Γένοβα 2008 – Μέρος Α’

48ο Salone Nautico Internazionale di Genova

Γένοβα 2008
Μια ξενάγηση στη Μέκκα της θαλασσινής φινέτσας

Ξεναγός σας ο Μάκης Ματιάτος
Σε συνεργασία με τη Μάρω Παλαιτσάκη & το περιοδικό Captain in Style

Μέρος Α’

Και όμως, υπάρχει παράδεισος, τουλάχιστον για τους φίλους της θάλασσας. Είναι εκεί όπου οι πιστοί συναντιούνται κάθε Οκτώβριο για να αποτίσουν φόρο τιμής στη μεγαλύτερη βιομηχανία σκαφών αναψυχής στον κόσμο.


Γένοβα, η γενέτειρα του Χριστόφορου Κολόμβου. Μια πόλη που σε κερδίζει όχι αμέσως, αλλά σταδιακά όσο τη γνωρίζεις περισσότερο. Μετά από μερικές επισκέψεις, η Γένοβα σε μαγεύει. Πέρα από το μοναδικό, για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, σαλόνι της, έχει χίλιες άλλες ομορφιές, όπως το μαγευτικό παλιό λιμάνι, που υπήρξε το σταυροδρόμι μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων, θρησκειών, πολιτισμών, γλωσσών και διακίνησης εμπορευμάτων. Η ομορφιά της βρίσκεται στην τοποθεσία της, με τα βουνά που την περιτριγυρίζουν, στη μοναδική «κάθετη» δόμησή της, που σκαρφαλώνει από τη θάλασσας στα γύρω βουνά, στα πολυτελή παλάτια και αρχοντικά, στα σοκάκια και τις καμάρες της, στην παλιά μεσαιωνική πόλη, όπου σμίγει το παρελθόν με το παρόν. Περιττό βέβαια είναι να αναφέρουμε τις γαστρονομικές της εκπλήξεις και τοπικές σπεσιαλιτέ, που τουλάχιστον αν κρίνουμε από τους ημέτερους, οι Έλληνες επισκέπτες αναζητούν κάθε βράδυ, μετά το κλείσιμο της έκθεσης.


Αναμφισβήτητα, η Γένοβα γίνεται κάθε Οκτώβριο το κέντρο της διεθνούς βιομηχανίας σκαφών αναψυχής. Η αναμφίβολα μεγαλύτερη βιομηχανία στον κόσμο, η ιταλική, συγκεντρώνει πάντα το ενδιαφέρον επαγγελματιών και ερασιτεχνών φίλων της θάλασσας και του σκάφους αναψυχής, κυρίως του μεσαίου και μεγαλύτερου σε μέγεθος. Για περίπου δέκα μέρες, η καρδιά του μηχανοκίνητου χτυπά στη γενέτειρα του μεγάλου θαλασσοπόρου, του Κολόμπου. Στο κάλεσμα δεν θα μπορούσαν, βέβαια να αντισταθούν και πάρα πολλοί συμπατριώτες μας, που ξεχνώντας για λίγες μέρες τον Dow Jones, τη Σοφοκλέους και την Lehman Bros, επισκέπτονται τη Γένοβα για το επόμενό τους σκάφος. Δεν πρέπει, άλλωστε να ξεχνάμε πως σε πολλές περιπτώσεις, στις μεγάλες κατηγορίες και μεγέθη, η επένδυση σε ένα σκάφος είναι μερικές φορές πιο προσοδοφόρα ακόμα και από μια πετυχημένη συνεδρίαση του χρηματιστήριου.


Θα λέγαμε πως σε κανένα άλλο ευρωπαϊκό σαλόνι δεν συναντά κανείς τόσους Έλληνες επισκέπτες, αλλά και επαγγελματίες στο χώρο της θαλάσσιας αναψυχής. H Fiera di Genova, ο επιβλητικός εκθεσιακός χώρος της Piazzale J. F. Kennedy ήταν και φέτος το σημείο αναφοράς για πολλούς Έλληνες, επώνυμους και απλούς φίλους της θάλασσας. Το σκάφος αναψυχής και ειδικότερα το μηχανοκίνητο μεσαίου και μεγάλου μεγέθους είναι η μεγάλη δύναμη της ιταλικής βιομηχανίας. Η ιταλική σχεδίαση, σε συνδυασμό με τη σύγχρονη τεχνολογία και φινέτσα κατασκευής και φινιρίσματος ήταν πάντα η αιχμή του δόρατος για τη δημιουργία της μεγάλης ιταλικής σχολής, την οποία προσπαθούν να μιμηθούν ακόμα και σήμερα πολλά ναυπηγεία εκτός Ιταλίας. Οι ιταλοί, πέρα από το ό,τι ξέρουν να εκτιμούν την καλή κουζίνα και το σικ ντύσιμο, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν σκάφη. Η έκθεση της Γένοβας είναι η αδιάσειστη απόδειξη. Από το πιο μικρό φουσκωτό και βαρκάκι μέχρι τα super yachts μπορεί κανείς να διακρίνει την απαράμιλλη ιταλική σφραγίδα και όλοι ξέρουμε καλά πως οι Ιταλοί διαθέτουν αρκετό γούστο, ίσως περισσότερο από οποιανδήποτε άλλη «ράτσα» στον κόσμο. Η σύγχρονη τεχνολογία, που διαθέτει άπλετα η γειτονική μας χώρα, σε συνδυασμό με το έμφυτο ιταλικό γούστο, δίνει αφάνταστα αποτελέσματα. Και πώς να μην είναι έτσι τα πράγματα, αφού ακόμα και οι παράλληλες βιομηχανίες των παρελκομένων έχουν και αυτές τη σφραγίδα made in Italy, προσθέτοντας το κάτι παραπάνω στο τελικό προϊόν, από την πασαρέλα μέχρι το φιλιστρίνι και το παρμπρίζ.


