Σκάφη Mar-Co, Master – Ισόβιος Έρωτας
ΣυνεντεύξειςΟ αντιπρόσωπος των σκαφών Mar-Co και Master, κ. Δημήτρης Μελιδωνιάτης μιλάει στο ortsa.gr για τον έρωτα του με τα σκάφη Mar-Co, την ποιότητα, την πενταετή εγγύηση αλλά και για το μέλλον της αγοράς του φουσκωτού σκάφους. Συναντήσαμε τον κ. Δημήτρη Μελιδωνιάτη στο χώρο του, στα γραφεία της Boat Center, στη Λυκόβρυση. Ιδιαίτερα επικοινωνιακός και συμπαθής, μας φιλοξένησε και μας μίλησε για την πορεία του στο χώρο των φουσκωτών σκαφών αναψυχής. Η αγάπη για τη δουλεία του και ο σεβασμός στον απέναντί του, δίνουν κύρος στα λόγια του.
Δημήτρης Μελιδωνιάτης – Το ξεκίνημα
Πώς ξεκίνησε η επαφή σας με το χώρο της θάλασσας;
Το 1989, άρχισα να δουλεύω σε κάποιο μαγαζί που πουλούσε σκάφη αναψυχής . Μετά από 2- 3 χρόνια περίπου άρχισα τη δική μου δουλειά. Στην αρχή, φιλοξενήθηκα από τον τότε εργοδότη μου στο δικό του χώρο και λίγο αργότερα ,το 1995, ήρθα εδώ ως Boat Center, στο δικό μου μαγαζί.
Τι σκάφη αντιπροσωπεύατε στην αρχή;
Από το 1995 έως το 1997 αντιπροσώπευα τα Solemar, μετά, έφερα τα δικά μου σκάφη τα Mar-Co, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος.
Τα σκάφη Mar-co στην Ελλάδα
Η πρώτη σας επαφή με τα σκάφη Mar-Co;
Ήταν σε μία επίσκεψη στη Γένοβα. Πήγαινα κάθε χρόνο στη Γένοβα και εξακολουθώ να πηγαίνω. Είδα τα Marco,τα ερωτεύτηκα, ήμουν έτοιμος οικονομικά να αγοράσω σκάφη και έτσι ξεκίνησα δειλά-δειλά το 1997.
Είστε αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Mar-Co στην Ελλάδα;
Ναι. Είμαι αποκλειστικός αντιπρόσωπος των σκαφών Mar-Co, για την Ελλάδα και την Κύπρο.
Τα σκάφη Master στη Ελλάδα
Έχετε κι άλλες αντιπροσωπείες;
Αντιπροσωπεύω τα σκάφη Master εδώ και 5 χρόνια. Είναι μια τίμια εταιρεία στην κατασκευή και στα υλικά της, είναι οικογενειακή επιχείρηση και πολύ ανταγωνιστική στις τιμές της συγκριτικά με άλλα σκάφη, ελληνικά και ιταλικά. Όπως η Mar-Co έτσι και η Master, δίνει πενταετή εγγύηση για τον πολυεστέρα. Η εταιρεία πέρασε από 3 ή 4 αντιπροσώπους, αλλά δεν την πρόσεξαν όπως έπρεπε. Τώρα εγώ κατόρθωσα σιγά-σιγά να την ανεβάσω, να της δώσω την αξία που έπρεπε και αυτή τη στιγμή είμαι πολύ ευχαριστημένος και από τις πωλήσεις της.
