Νέα Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Σκάφους από τη Volvo Penta
Ηλεκτρονικά σκαφώνapo2 Η Volvo Penta παρουσιάζει το EVC-D, την τέταρτη έκδοση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της εταιρίας που περιλαμβάνει πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα επιλογής σχέσης και γκαζιού, από τα χειριστήρια μέχρι τον κινητήρα και τη μετάδοση. Το EVC-D προσφέρει μία πλήρη σειρά νέων χειριστηρίων, με προηγμένο στυλ, εργονομία και συνολική ευχρηστία για τον οδηγό. Επίσης λανσάρονται νέες λειτουργίες EVC μέσω μπουτόν στην μονάδα ελέγχου.
Τα νέα χειριστήρια είναι στιβαρά και εργονομικά. Ένα πάνελ διακοπτών βρίσκεται μπροστά από τον χειριστή. Εδώ ο χειριστής μπορεί εύκολα να επιλέξει cruise control, συγχρονισμό για λειτουργία των κινητήρων από ένα μοχλό (single-lever mode), πρόγραμμα χαμηλών στροφών (low-speed mode), αυτόματη λειτουργία power trim (power trim assistant), αυξομείωση στροφών χωρίς έμπλεξη ταχύτητας (throttle only).
Με την δυνατότητα τοποθέτησης πολλαπλών σταθμών ελέγχου, ο κατά επιλογή σταθμός ελέγχου μπορεί να ενεργοποιείται αλλά και να κλειδώνει, έτσι ώστε να μην ενεργοποιείται κατά λάθος κάποιος άλλος σταθμός.
Στον έσω-έξω κινητήρα ο διακόπτης trim βρίσκεται επάνω στο χειριστήριο. Στο χειριστήριο κονσόλας η παλάμη ¨αγκαλιάζει¨ ολόκληρο τον κορμό του χειριστηρίου. Αυτό προσφέρει εύκολη πρόσβαση στα μπουτόν του χειριστηρίου στην πίσω πλευρά του κορμού του χειριστηρίου: εύκολο χειρισμό στροφών στη λειτουργία του προγράμματος cruise control και (για έκδοση με έσω έξω κινητήρες) ξεχωριστά μπουτόν trim για τον δεξί και αριστερό κινητήρα.
apo Τα νέα χειριστήρια είναι όλα για τα συστήματα πρόωσης της Volvo Penta: IPS, έσω-έξω και εσωλέμβια. Διατίθενται χειριστήρια κονσόλας διπλά και μονά καθώς και μονής πλευρικής εγκατάστασης (σε έσω έξω κινητήρες).
Πρόγραμμα Ενός Μοχλού – Single-lever mode
Ο έλεγχος δύο κινητήρων με τους συμβατικούς μοχλούς χειριστηρίων είναι πολλές φορές δύσκολη υπόθεση. Στα νέα χειριστήρια κονσόλας με την ενεργοποίηση του νέου προγράμματος single-lever mode, αρκεί ένας μοχλός (αυτόν που επιλέγει ο οδηγός) για τον έλεγχο των στροφών όλων των κινητήρων. Αυτό διευκολύνει πολύ την ακριβή ρύθμιση των στροφών του κινητήρα, κυρίως επειδή τα νέα χειριστήρια προσφέρουν μια σταθερή επιφάνεια στην οποία ακουμπά το χέρι.
Το πρόγραμμα ενός μοχλού (single-level mode) συγχρονίζει επίσης αυτόματα τις στροφές των κινητήρων. Αυτό μειώνει σημαντικά τους κραδασμούς και τους θορύβους. Διατίθεται σε όλες τις στροφές και ενεργοποιείται ή απενεργοποιείται εύκολα με το μπουτόν λειτουργίας στο χειριστήριο.
Cruise control
Το Cruise control σε σκάφος μπορεί να φαίνεται περιττό, αλλά υπάρχουν μερικά μεγάλα πλεονεκτήματα σ? αυτή την προαιρετική λειτουργία της Volvo Penta: όλοι οι κινητήρες συγχρονίζονται αυτόματα για να λειτουργούν και να διατηρούν τις ίδιες στροφές. Ο χειριστής μπορεί στη συνέχεια να αυξομειώσει τις επιλεγμένες στροφές σε μικρά στάδια με ένα μπουτόν +/- στο εμπρός τμήμα του κορμού του νέου χειριστηρίου. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε ξεκούραστη και ασφαλή οδήγηση με το χέρι να ακουμπά στο χειριστήριο και τα δάκτυλα να δίνουν εντολές για τις στροφές του κινητήρα μέσω μπουτόν.
Η λειτουργία είναι εξίσου χρήσιμη σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες. Εκεί όπου υπάρχει όριο ταχύτητας, η ακριβής ρύθμιση στο όριο είναι πολύ πιο εύκολη. Και στις υψηλές ταχύτητες, ο οδηγός μπορεί να βρίσκει τις επιθυμητές στροφές και να ρυθμίζει τη λειτουργία για καλύτερη οικονομία ελέγχοντας τον υπολογιστή ταξιδιού της Volvo Penta (trip computer).
EVC-D για όλη τη σειρά
Το νέο EVC-D είναι πλήρως πιστοποιημένο και εγκεκριμένο για επαγγελματικές δραστηριότητες. Η τοποθέτηση είναι πολύ εύκολη με την μονάδα HCU ενσωματωμένη στον κορμό του χειριστηρίου, κάτι που μειώνει δραστικά τον αριθμό καλωδίων και αυξάνει την αξιοπιστία. Το EVC-D είναι στάνταρ για όλη την επαγγελματική σειρά της Volvo Penta: IPS, Εσωλέμβιο και Έσω-Έξω.
Για περισσότερες πληροφορίες:
κα Αφροδίτη Φουσκαρή,
Δημόσιες Σχέσεις Volvo Penta,
Τηλέφωνα επικοινωνίας 210 – 34 83 537 και 6979988160
e-mail [email protected]