Φέτος, η μεγάλη fiera της Γένοβας άνοιξε για το κοινό από 4 μέχρι 12 Οκτωβρίου, μεγαλύτερη από ποτέ, προσφέροντας πάνω από εννέα… χιλιόμετρα διαδρόμους περιπάτου δίπλα από τη θάλασσα, 30 μώλους γεμάτους με 600 ελλιμενισμένα σκάφη στο νερό, που σε περίμετρο μώλων ξεπερνούσαν τα 3,5 χιλιόμετρα. Το νέο στοιχείο του εκθεσιακού χώρου ήταν η Pavilion B, ένα νέο κτήριο στη θέση του παλιού, με υπερμοντέρνα αρχιτεκτονική και γυάλινες επιφάνειες, που αντανακλούν τη μαρίνα, τον ουρανό και τη θάλασσα σε μια πανδαισία χρωμάτων και φωτός. Το νέο κτήριο, με συνολικό εμβαδού 20.000 μέτρων, προσφέρει δύο επίπεδα, που επικοινωνούν με κυλιόμενες σκάλες. Το κάτω τμήμα αφιερώθηκε στα μηχανοκίνητα σκάφη μέχρι 16 μέτρα, ενώ το πάνω στα φουσκωτά.
Από πλευράς σκαφών είχαμε φέτος μια περεταίρω αύξηση συγκριτικά με το 2007. 2.500 σκάφη (έναντι 2.300 το 2007) από τα οποία τα 600 έκαναν ντεμπούτο είναι τα στατιστικά της φετινής χρονιάς. Το 43% των σκαφών που εκτέθηκαν ήταν μεγαλύτερα από 10 μέτρα, εκ των οποίων 49 σκάφη ήταν μέχρι 24 μέτρα, ενώ 48 ανήκαν στην κατηγορία των super yachts, με μέγεθος πάνω από 30 μέτρα. Το μεγαλύτερο μηχανοκίνητο της έκθεσης ήταν το Gitana, ένα Baglieto 53 μέτρων και το μεγαλύτερο ιστιοφόρο σκάφος, το Heritage, ένα Perini Navi 45 μέτρων.


Από την πλευρά των ελληνικών συμμετοχών διακρίναμε την Lalizas Marine, που όπως κάθε χρόνο, εδώ και χρόνια έχει μια πάντα καλή παρουσία στο μεγάλο αυτό σαλόνι της Ιταλίας. Φέτος, η ελληνική φίρμα, ανάμεσα στα πολλά προϊόντα που διαθέτει, παρουσίασε το νέο SOLAS «Safelight» για σωσίβια, που «κοτσάρεται» εύκολα στο ατομικό σωσίβιο και ενεργοποιείται αυτόματα μόλις έρθει σε επαφή με το νερό. Χάρη στην μπαταρία λιθίου που διαθέτει, προσφέρει φως 0,75 cd για περισσότερες από οκτώ ώρες συνέχεια και έρχεται με εγγύηση πέντε ετών.


?λλη μια μεγάλη ελληνική συμμετοχή με πολύ όμορφο περίπτερο ήταν αυτή της K & G Med. Marinas Management, που διαχειρίζονται τις ελληνικές μαρίνες στα Γουβιά της Κέρκυρας, στην Καλαμάτα, στη Λευκάδα και στη Ζέα στον Πειραιά. Όπως είναι γνωστό, οι Ιταλοί κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι με σκάφη τα ανατολικά παράλια και όχι μόνο της χώρας μας. Με εξαίρεση τη μαρίνα της Ζέας, όλες οι υπόλοιπες μαρίνες βρίσκονται στο Ιόνιο και φυσικά έχουν την προτίμηση των yachtsmen.

Με μεγάλη μας χαρά και ικανοποίηση είδαμε και φέτος μια ακόμα συνεχόμενη ελληνική παρουσία, κρατική αυτή τη φορά. Με πρωτοβουλία του ΕΟΤ Μιλάνου, ο ελληνικός τουρισμός έδωσε για άλλη μια φορά το στίγμα του σε μια μεγάλη διοργάνωση, όπως αυτή της Γένοβας. Η ικανοποίησή μας ήταν ακόμα πιο μεγάλη, γιατί το ελληνικό περίπτερο ήταν όμορφα και εντυπωσιακά σχεδιασμένο και μελετημένο για την περίπτωση. Η Ελλάδα για τους Ιταλούς είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός και αυτό φάνηκε από το ενδιαφέρον που υπήρχε από τους επισκέπτες.