Σε ποιο κοινό απευθύνονται τα σκάφη Mar-Co;
Θεωρώ ότι τα Mar-Co είναι ιδανικά για ξεκούραση, οικογενειακές διακοπές, μοναδικά από θέμα λειτουργικότητας, και εργονομίας. Οι πελάτες μου είναι κυρίως οικογενειάρχες, αγαπούν την ποιότητα, δεν συμβιβάζονται. Θέλουν άνεση και ευελιξία στο σκάφος τους. Τα Mar-Co είναι επίσης γρήγορα σκάφη, ίσως μπορούσαν να διακριθούν και σε αγώνες, οι πελάτες μου όμως δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Πιο θεωρείτε το πιο επιτυχημένο σκάφος σε όλες τις κατηγορίες μέσα σε αυτά τα χρόνια που έχετε την Mar-Co;
Στα μεγάλα σκάφη, η ναυαρχίδα της Mar-Co είναι το Emotion 32 . Προσφέρει την άνεση που όλοι θέλουν για διακοπές Σαββατοκύριακου ή για μεγαλύτερες διακοπές, όπως οι καλοκαιρινές, όπου κάποιος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το σκάφος για διαβίωση. Διαθέτει κλειστή τουαλέτα douche αλλά και άνεση στο deck να μπορείς να κυκλοφορήσεις από την πλώρη στην πρύμνη χωρίς πρόβλημα. Μπορούν να κάθονται τα παιδιά η να κυκλοφορούν με ασφάλεια στο deck. Είναι ένα σκάφος που σου επιτρέπει να χαίρεσαι τη θάλασσα όπως θέλεις να χαίρεσαι. Από τα μικρότερα σκάφη, ένα πολύ πετυχημένο είναι το καινούργιο Mar-Co 26plus που φιλοξενεί κάτω από τη μεγάλη κονσόλα του μία ναυτική τουαλέτα με δοχείο λυμάτων, και ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Είναι ένα σκάφος πολύ ευρύχωρο, με εκπληκτική εργονομία και εξαιρετική πλεύση. Από τα πιο μικρά το Mar-Co 23 (7.40) είναι πολύ καλό, με πλούσιο εξοπλισμό, και το Mar-Co 20 (6.40) επίσης. Θεωρώ ότι αυτά τα 4 μοντέλα είναι από τα καλύτερα της Mar-Co.
Δικό σας προσωπικό σκάφος;
Το Mar-Co Emotion 32 είναι το προσωπικό μου σκάφος. Μετά από 22 χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά είναι η πρώτη φορά όταν πρόπερσι το ετοίμασα για τις διακοπές μου, που ένοιωσα τόσο ευτυχισμένος με ένα σκάφος. Αισθάνομαι πραγματικά καλά να ταξιδεύω με το σκάφος αυτό, παρ? όλο που σαν επαγγελματίας πρέπει να ξεχωρίζω το χόμπι από το επάγγελμα. Με αυτό το σκάφος εξακολουθώ να κάνω το επάγγελμα χόμπι.
Τι μηχανές έχετε στο σκάφος σας;
Δύο Mercury Verado 300HP.
Προτιμάτε τις Verado ;
Όχι, θεωρώ ότι όλες οι μηχανές είναι αξιόπιστες αλλά επειδή η Verado έχει μία ιδιαίτερη δύναμη και έκρηξη σχετικά με τις άλλες μηχανές της κατηγορίας της, θεωρώ ότι αυτή αντιπροσωπεύει καλύτερα εμένα. Έχουν περάσει όλοι οι κινητήρες από τα χέρια μου, είχα σε προηγούμενο σκάφος Yamaha και Suzuki. Οι εταιρείες που δουλεύω είναι Yamaha Suzuki και Mercury. Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από το δίκτυό τους και την κάλυψη στο service.
Φουσκωτά σκάφη, το μέλλον της αγοράς
Πιο θεωρείτε ότι είναι το παρόν και το μέλλον της αγοράς του φουσκωτού;
Επειδή στην Ελλάδα δεν έχουμε τις προδιαγραφές, ευκολίες , εγκαταστάσεις για να καλύψουμε τους πελάτες μας στο θέμα της μαρίνας, όλοι ψάχνουν για ένα παραθαλάσσιο parking. Η Marco έβγαλε ένα 35 open κι ετοιμάζει ένα 36 με δύο καμπίνες και ένα 42 με δύο καμπίνες, που θα έχετε σύντομα σχέδια για ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού σας. Νομίζω ότι maximum 35 πόδια είναι το ιδανικό ή 36 διότι από εκεί και πάνω αρχίζει να κουράζει. Δεν υπάρχουν μαρίνες, άνετες γλίστρες, λιμάνια και ευκολίες για τα μεγάλα φουσκωτά σκάφη.
