα θαλάσσης και 5-6 ξυλόβιδες (απ΄έξω προς τα μέσα). Οι ξυλόβιδες πρέπει να τροχισθούν από την μέσα πλευρά, για να μην εξέχουν.
3. Διαμόρφωση Σωτροπιού.
Διαμορφώστε το Σωτρόπι σύμφωνα με τις διαστάσεις που δίδονται στο σχέδιο 4. Το καθαρό ολικό του μήκος πρέπει να είναι 2440 χιλιοστά.
Χαράξτε πάνω στην εξωτερική του πλευρά την κεντρική γραμμή, γιατί θα χρειασθεί αργότερα σαν οδηγός για τη στήριξη των Πετσωμάτων (δεξιά και αριστερά).
Στρογγυλέψτε τις εσωτερικές γωνίες του Σωτροπιού και αφήστε τις εξωτερικές όπως είναι. Συμβουλευθείτε το σχέδιο 7.
4. Σύνδεση δεξιού και αριστερού Πετσώματος Πυθμένα/Πλευρών στην περιοχή του Σωτροπιού.
Τώρα ήρθε η ώρα για το πιο λεπτό στάδιο συναρμολόγησης του κουφαριού. Συμβουλευθείτε τα σχέδια 3, 4, και 7. Τοποθετήστε και στηρίξτε πάνω στην Κεντρική Γραμμή του Σωτροπιού π.χ. πρώτα το δεξιό Πέτσωμα Πυθμένα/Πλευρών και σε συνέχεια το αριστερό. Χρησιμοποιείστε κόλλα θαλάσσης και ξυλόβιδες κάθε 70 – 75 περίπου χιλιοστά. Προσέξτε!! Η Κεντρική Γραμμή του Σωτροπιού είναι ευθεία και η πλευρά του πετσώματςο στην περιοχή της Κεντρικής Γραμμής καμπύλη. Βιδώνοντας την καμπύλη πλευρά του πετσώματος και με οδηγό την ευθεία Κεντρική Γραμμή του Σωτροπιού, το πέτσωμα κάμπτεται. Για να πετύχει αυτή η δουλειά, καλό είναι να έχετε και κάποιο άλλο άτομο να σας βοηθήσει. Αρχίστε να τοποθετείται τις ξυλόβιδες από το μέσο του Σωτροπιού προς τις άκρες του, για να «μαζεύει» το Πέτσωμα ομοιόμορφα.
5. Στήριξη Διαμήκων Ενισχύσεων Καταστρώματος πάνω στο Πέτσωμα.
Όταν στεγνώσει η κόλλα θαλάσσης στην περιοχή του Σωτροπιού, τότε μπορείτε να στηρίξετε τις Διαμήκεις Ενισχύσεις Καταστρώματος πάνω στο Πέτσωμα του κουφαριού, από την εσωτερική του πλευρά. Συμβουλευθείτε τα σχέδια 3,4 και 7. Αφήστε τις Διαμήκεις Ενισχύσεις μακρύτερες στις άκρες της κατασκευής, πλώρα και πρύμα. Θα διαμορφωθεί τό τέλος τους αργότερα. Χρησιμοποιείστε κόλλα θαλάσσης και ξυλόβιδες κάθε 70-75 περίπου χιλιοστά. Προτού ακόμη τις στηρίξετε οριστικά, προσέξτε να δημιουργούν μια γλυκιά καμπύλη, σε συνδυασμό με το Πέτσωμα του σκάφους. Συμβουλευθείτε ξανά το σχέδιο 3.
6. Σύνδεση δεξιού και αριστερού Πετσώματος Πυθμένα/Πλευρών μετά το Σωτρόπι (πλώρα και πρύμα).
Περάστε μέσα από τις τρύπες του Πετσώματος χάλκινο σύρμα, όπως ακριβώς φαίνεται στο σχέδιο 6 (1η φάση). Συμβουλευτείτε, επίσης, το σχέδιο 4. Μη σφίγγετε, στην αρχή, πολύ τα σύρματα με το δεξιό και αριστερό Πέτσωμα. Περάστε πρώτα, μέσα στις τρύπες 5-6 σύρματα αρχίζοντας από εκεί που τελειώνει το Σωτρόπι.
Στη συνέχεια αρχίστε το σφίξιμο, ενώ παράλληλα συνεχίστε να τοποθετείτε, χαλαρά, άλλα σύρματα μέσα στις αντίστοιχες τρύπες μέχρι την περιοχή του καταστρώματος. Είναι λογικό ότι, σε κάποια στιγμή πρέπει να διαμορφωθούν οριστικά οι άκρες των Διαμήκων Ενισχύσεων Καταστώματος σύμφωνα με το σχέδιο 4.
7. Διαμόρφωση και στήριξη Ζυγών.