Η ιστορία της ιταλικής βιομηχανίας πέρασε από πολλά στάδια, για να φτάσει σήμερα να είναι αυτή που είναι. Πριν δύο τρεις δεκαετίες περίπου, η οικονομική ύφεση δεν άφησε ανέπαφο το χώρο του σκάφους αναψυχής. Πολλές επιχειρήσεις του κλάδου στην Ιταλία αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, οδηγήθηκαν στη χρεοκοπία. ?λλες πάλι συγχωνεύτηκαν για να επιβιώσουν ή για να δημιουργήσουν εύρωστες συμμαχίες ή ακόμα για να αντιμετωπίσουν πιο ανώδυνα τις δυσκολίες, με σωστό προγραμματισμό, έξυπνο marketing, καλή επιλογή υλικών, όμορφη σχεδίαση και φυσικά τολμηρές επενδύσεις στην τεχνολογία. Το καλό προϊόν, όταν προσφέρεται στη σωστή τιμή, προσελκύει πάντα περισσότερους πελάτες. Και σήμερα, το ιταλικό σκάφος, εκτός του ό,τι είναι απείρως καλύτερο, δεν κοστίζει πλέον τα «τρελά» λεφτά του παρελθόντος. Η ανάπτυξη και άλλων βιομηχανιών στο μηχανοκίνητο σκάφος, όπως αυτές της Αμερικής και της Μεγάλης Βρετανίας υποχρέωσαν τους Ιταλούς να αναθεωρήσουν τη φιλοσοφία τους και να προσγειωθούν, για να υπερασπίσουν το άλλοτε μονοπώλιο, που είχαν πετύχει. Σήμερα, τα ιταλικά σκάφη, σε πολλές περιπτώσεις είναι ανταγωνιστικά, ακόμα και στην τιμή απόκτησης με άλλα σκάφη παραγωγής στην υφήλιο.

Η ιταλική βιομηχανία έγινε γνωστή διεθνώς κυρίως από τα «κλασικά» ναυπηγεία της, που ειδικεύονταν στη ναυπήγηση μεγάλων και πολυτελών θαλαμηγών για λογαριασμό γαλαζοαίματων και μεγάλων ονομάτων του διεθνούς jet set. Φίρμες όπως οι Cantieri Navali di Roma, Cantieri Navali di Lavagna, Cantieri Navali di Pisa, Riva, Benetti, Baglieto κ.λπ., για να αναφέρουμε μερικές ιστορικές βεντέτες της εποχής εκείνης, ήταν οι κύριοι «προμηθευτές» προσωπικοτήτων. Αργότερα, με τη διάδοση του GRP σαν υλικό ναυπήγησης, πολλά παραδοσιακά ναυπηγεία, που είχαν ιστορία στα ξύλινα κυρίως σκάφη, πέρασαν στη νέα εποχή και δημιούργησαν ονόματα θρύλους. Τα περισσότερα έχουν φτάσει στις μέρες μας με επιτυχία, όπου ανάλογα με το μέγεθος και τη γκάμα, φαντάζουν στο ιταλικό στερέωμα, είτε μεμονωμένα, είτε με συγχωνεύσεις σε groups, κρατούν τα σκήπτρα της πιο φανταχτερής και «πρεστιζάτης» βιομηχανίας στον κόσμο, από το μικρό open μέχρι την πολυτελή θαλαμηγό.

Παράλληλα με τα ναυπηγεία της νέας γενιάς, άλλο ένα παρακλάδι ξεπήδησε για να φτάσει να αποτελεί τη βασική παραγωγή στον κόσμο. Ήταν η εποχή, που τα φουσκωτά σκάφη, τα φοβερά ιταλικά gommoni κέρδιζαν όλο και περισσότερους φανατικούς φίλους. Η αρχή έγινε βέβαια από τους Γάλλους, αλλά οι Ιταλοί ήταν εκείνοι που τα ανέπτυξαν. Σε μερικά μόλις χρόνια, το φουσκωτό σκάφος ξέφυγε από τη συμβατικότητα, απέκτησε πολυεστερική γάστρα και έφτασε να ξεπεράσει σε προτίμηση το αμιγές πολυεστερικό σκάφος. Το φουσκωτό, που και στη χώρα μας έχει κερδίσει ένα μεγάλο κοινό, δημιούργησε πολλούς ένθερμους υποστηρικτές, βοήθησε στο να ξεπηδήσουν πολλές νέες φίρμες και έφτασε σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Οι Ιταλοί είναι παγκοσμίως γνωστοί για τα μηχανοκίνητα σκάφη κατά κύριο λόγω και στη συνέχεια για τα φουσκωτά που παράγουν και εξάγουν, δεν έχουν όμως να επιδείξουν μεγάλη παραγωγή σε ιστιοφόρα, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Τα πιο γνωστά σήμερα ναυπηγεία, που έχουν να παρουσιάσουν κάποια σημαντική παραγωγή είναι η Comar, που με μεγαλεπήβολα σχέδια δίνει δείγματα ραγδαίας ανόδου, με στόχο τα μεγάλα μεγέθη και η μεγάλη κυρία Cantiere del Pardo με τα γνωστά μας Grand Soleil. Μια χώρα τόσο προηγμένη στη ναυπήγηση σκαφών αναψυχής είναι παράξενο το γεγονός ότι δεν έχει παραγωγή ιστιοφόρων. Βέβαια, το φαινόμενο αυτό έχει την εξήγησή του. Μια εθνική βιομηχανία «χτίζεται» πάνω στις ανάγκες του κοινού της και στη συνέχεια επεκτείνεται σε εξαγωγές. Σε αντίθεση με τη χώρα μας, οι αποστάσεις μεταξύ των ιταλικών λιμανιών και των μαρίνων είναι μεγάλες, άρα οι ανάγκες των φίλων της θάλασσας ήταν σε ταχύπλοα σκάφη, που θα κάλυπταν αυτές τις αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο. Έτσι, η ιστιοπλοΐα κρουαζιέρας δεν είχε την ίδια διάδοση και ανάπτυξη με τη μηχανοκίνηση.

