Pershing 46

Pershing 46

Της Μάρως Παλαιτσάκη

Το Pershing 46, το μικρότερο μοντέλο της ομώνυμης ιταλικής φίρμας, δίνει μαθήματα πρωτοποριακού σχεδιασμού, εργονομίας, στυλ, και επιδόσεων κατά τα πρότυπα της Pershing, του ναυπηγείου που βρισκόταν πάντα ένα βήμα μπροστά από την εποχή του.

Η ιστορία της Pershing ξεκινάει το 1981 με την κατασκευή ξύλινων σκαφών. Οι ιδρυτές της, τρεις φανατικοί θαλασσόλυκοι, είχαν όμως πάθος με τα γρήγορα σκάφη κρουαζιέρας. Έτσι το 1985 κάνει την εμφάνισή του το Pershing 45 σχεδιασμένο από τον Fulvio De Simoni, που προκαλεί αίσθηση με τις καινοτομίες του και την άνετη διαρρύθμιση (τρεις καμπίνες, τρεις τουαλέτες) παρόλο που ήταν σκάφος επιδόσεων.

Στις αρχές του 1990 το ναυπηγείο διευρύνει το δίκτυο αντιπροσώπων του και τη δραστηριότητά του σε όλο τον κόσμο, με την Άπω Ανατολή και τις ΗΠΑ να απορροφούν το 70% της παραγωγής του. Το 1998 η ένταξη στο δυναμικό του ομίλου Ferretti τού δίνει περαιτέρω ώθηση και τη δυνατότητα επέκτασης της γκάμας σε μεγαλύτερα μεγέθη.

Το 2004 η Pershing εγκαινιάζει τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της στο Mondolfo, που εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και υλικών στην κατασκευή των μοντέλων της. Πάντοτε το όνομα της Pershing ήταν συνδεδεμένο με τις καινοτομίες, τόσο στη σχεδίαση όσο και στη ναυπήγηση. Ήταν για παράδειγμα το πρώτο ναυπηγείο που παρουσίασε υδραυλική πασαρέλα και ένα σύστημα που «εξαφανίζει» το τραπέζι στο δάπεδο του cockpit, για να μην καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο, όταν δεν χρησιμοποιείται.

Το Pershing 46, το μικρότερο της γκάμας, είναι μια απόδειξη της ικανότητας του ναυπηγείου να συνδυάζει τις επιδόσεις, την ευελιξία, την εξαιρετική αισθητική και τις ανέσεις. Ο Fulvio De Simoni και τα τμήματα Engineering της Ferretti και της Pershing πέτυχαν να δημιουργήσουν ένα 46άρι, που έχει τους χώρους και την αίσθηση μεγαλύτερου σκάφους.

Το …μεγάλο μικρό της Pershing, εντυπωσιάζει πρώτα απ? όλα με το μέγεθος του cockpit, που περιλαμβάνει ημικυκλικό καθιστικό και πτυσσόμενο τραπέζι οκτώ ατόμων. Το πιλοτήριο με κονσόλα από carbon fibre (αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα των Pershing) και λειτουργική διάταξη απλουστεύει τη διακυβέρνηση στο ταξίδεμα και τις μανούβρες. Πρύμα έχουμε ένα τεράστιο υπερυψωμένο χώρο ηλιοθεραπείας, ο οποίος συμπληρώνεται από μια ακόμα ξαπλώστρα στο πλωριό κατάστρωμα. Η φαρδιά πλατφόρμα μπάνιου φιλοξενεί το tender, που ανελκύεται και φυλάσσεται με την υδραυλική πασαρέλα-καπόνι. Να σημειώσουμε επίσης την ευκολία πρόσβασης πρύμα-πλώρα από τους πλαϊνούς διαδρόμους με τα ψηλά ρέλια να προσφέρουν την απαραίτητη προστασία. Ολοκληρώνοντας την «εξερεύνηση» των εξωτερικών χώρων να πούμε ότι την αεροδυναμική των γραμμών του ενισχύει το hard top από carbon fibre.

Κατεβαίνοντας στο εσωτερικό δεν μπορεί να μην σταθεί κανείς στην εμπνευσμένη σχεδίαση, που δίνει γενναιόδωρες ανέσεις. Μπαίνοντας βρισκόμαστε στο φωτεινό και ευρύχωρο καθιστικό με τον ημικυκλικό καναπέ, το πτυσσόμενο τραπέζι και τα δύο σκαμπό. Στη συνέχεια έχουμε μια πρακτική κουζίνα με όρθιο ψυγειοκαταψύκτη, κεραμικές εστίες και ευκολίες που μας κάνουν να αισθανόμαστε σαν στο σπίτι μας!

Πλώρα βρίσκεται η master cabin, η οποία εξυπηρετείται από το συνεχόμενο μπάνιο και διαθέτει διπλό κρεβάτι. Στο μέσον και διαγωνίως από το σαλόνι υπάρχει η καμπίνα επισκεπτών με δύο μονά κρεβάτια και απέναντί της η δεύτερη τουαλέτα. Η τρίτη καμπίνα για τους VIP προσκεκλημένους (με διπλό κρεβάτι ή δύο μονά) είναι τοποθετημένη πρύμα και διαθέτει ανεξάρτητη πρόσβαση από το cockpit και βεβαίως δικό της μπάνιο.

Ασφαλώς η διακόσμηση και η επιλογή των ποιοτικών υλικών, όπως το λουστραρισμένο ξύλο κερασιάς, έχουν τη σφραγίδα Made in Italy.

Από πλευράς συμπεριφοράς το Pershing 46 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες όσων επιζητούν υψηλή τεχνολογία και συστήματα πρόωσης για εξέχουσες επιδόσεις. Με δύο κινητήρες MAN Common Rail 800 hp χωρίς μειωτήρες η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι 35 kn και η μεγίστη 40 kn. Σημαντικό επίτευγμα, που κάνει το ταξίδεμα ακόμα πιο απολαυστικό, είναι η μείωση των επιπέδων θορύβου με την ειδική ηχομόνωση, τους καλιμπραρισμένους σιγαστήρες των μηχανών και την αναθεώρηση ολόκληρου του συστήματος εξατμίσεων. Σε μετρήσεις που έγιναν στη Ζυρίχη, όπου ισχύουν αυστηρότεροι κανονισμοί, ο θόρυβος στο 46άρι δεν ξεπέρασε τα 72 dBA. H Pershing έχει αποκτήσει πιστοποιητικό εναρμονισμού της με την ντιρεκτίβα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλλει επίπεδα θορύβου κάτω από 78 dBA.

Αντιπρόσωπος: ΕΚΚΑ Σκάφη, Δαβάκη 2 & Λεωφ. Ποσειδώνος, 174 55 Άλιμος, τηλ. 210-98.48.992, [email protected], www.ekkayachts.gr

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 15,40 m
Μήκος κύτους: 14,75 m
Μήκος ισάλου: 11,72 m
Πλάτος: 4,14 m
Βύθισμα (με προπέλες): 1,43 m
Εκτόπισμα (με πλήρες φορτίο): 18 tn
Κινητήρες: 2x MAN 800 hp
Δεξ. καυσίμων: 1.750 lt
Δεξ. νερού: 350 lt
Καμπίνες: 3
Κουκέτες: 6
Τουαλέτες: 3