Θα φοβόσασταν να έχετε το σκάφος σας συνέχεια στην θάλασσα;
Βέβαια. Μία χρονιά, στην Olympic Marine στο Λαύριο, με ιδανικές συνθήκες φιλοξενίας, κάθε Σάββατο ή Κυριακή που πήγαινα να πάρω το σκάφος μου, έπρεπε για δύο ώρες να το πλένω για να μπορέσω να βάλω μέσα την οικογένεια μου και να ταξιδέψουμε. Και φυσικά ο μόνιμος ελλιμενισμός εγκυμονεί αρκετές ζημιές.
Η κρίση πως αντιμετωπίζεται από την Boat Center;
Με υπομονή, όπως την αντιμετωπίζει όλος ο κόσμος και αισιοδοξούμε ότι καλύτερο για τους αντιπροσώπους και τους έλληνες κατασκευαστές.
Θεωρείτε ότι είναι ποιοτικά τα σκάφη των ελλήνων κατασκευαστών;
Πολλά σκάφη είναι αξιόλογα και ποιοτικά και από ότι βλέπω στα ναυτικά σαλόνια, εξελίσσονται κάθε χρόνο και περισσότερο.
Ποια είναι η γνώμη σας για τις μεγάλες εκπτώσεις που ακούγεται ότι κάνουν πολλοί στην αγορά;
Θα το δείξει το μέλλον και η πορεία…
Η γνώμη σας για το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε και αναμένεται να ψηφιστεί, σχετικά με το φόρο πολυτελείας και τα τεκμήρια διαβίωσης που θα επιβληθούν στους κατόχους σκαφών;
Ο φόρος πολυτελείας είναι άδικος για την κατηγορία ενός φουσκωτού σκάφους ή πλαστικού open έως 10 μέτρα. Όσο για τα τεκμήρια, είναι πραγματικά άδικα. Ένα σκάφος μεγαλύτερο, με πολύ άνεση και χώρους ενδιαίτησης ας το φορολογήσει, αφού αντιμετωπίζουμε οικονομική κρίση.
Θεωρείτε ότι υπάρχει επαγγελματισμός στο χώρο του σκάφους αναψυχής από τους μηχανικούς, ηλεκτρολόγους, κατασκευαστές, εμπόρους, τεχνικούς;
Οι πελάτες είναι πλέον ενημερωμένοι, ο χώρος είναι μικρός, τα καλά και τα κακά ακούγονται. Νομίζω ότι υπάρχουν καλοί επαγγελματίες που μπορούν να στηρίξουν το χώρο μας.
Στόχος της Boat Center – Φιλική σχέση και ικανοποίηση του πελάτη.
Τι κάνει η Boat Center για να εξασφαλίσει την ικανοποίηση των πελατών της;
Προσπαθεί να βρίσκεται σε μόνιμη επαφή με τους πελάτες της και να τους καλύπτει όσο μπορεί. Η Boat Center αλλά και οι κατά τόπους dealers, είναι από τις λίγες εταιρείες που δίνουν εφ? όρου ζωής εγγύηση στη γάστρα.
Τι σημαίνει εφ? όρου ζωής εγγύηση;
Για την Mar-Co και την Master, η πενταετή εγγύηση είναι για οποιαδήποτε αβαρία μπορεί να πάθει η γάστρα λόγω κατασκευαστικού λάθους. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό νόμο, η εγγύηση στα σκάφη δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 5 χρόνια. Παρόλα αυτά, οι δύο εταιρείες που συνεργάζομαι, ιδίως η Mar-Co πιστεύει πραγματικά στα προϊόντα της και επειδή κατασκευάζονται όλα με σύστημα έγχυσης (infusion system) και βινυλεστέρα, μηδενίζει τις πιθανότητες να πάθει κάποια ζημιά. Εάν κάποιο σκάφος πάθει ζημιά, η Mar-Co και η Master θα καλύψει τον πελάτη της με αντικατάσταση του σκάφους. Θα ήταν αστείο για την Mar-Co να επισκευάσει ένα ζωτικό σημείο του σκάφους όπως η γάστρα. Άλλωστε, θα ήταν διαφήμιση για την εταιρεία να πει ότι το αντικατέστησε.