Ας κάνουμε λοιπόν μια πρώτη γνωριμία με τα νέα μοντέλα της Γένοβας 2008, αρχίζοντας φυσικά από τα μηχανοκίνητα.

Μηχανοκίνητα (κατά αλφαβητική σειρά)

Absolute

Τρία ήταν τα καινούργια Absolute στη Γένοβα.
Να ξεκινήσουμε από το Absolute 40, ένα 12μετρο open, για όσους αγαπούν τις γρήγορες κρουαζιέρες. Στυλάτο εσωτερικό, που προσφέρει δύο διπλές καμπίνες, σαλόνι (κοιμίζει δύο άτομα), κουζίνα και δύο τουαλέτες. Έχει ολικό μήκος 12,09 μέτρα και δέχεται δύο Volvo D4 300 DP ή D6 330 DP.


Στο ίδιο μήκος κύματος και το μεγαλύτερο αδελφάκι του, το Absolute 43 (μήκος 13,50 μέτρα) που κρατώντας την ίδια διάταξη τόσο στο κατάστρωμα όσο και στο εσωτερικό επωφελούμενο από τη διαφορά του 1,50 μέτρου στο ολικό μήκος, προσφέρει ακόμα περισσότερες ανέσεις. Δέχεται δίδυμους κινητήρες ΙPS 500 ή 600 της Volvo Penta.


Absolute 70, ένα 22μετρο open, με πολύ όμορφη σχεδίαση και ανοιγόμενο hard top, που μετατρέπει το κυρίως κατάστρωμα σε ανοιχτό ή κλειστό χώρο. Ο πρυμιός καναπές του cockpit με το τραπέζι που μετατρέπονται σε ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας, ακολουθείται από το κυρίως σαλόνι με δύο αντικριστά καθιστικά, την τραπεζαρία με το κρυστάλλινο τραπέζι και το state-of-the-art πιλοτήριο με τα δύο ανεξάρτητα καθίσματα.


Μεγάλα πλευρικά παράθυρα και παρμπρίζ εξασφαλίζουν απρόσκοπτη θέα για άμεση επαφή με τη θάλασσα και άριστο φωτισμό. Στο accommodation deck οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους τρεις καμπίνες. Από αυτές η master βρίσκεται στο μέσον, η VIP στην πλώρη και εκείνη με τα δύο μονά κρεβάτια ενδιάμεσα στη δεξιά μπάντα. Όλες είναι εξοπλισμένες με το δικό τους μπάνιο. Οι κινητήρες είναι 4xIPS 600 Volvo Penta.

Aicon Yachts

Στη Γένοβα μετά την παρουσίασή του στις Κάννες έκανε την ιταλική πρεμιέρα του το Aicon 58 Fly. Ας αρχίσουμε από το flybridge, που περιλαμβάνει καθιστικό με τραπέζι πρύμα, wet bar, πιλοτήριο με διπλό κάθισμα και μεγάλη ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας. Στο main deck το ευρύχωρο cockpit με τον πρυμιό καναπέ, μας οδηγεί στους εσωτερικούς χώρους που χάρη στα μεγάλα παράθυρα της υπερκατασκευής και το παρμπρίζ προσφέρει εξαιρετική φωτεινότητα και άμεση οπτική επαφή με το απέραντο γαλάζιο. Όμορφο σαλόνι με δύο αντικριστούς καναπέδες και στη συνέχεια σε λίγο υπερυψωμένο επίπεδο υπέροχη κουζίνα και άνετη τραπεζαρία υποδέχονται τους επιβάτες. Το πλωριό τμήμα φιλοξενεί ένα άρτια οργανωμένο πιλοτήριο.


Στο accommodation deck στη βασική έκδοση υπάρχουν τρεις καμπίνες και μία προαιρετική πληρώματος. Η master βρίσκεται στο μέσον ώστε να εκμεταλλεύεται το μέγιστο πλάτος, αλλά δεν υστερεί σε ανέσεις και η VIP, που είναι τοποθετημένη πλώρα. Διαθέτουν και οι δύο ανεξάρτητα μπάνια. Η τρίτη καμπίνα των επισκεπτών έχει δύο μονά κρεβάτια και τουαλέτα με είσοδο και από το διάδρομο. Με τους κινητήρες Cat C15 των 800 hp η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι 25 κόμβοι και η μεγίστη 29.

Στη μαρίνα είδαμε ακόμα τα Aicon 72 Open και 85 Fly, ενώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η παρουσίαση του 82 Open, της ναυαρχίδας του ναυπηγείου στη συγκεκριμένη σειρά, που θα έχει μήκος 25,65 μέτρα, τέσσερις διπλές καμπίνες με ισάριθμα μπάνια και δύο πληρώματος.

Alfamarine


Το νέο Alfamarine 72, διαθέτει επιθετικές γραμμές και ραφιναρισμένο στυλ. Είναι ένα open 22,30 μέτρων, πιστό στο καινοτόμο πνεύμα του ναυπηγείου. Με δύο κινητήρες των 1500 hp και Arneson drives έχει μεγίστη ταχύτητα 42 κόμβους που φτάνει τους 50 με μεγαλύτερες μηχανές.