Συμβολευτείτε το σχέδιο 5 και κατασκευάστε από κόντρα πλακέ πάχους 12 χιλιοστών δύο Ζυγά, σύμφωνα με τις αναφερόμενες διαστάσεις. Καλό είναι να διαμορφώσετε πρώτα ένα μοντέλο από κοινό χαρτόνι προτού τα κατασκευάσετε οριστικά.
Αφήστε τα λίγο μακρύτερα και καθορίστε το τελικό τους μήκος, ελέγχοντάς τα σσε συνδυασμό με την υπόλοιπη κατασκευή. Στο σχέδιο 4 φαίνεται καθαρά η θέση των δύο Ζυγών. Η στήριξή τους πρέπει να γίνει με τη βοήθεια μικρών ξύλινων στηριγμάτων, όπως φαίνεται στο σχέδιο 4. Κατά τη διάρκεια στήριξης των Ζυγών πρέπει εκ παραλλήλου να ανοιχθούν οι πλευρές του Καγιάκ, στην περιοχή των Διαμήκων Ενισχύσεων Καταστρώμαατος, να ελεγχεί η ορθότητα της κατασκευής και με τη βοήθεια 2 μεγάλων σφιγκτήρων ή 2 σκοινιών να οριστικοποιηθεί το φορμάρισμα.
Ελέξτε τη μορφή της καμπύλης στην περιοχή των Διαμήκων Ενισχύσεων Καταστρώματος ώστε να φαίνεται ομαλή και γλυκιά.
8. Τοποθέτηση και Στήριξη Διαμήκων Ενισχύσεων Ζυγών.
Στηρίξτε τις Διαμήκεις Ενισχύσεις Ζυγών πάνω στα Ζυγά, όπως φαίνεται στα σχέδια 4 και 7. Χρησιμοποιείστε μικρά ξύλινα στηρίγματα κάτω από τις Διαμήκεις Ενισχύσεις.
9. Εσωτερική προστασία και στεγανοποίηση .
Στον Πυθμένα, στις περιοχές πριν και μετά το Σωτρόπι, εκεί που η σύνδεση του δεξιού με το αριστερό Πέτσωμα γίνεται με χάλκινο σύρμα τοποθετήστε αρκετή εποξική κόλλα, πάχους τουλάχιστον 20-25 χιλιοστών, μέχρι το ύψος του καταστρώματος. Συμβουλευθείτε το σχέδιο 6 (2η φάση).
Τώρα περάστε άλλο ένα στρώμα εποξικής κόλλας δεξιά και αριστερά του Σωτροπιού.
Χρησιμοποιείσστε 2 λωρίδες υαλοϋφασμάτων πλάτους τουλάχιστον 250 χιλιοστών και πλασστικοποιείστε εσωτερικά την κατασκευή στην περιοχή του Σωτροπιού και των χάλκινων συρμάτων, όπως φαίνεται στο σχέδιο 7. Τοπική, επίσης, πλαστικοποίηση απαιτείται και σστις περιοχές των εσωτερικών επιθεμάτων των τμημάτων πετσωμάτων Πυθμένα/Πλευρών, με λωρίδες υαλοϋφασμάτων πλάτους 150 περίπου χιλιοστών. Για την τοπική πλαστικοποίηση πρώτα θα χρησιμοποιηθεί το αραχνοϋφαντο των 10 γραμ./τετρ. Μέτρο και στη συνέχεια το υαλοφασμα των 100 – 120 γραμ./ μέτρο Καθαρίστε με επιμέλεια την κατασκευή σας εσωτερικά.
Χρωματίστε εσωτερικά με 2 τουλάχιστον χέρια εποξικό αστάρι και 1 χέρι τελικό εποξικό χρώμα για απόλυτη προστασία.
10. Διαμόρφωση, τοποθέτηση και στήριξη Καταστρώματος.
Διαμορφώστσε επί τόπου το Κατάστρωμα, χρησιμοποιώντας το άλλο φύλλο κόντρα πλακέ πάχους 3 χιλιοσστών που έχετε προμηθευτεί. Στο σχέδιο 8 μπορείτε να δείτε που ακριβώς πρέπει να γίνει η μάτιση των τμημάτων του. Στις περιοχές μάτισης πρέπει να τοποθετηθεί εσωτερικό επίθεμα (λαπάτσα), όπως ακριβώς και με το πέτσωμα Πυθμένα/Πλευρών, μόνο που το πλάτος του θα είναι 75 χιλιοστά. ΄Ενα άνοιγμα διαστάσεων 420χ840 χιλιοστών πρέπει να ανοιχθεί στο Κατάστρωμα για τον οδηγό. Συμβουλευθείτε τα σχέδια 7 και 8 για επιπρόσθετες λεπτομέρειες.
Χρησιμοποιείστε κόλλα θαλάσσης και ξυλόβιδες κάθε 70 – 75 περίπου χιλιοστά για τη στήριξη του Καταστρώματος πάνω στις Διαμήκεις Ενισχύσεις Καταστρώματος και Ζυγών.