Έχει συμβεί ποτέ ζημιά στη γάστρα από λάθος κατασκευής;
Για καλή μας τύχη όχι. Ούτε από υπαιτιότητα κατασκευής, ούτε από υπαιτιότητα πελάτη. Επίσης για τα μπαλόνια, επειδή είμαι σίγουρος για την ποιότητα τους και σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό νόμο η εγγύησή τους είναι 5 χρόνια, θα ήταν αστείο από εμένα σαν εισαγωγέα και την Mar-Co σαν κατασκευαστή να βάλουμε κάποιο τεχνικό να κολλήσει ένα ξεκόλλημα και να δώσουμε 50 – 100 ευρώ. Θα ήταν διαφήμιση για μας να πούμε στον πελάτη ότι είναι καλυμμένος από την εγγύηση.
Η εγγύηση εφ? όρου ζωής δίνεται γραπτώς στον πελάτη;
Από τη στιγμή που το θέλει, βέβαια.
Τι συμβουλή θα δίνατε σε αυτόν που θέλει να αγοράσει φουσκωτό σκάφος;
Πρώτα από όλα, να εξετάσει την εργονομία και τη λειτουργικότητα του σκάφους. Δεύτερο σημαντικό, να ταιριάξει η χημεία του με τον πωλητή. Είναι απαραίτητο να προσέξουμε για να μπορέσουμε να φέρουμε περισσότερους ανθρώπους στον χώρο του σκάφους αλλά και να κρατήσουμε τους παλιούς ιδιοκτήτες στην θάλασσα γιατί τους έχουμε ανάγκη.
Το όραμα της Boat Center για το μέλλον.
Και τα όνειρά σας για το μέλλον της Boat Center;
Θέλω να πιστεύω ότι κάθε χρόνο θα είναι καλύτερα. Μέχρι τώρα είμαι πολύ ευχαριστημένος από την πορεία μου. Έχω πολλούς ευχαριστημένους πελάτες και αυτό για μένα είναι επιτυχία.
Θέλετε να βρείτε καινούργιους συνεργάτες;
Έχω 3 αντιπροσώπους στην Ελλάδα κι είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την συνεργασία τους. Δεν θα απέρριπτα κάποια συνεργασία με την προϋπόθεση ότι δεν θα ενοχλούσε τον dealer που βρίσκεται κοντά. Στην Θεσσαλονίκη, στη Κω στην Ρόδο έχω πολύ καλούς συνεργάτες. Θα με ενδιέφερε κάποιος σωστός και καλός αντιπρόσωπος στα Επτάνησα ή σε κάποιο άλλο μέρος της Ελλάδας.
Θα σας ενδιέφερε κάποια καινούργια αντιπροσωπεία δίπλα στη Mar-Co και στη Master;
Εάν βρω μία καινούργια αντιπροσωπεία που να με καλύπτει πρώτα από όλα σε προσωπική επαφή και συνεργασία και σε άριστη κατασκευή, ναι γιατί όχι. Αλλά με την προϋπόθεση να με καλύψει όπως με καλύπτουν οι δύο μου αντιπροσωπείες.
Αναφέρεστε στην προσωπική σχέση σε πολλές σας απαντήσεις…
Ναι. Νομίζω ότι χωρίς την προσωπική σχέση δεν μπορείς να δουλέψεις σήμερα. Η προσωπική σχέση και η προσωπική επαφή είναι το Α και το Ω στην δουλειά μας.
Σας ευχαριστούμε για το χρόνο και τη φιλοξενία σας!