Ο συνδυασμός του ξύλου teak στο κατάστρωμα με το ασημί χρώμα του κύτους και της υπερκατασκευής του δίνει ιδιαίτερη προσωπικότητα. Μεγάλα στρώματα ηλιοθεραπείας πλώρα πρύμα, καθιστικό al fresco, σαλόνι σε ενιαίο χώρο με το cockpit, state-of-the-art πιλοτήριο, κουζίνα, τραπεζαρία, τρεις καμπίνες και μια πληρώματος, όλα με απαράμιλλο ιταλικό γούστο.

Αzimut – Benetti Group

Ένας από τους γίγαντες της παγκόσμιας βιομηχανίας είναι το group Azimut-Benetti, στο οποίο εκτός από τα ομώνυμα ναυπηγεία ανήκει και η Gobbi. Aς δούμε τι μας προτείνουν, ξεκινώντας από την Azimut που παρουσίασε δύο νέα μοντέλα στα 70 και 82 πόδια από τη σειρά των flybridge.

To Azimut 70 χαρακτηρίζει η απόλυτη αρμονία και ισορροπία των γραμμών του. Ο γνωστός Stefano Righini, ξεπέρασε για άλλη μια φορά τον εαυτό του, σχεδιάζοντας ένα πραγματικά εντυπωσιακό σκάφος. Το δυνατό σημείο του νέου Azimut είναι το flybridge, μια «βεράντα» 29 τετ. μέτρων πάνω από τη θάλασσα. Το πλωριό τμήμα καταλαμβάνει η ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας και το πιλοτήριο, ενώ στο μέσον βρίσκεται το καθιστικό και το wet bar.


Το hard top λειτουργεί με ηλεκτρικό μηχανισμό, προσφέρει την απαιτούμενη σκιά, αφήνοντας ακάλυπτο μόνο το πρυμιό κομμάτι με τις chaises longues. Να πούμε ακόμα ότι η προέκταση του upper deck φτάνει μέχρι πρύμα, καλύπτοντας όλο το cockpit, που έχει επιφάνεια 11 τετ. μέτρων. Το κυρίως κατάστρωμα φιλοξενεί την κουζίνα, τους κοινόχρηστους χώρους και το πιλοτήριο. Στο accommodation deck υπάρχουν τέσσερις διπλές καμπίνες με ισάριθμες τουαλέτες και μια διπλή καμπίνα πληρώματος με πρόσβαση από την πλατφόρμα μπάνιου και το μηχανοστάσιο.

Το Azimut 82 κινείται στην ίδια φιλοσοφία με το μικρότερο αδελφάκι του, προσφέροντας, όπως είναι φυσικό ακόμα περισσότερες ανέσεις στους επιβάτες του. Στο accommodation deck ξεχωρίζει η σουίτα του ιδιοκτήτη με τα δύο μπάνια, που συμπληρώνεται από τρεις διπλές επιβατών. Στο κυρίως κατάστρωμα φιλοξενούνται το πιλοτήριο, το σαλόνι, η τραπεζαρία και η κουζίνα. Το Azimut 82 με τους Cat C32 των 1675 hp έχει ταχύτητα κρουαζιέρας 27 κόμβους, μεγίστη 30 και αυτονομία 400 μίλια.


H Benetti έχει να επιδείξει μια ιστορία από το 1873. Όπως είναι γνωστό ειδικεύεται στην κατασκευή custom built θαλαμηγών. Στη Γένοβα μαζί με τα Benetti 100 και 145 Blue Vision παρουσιάστηκε το νέο Βenetti 85 hull #3. Πρόκειται για ένα σκάφος εκτοπίσματος με μήκος 25,82 μέτρων, εξοπλισμένο με κινητήρες Cat C15 Acert των 853 hp. Η σχεδίαση του εξωτερικού έχει γίνει από το Stefano Righini, ενώ το εσωτερικό επιμελήθηκαν ο Francois Zuretti (για τους χώρους των επιβατών) και η Benetti. Διαθέτει σουίτα για τον ιδιοκτήτη στο κυρίως κατάστρωμα, και τρεις καμπίνες για τους φιλοξενούμενους στο accommodation deck.


Τέσσερα νέα Atlantis λανσάρησε η Gobbi, για τους φίλους των σπορτίβικων open. Το μεγαλύτερο είναι το 54, με εργονομικό κατάστρωμα, άνετο εσωτερικό με καθιστικό, το οποίο γίνεται διπλό κρεβάτι, τρεις διπλές καμπίνες και δύο τουαλέτες. Έχει ολικό μήκος 16,68 μέτρα και μηχανές Volvo D12 800 2×775 hp.

Το Atlantis 50×4 δίνει τη δυνατότητα των ανοικτών ή κλειστών χώρων στο κυρίως κατάστρωμα και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με δύο ή τρεις καμπίνες. Έχει μήκος 15,56 μέτρα και για τη μηχανοκίνησή του φροντίζει η Volvo με τους IPS 600 των 435 hp.


Atlantis 42 HT. Στο κυρίως κατάστρωμα υπάρχουν δύο επιλογές: μεγάλο στρώμα ηλιοθεραπείας πρύμα που στη συνέχειά του σχηματίζει μια ντινέτα ή δύο ημικυκλικά καθιστικά, ένα πρύμα και ένα στο μέσον. Το εσωτερικό του απαρτίζουν το σαλόνι με την κουζίνα, η καμπίνα με το διπλό κρεβάτι πλώρα, η πρυμιά με δύο μονές κουκέτες και οι δύο τουαλέτες. Έχει ολικό μήκος 12,54 μέτρα και οι μηχανές του είναι Volvo Penta από 2×300 hp έως 2×370 hp.