Χρωματίστε την εσωτερική πλευρά του Καταστρώματος με 2 χέρια εποξικό αστάαρι, προτού ακόμη το στηρίξετε πάνω στις Διαμήκεις Ενισχύσεις.
11.Εξωτερική προστασία, πλαστικοποίηση.
Αν δεν πλαστικοποιήσετε, εξωτερικά, εξ’ ολοκλήρου το Καγιάκ σας, τότε θα πρέπει υποχρεωτικά να κάνετε μια τοπική πλαστικοποίηση στην περιοχή της Κεντρικής Γραμμής, όπου το δεξιό με το αριστερό Πέτσωμα Πυθμένα ενώνονται. Επίσης απαραίτητη είναι και μια τοπική πλαστικοποίηση στην περιοχή μάτισης Πετσώματος Πλευρών με το Κατάστρωμα δεξιά και αριστερά αφού πρώτα στρογγυλευθούν οι άκρες του, όπως φαίνεται στο σχέδιο 7. Η διαδικασία της τοπικής εξωτερικής πλαστικοποίησης είναι η ίδια με της τοπικής εσωτερικής.
Προτού όμως ξεκινήσετε με τη διαδικασία της εξωτερικής πλαστικοποίησης, απαιτείται η κοπή των χάλκινων συρμάτων του πυθμένα και η διαμόρφωσή του με κόλλα θαλάσσης, όπως ακριβώς φαίνεται στο σχέδιο 6 (φάσσεις 3η και 4η). Χρωματίστε εξωτερικά την κατασευή σας με 2 – 3 χέρια εποξικό αστάρι και 2 χέρια εποξικό χρώμα ή χρώμα πολυουρεθάνης αφού πρώτα το ψιλοστοκάρετε με εποξικό στόκο. Αν θέλετε να φαίνονται τα νερά του κόντρα πλακέ, τότε χρησιμοποιείστε αντίστοιχα βερνίκια.
Αν πλαστικοποιήσετε, εξωτερικά, εξ’ ολοκλήρου το Καγιάκ σας, τότε συμβουλευθείτα τα στοιχεία που δίδονται γι’ αυτή τη δουλειά στο σχέδιο 7.
12. Διαμόρφωση, τοποθέτηση και στήριξη Παραπέτου.
Περιφερειακά του ανοίγματος στο Κατάστρωμα για τον οδηγό, απαιτείται η κατασκευή ενός παραπέτου, όπως φαίνεται στα σχέδια 1 και 7.
Θα διαμορφωθεί από τεμάχια κόντρα πλακέ πάχους 3 χιλιοστών, τα οποία θα «χτισθούν» μεταξύ τους με κόλλα θαλάσσης και μερικά βελονάκια.
΄Οταν στεγνώσει η κόλλα, τα βελονάκια μπορούν να αφαιρεθούν. Συνολικό πάχος παραπέτου 3 x 4 = 12 χιλιοστά.
13. Τοποθέτηση και στήριξη Προστατευτικού Ρελιού Καταστρώματος.
Μετά τη μερική ή ολική εξωτερική πλαστικοποίηση του Καγιάκ, απαιτείται η τοποθέτηση και στήριξη του Προστατευτικού Ρελιού Καταστρώμαατος δεξιά και αριστερά. Χρησιμοποιείσστε κόλλα θαλάσσης και ξυλόβιδες κάθε 75 περίπου χιλιοστά, για τη στήριξή του.
14. Κατασκευή καθίσματος
Συμβουλευτείτε το σχέδιο 9 και κατασκευάστε το κάθισμα, αφού πρώτα ελέγξετε ότι οι διαστάσεις του σας εξυπηρετούν. Αλλάξτε τις διαστάσεις που δεν σας βολεύουν.
15. Κατασκευή Διπλού κουπιού.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιείστε τις διαστάσεις που δίδονται στο σχέδιο 10. Χρωματίστε το με εποξικό χρώμα ή εποξικό βερνίκι.
16. Πως θα κάνετε το Καγιάκ αβύθιστο.
Στην περιοχή της πλώρης και της πρύμης, κάτω από το κατάστρωμα, τοποθετήστε και στηρίξτε από ένα ασκό γεμάτο αέρα, ακριβώς σαν και αυτούς που χρησιμοποιούν στα μικρά ιστιοπλοїκά σκάφη ανοικτού τύπου ή γεμίστε τους αντίστοιχους χώρους με πολυουρεθάνη. Το Καγιάκ σας αυτομάτως, θα αποκτήσει τεράστια εφεδρική πλευστότητα.
Καλή επιτυχία
Αν κατά τη διάρκεια της κατασκευής συναντήσετε κάποιο πρόβλημα ή έχετε ανάγκη κάποιας βοήθειας τότε τηλεφωνήστε:
στον κ. Σταύρο Ψαθέρη,
Σχέδια, Μελέτη, Επίβλεψη, Κατασκευή και Επισκευή
Σκαφών Αναψυχής
τηλ. 6945 599363 και 210 8323654