Ξέρετε πως λειτουργεί;

Ξέρετε πως λειτουργεί;

Δεν είναι λίγες οι φορές, που κάποιος αυτοαποκαλούμενος «καπετάνιος» στο σκάφος του αντιμετωπίζει ένα απλό πρό8λιιμα και δεν ξέρει, πού να ψάξει για την αποκατάστασή του. Είναι αδιανόητο να «κολλήσουν» τα χειριστήρια και να ψάχνουμε εκείνη τη στιγμή να βρούμε πώς θα τα
αποσυνδέσουμε από τις μηχανές. Στο απλοποιημένο σχήμα μας θα προσπαθήσουμε να δείξουμε τα κυριότερα «συστήματα» του σκάφους και τι θα πρέπει να γνωρίζει κανείς σε περίπτωση βλάβης.


1. Σύστημα διεύθυνσης: Μπορεί να είναι μηχανικό ή υδραυλικό. Σε περίπτωση, που μπλοκάρει, έχετε κάποια εναλλακτική λύση για να μη μείνετε ακυβέρνητοι;

2. Χειριστήρια (γκάζι): Ξέρετε πώς συνδέονται σε περίπτωση, που
μπλοκάρουν ή θέλουν ρύθμιση;

3. Χειριστήρια (πρόσω-κράτει-ανάποδα): Γνωρίζετε πώς να χειριστείτε το λεβιέ της ρεβέρσας με το χέρι σε περίπτωση, που μπλοκάρει;

4. Ηλεκτρικό σύστημα: Μπορείτε να τσεκάρετε μπαταρίες, γεννήτρια, ασφάλειες και πίνακα;

5. Εξαερισμός σκάφους και χώρου μπαταριών: Είναι καθαρό και λειτουργικό το σύστημα;

6. Εξαερισμός μηχανοστασίου: Λειτουργεί απρόσκοπτα;

7. Φίλτρα αέρα: Είναι καθαρά;

8. Σύστημα παροχής καυσίμου: Ξέρετε να κάνετε εξαέρωση του κυκλώματος;

9. Δεξαμενές καυσίμων: Υπάρχουν βαλβίδες και πού;

10. Αντλίες σεντινών: Λειτουργούν κανονικά;

11. Βαλβίδες εισαγωγής θάλασσας: Ανοιγοκλείνουν κανονικά ή δεν
λειτουργούν από οξείδωση;

12. Σύστημα γκαζιού: Μπορείτε να αλλάξετε τη μπουκάλα του υγραερίου και να ελέγξετε το σύστημα παροχής;

13. Ηλεκτρονικά: Είναι το μόνο σύστημα, που ελάχιστοι ξέρουν να ελέγξουν. Καλό θα είναι να γνωρίζει κανείς τουλάχιστον τις συνδέσεις.

Και να θυμάστε: Στη θάλασσα δεν έχετε τη δυνατότητα να αφήσετε το σκάφος και να το πάρει ο… γερανός της ΕΛΠΑ!