To 425 sc HT φέρει τα γονίδια της οικογένειας των Atlantis. Ευρύχωρο σαλόνι με κουζίνα σε ενιαίο χώρο, δύο μεγάλες διπλές καμπίνες πλώρα και πρύμα (η πρυμιά καταλαμβάνει όλο το πλάτος) και δύο τουαλέτες δίνουν την εικόνα της εσωτερικής διαρρύθμισης. Στο εξωτερικό υπάρχει ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας πρύμα και ημικυκλικός καναπές με τραπέζι. Το ολικό του μήκος είναι 13,70 μέτρα και οι κινητήρες Volvo Penta από 2×300 hp έως 2×370 hp.


Baia

Mε έξι μοντέλα στη μαρίνα και την αναγγελία δύο νέων που θα παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες, συμμετείχε στο σαλόνι η Baia, το ναπολιτάνικο ναυπηγείο που απευθύνεται στους φίλους των open και των υψηλών επιδόσεων. Στη μαρίνα είδαμε τα ήδη γνωστά One 43, Flash 48, Aqua 54, Azzura 63, Italia 70 και Atlantica 78. Το νέο εντυπωσιακό Baia, που έρχεται να ταράξει τα νερά και αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το One Hundred με μήκος 31 μέτρων. Φέρνει μια άλλη διάσταση στην έννοια του open με πρωτοποριακή σχεδίαση καταστρώματος, όπου ο χώρος από πρύμη μέχρι πλώρη είναι ενιαίος, δίνοντας έμφαση στο «open air living». Το λεπτό καμπυλωτό παρμπρίζ αφήνει χώρο στην πλώρη, επιτρέποντας τη δημιουργία καθιστικού/τραπεζαρίας, που επικοινωνεί και με τον εσωτερικό χώρο. Πρύμα υπάρχει ένα δεύτερο σαλόνι, ενώ η υπερκατασκευή που καλύπτει το μεσαίο τμήμα του σκάφους με το πιλοτήριο και το εσωτερικό σαλόνι, ανοίγει προς πέντε διευθύνσεις: πλώρα, πρύμα, στις μπάντες και στην οροφή. Το accommodation deck περιλαμβάνει τέσσερις διπλές καμπίνες επισκεπτών και δύο πληρώματος. Ένα πραγματικά εντυπωσιακό mega yacht, που υπόσχεται να μας ταξιδέψει σε άλλη διάσταση.


Στο περίπτερο του ναυπηγείου είδαμε επίσης το μοντέλο του νέου Β50. Πρόκειται για την αναβίωση ενός θρύλου της δεκαετίας του Ά80, του αγωνιστικού Β50 με τις πολλές νίκες στο ενεργητικό του, που ήταν σχεδιασμένο σε συνεργασία με τον Don Arrow. H νέα έκδοση θα είναι βεβαίως προσαρμοσμένη στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς, για επιδόσεις που ανεβάζουν την αδρεναλίνη, χωρίς εκπτώσεις στις ανέσεις και την πολυτέλεια στη θαλασσινή διαβίωση. Η αύξηση του πλάτους του σκάφους από τα 4,20 στα 4,60 μέτρα προσφέρει τον απαιτούμενο όγκο για εσωτερική διαρρύθμιση, που θα προσφέρει δύο διπλές καμπίνες, μία μονή, σαλόνι για έξι άτομα και κουζίνα. Με σχέση βάρους/ιπποδύναμης από 8-11 kg/hp και μηχανές σε γκάμα από 1600 μέχρι 2700 hp με προπέλες επιφανείας, το B50 υπόσχεται επιδόσεις από 46 μέχρι 54+ κόμβους.

Canados

Το νέο Canados 76, φανερώνει με την πρώτη ματιά την ταυτότητά του, με τις όμορφες, αρμονικές γραμμές στις οποίες μας έχει συνηθίσει το μεγάλο αυτό ναυπηγείο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί τη μοντέρνα έκδοση του κλασικού στυλ. Περιλαμβάνει τρία καταστρώματα. Εντυπωσιακό το flying bridge για ηλιοθεραπεία, χαλάρωση και απόλαυση της θέας …αφΆ υψηλού.


Μεγάλοι ανοικτοί χώροι στο κυρίως κατάστρωμα, με υπέροχο φινίρισμα και αξεπέραστη ιταλική καλαισθησία, όπου ο κάθε ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μέσα από μία γκάμα υλικών και ύφους, πάντα με την καθοδήγηση του ναυπηγείου, για να βάλει την προσωπική του σφραγίδα στο σκάφος των ονείρων του. Στο accommodation deck υπάρχουν μία σουίτα και τρεις διπλές καμπίνες με τα ισάριθμα βεβαίως μπάνια και ο ξεχωριστός χώρος του πληρώματος. Το Canados 76 έχει ολικό μήκος 23,50 μέτρα και με κινητήρες των 1550 hp Cat C32 ή Man V12, η ταχύτητα κρουαζιέρας του είναι 27 κόμβοι, η μεγίστη 31 και η αυτονομία του 380 ν.μ.

Cranchi

Στο περίπτερό της αλλά και στη μαρίνα η Cranchi ξεναγούσε τους επισκέπτες σε όλο σχεδόν το στόλο της. Οι πέντε νέες της προτάσεις είναι τα Atlantique 43, Endurance 33, Zaffiro 29, Zaffiro 36 HT και Zaffiro 32 HT.


