Πολύ φίλοι του μηχανοκίνητου με μια μηχανή παραπονιούνται πως το σκάφος τους, ενώ όταν είναι σταματημένο πλέει κανονικά στη φυσική του ίσαλο, όταν ταξιδεύει, «γέρνει» συνήθως αριστερά. Η εξήγηση είναι βέβαια απλή και οφείλεται στο λεγόμενο propeller effect, την αντίδραση δηλαδή της προπέλας.
Εκτός από το να κάνει το σκάφος να πηγαίνει αριστερά (με δεξιόστροφη προπέλα) όταν το τιμόνι είναι στη μέση, ανασηκώνει και τη δεξιά πλευρά της πρύμης, οπότε το αναγκάζει να γέρνει αριστερά.
Το φαινόμενο αυτό είναι κοινό στα μονέλικα μικρά μηχανοκίνητα και εξισορροπείται μόνο με το βάρος του τιμονιέρη, η θέση διακυβέρνησης του οποίου είναι συνήθως στη δεξιά μπάντα.