O Eργάτης της άγκυρας.

Η εγκατάσταση του ηλεκτρικού εργάτη της άγκυρας σε φουσκωτό ή πολυεστερικό σκάφος, δεν είναι μια τόσο απλή διαδικασία, όσο και να φαίνεται εύκολη σε πρώτη φάση. Μια από τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουμε, εκτός από την ηλεκτρολογική εγκατάσταση, ειδικά στην περίπτωση των δύο διακοπτών, είναι η εγκατάσταση του ίδιου του εργάτη, με το μοτέρ του τοποθετημένο κάτω από το κατάστρωμα.

Στο σχήμα 1

description

έχουμε μια χαρακτηριστική περίπτωση λανθασμένης τοποθέτησης. Στην περίπτωση αυτή ο ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται εκτεθειμένος όχι μόνο στο θαλασσινό νερό και επομένως σε διάβρωση, αλλά και στην ίδια την καδένα. Εκτός από κάποια ζημιά από κτυπήματα, υπάρχει ακόμα και ο φόβος βραχυκυκλώματος, πάντα σε συνδυασμό με τη διάβρωση.

Μια πιο ασφαλής τοποθέτηση είναι αυτή του σχήματος 2

description

όπου το μοτέρ είναι προφυλαγμένο από την καδένα. Στο ειδικό κουτί, που υπάρχει στο στρίτσο, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί με ασφάλεια, εφόσον βέβαια υπάρχει και κάποιο άνοιγμα για τον αερισμό του διαμερίσματος.

Ο ιδανικός τρόπος τοποθέτησης είναι αυτός του σχήματος 3

description


όπου το μοτέρ βρίσκεται έξω από το στρίτσο, πάντα μέσα σε ένα ειδικό κουτί και βέβαια με ένα άνοιγμα για τον αερισμό. Ο ηλεκτρικός εργάτης είναι ένα ακριβό εξάρτημα του σκάφους και αξίζει να τον προσέξουμε για να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

0/5