To Atlantique 43 από τη σειρά των flybridge, είναι ένα σκάφος νέας γενιάς, αποτέλεσμα εκτεταμένων μελετών και έρευνας. Η σχεδιαστική ομάδα του ναυπηγείου δημιούργησε ένα hull που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα πλεονεκτήματα του IPS της Volvo Penta με τις προπέλες να κοιτάζουν πλώρα, εξασφαλίζοντας καλύτερες επιδόσεις με μικρότερη κατανάλωση. Επιπλέον το joystick της Volvo Penta, κάνει το ρεμετζάρισμα παιχνιδάκι. Οι πλούσιες γραμμές του με τις στρογγυλευμένες επιφάνειες προσφέρουν υπέροχους χώρους τόσο στο flybridge και το cockpit όσο και στο εσωτερικό του με δύο ευρύχωρες διπλές καμπίνες (η πλωριά με διπλό κρεβάτι και η πρυμιά με δύο μονά), δύο τουαλέτες, σαλόνι και κουζίνα. Έχει ολικό μήκος 13,80 μέτρα και οι επιλογές των IPS της Volvo είναι 2×370 hp ή 2×435 hp.

Ανήκει στη σειρά των Offshore Class και δεν το …κρύβει. Το Endurance 33 με τις ατίθασες γραμμές του είναι ένα σκάφος επιδόσεων, που όμως προσφέρει γενναιόδωρες ανέσεις στους επιβάτες του. Η Ιδιαίτερη έμφαση στη φωτεινότητα του εσωτερικού και η άριστη εργονομία το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο. Κάτω από το κατάστρωμα το πλωριό τμήμα φιλοξενεί το σαλόνι με το τραπέζι, που μετατρέπονται σε διπλό κρεβάτι, πρύμα τη mid cabin και ενδιάμεσα την κουζίνα και το άνετο μπάνιο. Στο εξωτερικό όλα συνηγορούν στην απόλαυση του ήλιου και της θάλασσας. Μεγάλη πλατφόρμα μπάνιου, υπερυψωμένο στρώμα ηλιοθεραπείας, καθιστικό, όμορφο πιλοτήριο με δύο ανεξάρτητα καθίσματα και στρώματα πλώρα, συμπληρώνουν την εικόνα ενός open για δυνατές συγκινήσεις. Ολικό μήκος 10,25 μέτρα και κινητήρες Volvo Penta D4-EVC/DP-H 2×260 ή 2×300 hp.

To Zaffiro 29 από την οικογένεια των Master Yacht, αν και επηρεασμένο από το μικρότερο επιτυχημένο αδελφάκι του, το 28, έχει τη δική του ταυτότητα. Η πρόκληση για τους σχεδιαστές ήταν να δημιουργήσουν σε ένα μήκος 9,18 μέτρων και πλάτος 3,24 μέτρων άνετους χώρους χωρίς να θυσιάσουν την αισθητική και τις μοντέρνες γραμμές. Αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα ο στόχος επιτεύχθηκε.


Οι ανέσεις ενός cruiser συνδυάζονται με το «ανήσυχο» σπορτίβικο πνεύμα. Καθιστικό με τραπέζι στο cockpit, chaise longue δίπλα από το πιλοτήριο, στρώμα ηλιοθεραπείας στο πλωριό κατάστρωμα, mid cabin με διπλό κρεβάτι, το κλασικό V της πλώρης που γίνεται κρεβάτι για δύο άτομα, κουζινίτσα και άνετη τουαλέτα για ένα μικρό με μεγάλη προσωπικότητα. Δέχεται κινητήρες βενζίνης ή Diesel από τη Volvo Penta.

Στην ίδια κατηγορία των Master Cruiser αλλά με hard top ανήκουν και τα άλλα δύο νέα Zaffiro. To 36 HT αντιπροσωπεύει τη φιλοσοφία της Cranchi, με την προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια του σκάφους, που κάνει τη διαφορά όχι μόνο στο θέμα της αισθητικής αλλά κυρίως στον τομέα ασφάλειας και ποιότητας. Πρόκειται για ένα οικογενειακό cruiser, που χαρακτηρίζεται από εργονομία, ευρυχωρία, πολυτέλεια και άριστο φινίρισμα με ακριβά υλικά και μοντέρνα αισθητική. Στο εσωτερικό έχουμε στο μέσον το σαλόνι με την κουζίνα, πλώρα την καμπίνα του ιδιοκτήτη τουαλέτα που έχει πρόσβαση και από το σαλόνι και πρύμα τη δεύτερη διπλή καμπίνα. Στο εξωτερικό το άνετο cockpit είναι διαρρυθμισμένο σε δύο επίπεδα. Το Zaffiro 36 έχει ολικό μήκος 11,71 μέτρα και κινητήρες Volvo Penta D4-EVC/DP-H 2×260 ή 2×300 hp.


Ένα ακόμα ξεχωριστό μοντέλο, είναι το Zaffiro 32 ΗΤ με το πρακτικό hard top από fiberglass που διευκολύνει την τοποθέτηση τέντας αλλά και συνεισφέρει στην εξωτερική του εμφάνιση. Και αυτό διακρίνεται για την άριστη εκμετάλλευση των χώρων πάνω και κάτω από το κατάστρωμα. Διαθέτει όμορφο σαλόνι με καναπέ στη συνέχεια του οποίου πλώρα σχηματίζεται διπλό κρεβάτι, μια καμπίνα πρύμα, ευρύχωρο μπάνιο, κουζίνα, cockpit με καθιστικό και τραπέζι, στρώμα ηλιοθεραπείας και λειτουργικό πιλοτήριο, όλα με τη σφραγίδα ποιότητας της Cranchi. Έχει ολικό μήκος 10,41 μέτρα και κινητήρες Volvo Penta 2×190 hp D3 EVC/DP ή 2×225 hp D4 EVC DP.

Dalla Pieta

Φέτος συμμετείχε στη Γένοβα με όλο το στόλο της. Στο περίπτερό της στο χερσαίο χώρο είδαμε τα DP 50, 58 και 59 και στο νερό τα μεγαλύτερα 72 και 80. Το νέο της μοντέλο που αναγγέλθηκε στις Κάννες είναι το DP 70, μήκους 21,92 μέτρων, ένα fly νέας γενιάς, που έρχεται να μικρύνει το κενό μεταξύ των flybridge και των open.


To project του βασίζεται σε τέσσερις άξονες: προηγμένη σχεδίαση, αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας, καινοτομίες και δυνατότητα επέμβασης του κάθε ιδιοκτήτη στη διαμόρφωσή του (customization). Όσον αφορά στο εξωτερικό του θα σταθούμε στη σχεδίαση της πρύμης, όπου το στρώμα ηλιοθεραπείας μετατρέπεται σε καναπέ που βλέπει πρύμα.


Σε συνδυασμό με τα μεγάλα σκαλοπάτια προς την υδραυλική πλατφόρμα μπάνιου το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί «μπαλκόνι με θέα» που σε φέρνει πιο κοντά στη θάλασσα. Επίσης στο flybridge το πιλοτήριο είναι τοποθετημένο στο κέντρο και λίγο πιο πρύμα απΆ ότι συνήθως, αφήνοντας χώρο πλώρα για καθιστικό με τραπέζι (μετατρέπεται σε ξαπλώστρα) και πρύμα για στρώματα ηλιοθεραπείας.


Για το εσωτερικό υπάρχουν δύο εκδόσεις: τρεις ή τέσσερις διπλές καμπίνες με ισάριθμες τουαλέτες και μία ξεχωριστή για το πλήρωμα μαζί με αποθηκευτικό χώρο. Εκτός από την επιλογή της επίπλωσης και των ταπετσαριών, ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αν η master cabin θα τοποθετηθεί πλώρα ή στο μέσον του σκάφους. Με τους κινητήρες Man των 1550 hp η ταχύτητα κρουαζιέρας θα είναι 28 κόμβοι και η μεγίστη 35.

Dominator

Από το 1999 που ιδρύθηκε η Dominator με σταθερά βήματα κατακτά όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς των mega yachts. Το νέο μοντέλο του ναυπηγείου από το Fano είναι το μεγαλοπρεπές Dominator 780S σε σχεδίαση της Team 4 Design. Αρμονικές αλλά και επιθετικές γραμμές σε μήκος 24 μέτρων δίνουν μορφή στη έννοια της πολυτέλειας και του ιταλικού design. Με φιλοσοφία custom made, πολύ υψηλά standards κατασκευής και την προηγμένη τεχνολογία του, το νέο 780 απευθύνεται σε μια ιδιαίτερα εκλεκτική πελατεία. Οι χώροι του είναι κατανεμημένοι σε τρία καταστρώματα.


To flybridge προεκτείνεται πρύμα καλύπτοντας όλο το cockpit, έχει χώρο για το tender και διαθέτει πιλοτήριο με δύο ανεξάρτητες θέσεις κυβερνήτη-συγκυβερνήτη, ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας και καθιστικό με τραπέζι. Στο main deck ξεχωρίζει η σχεδίαση του πλωριού καταστρώματος με το καθιστικό, στη συνέχεια του οποίου σχηματίζεται ένα υπερυψωμένο στρώμα ηλιοθεραπείας. Περνώντας από το cockpit στο εσωτερικό, βρισκόμαστε σε ένα χώρο υψηλής αισθητικής με μοντέρνο ύφος σε λιτές φόρμες. Ένας μεγάλος γωνιακός καναπές στην αριστερή μπάντα συνδυάζεται με τραπέζι και ανάκλιντρο απέναντι, διαμορφώνοντας μια φιλόξενη γωνιά. Στη συνέχεια έχουμε αριστερά την τραπεζαρία και δεξιά την κουζίνα, η εξωτερική πλευρά της οποίας είναι ένα «ντιζαινάτο» μπαρ. Πλώρα και στο μέσον, το πιλοτήριο και αυτό με πολύ προχωρημένη σχεδίαση και δύο ανεξάρτητα καθίσματα. Στο accommodation deck η σουίτα του ιδιοκτήτη βρίσκεται στο κέντρο όπου και το μέγιστο πλάτος, διαθέτει υπέροχο μπάνιο και πλευρικά παράθυρα που «τρέχουν» σε όλο το μήκος της, εξασφαλίζοντας θέα και φωτεινότητα. Οι VIP προσκεκλημένοι φιλοξενούνται στην πλώρη σε καμπίνα ανάλογη του κύρους τους, ενώ δεξιά και αριστερά υπάρχουν δύο καμπίνες με δύο μονά κρεβάτια η καθεμία. Έχουν όλες βεβαίως τις δικές τους τουαλέτες. Πρύμα από το μηχανοστάσιο οι δύο καμπίνες προορίζονται για το πλήρωμα. Για τη μηχανοκίνηση θα επιλέξετε μεταξύ κινητήρων Man ή MTU από 1360 μέχρι 1840 hp commonrail.