Αγοράζοντας μεταχειρισμένο σκάφος δεκαετίας.
Πολυεστερικά σκάφη , Φουσκωτό σκάφοςΟι παλιοί ναυτικοί έλεγαν ότι ο ιδιοκτήτης του σκάφους αναψυχής χαίρεται δύο φορές: Όταν αγοράζει το σκάφος του και όταν το πουλάει!
Εμείς, σαν «γνήσια παιδιά της θάλασσας» αγαπάμε το σκάφος και το χαιρόμαστε όποια στιγμή μπορούμε.
Οι Έλληνες αγαπούσαν πάντα και εξακολουθούν να αγαπούν την θάλασσα και τις διακοπές με σκάφος, μιλάμε πάντα για το μικρό ή μεσαίο μέγεθος, φουσκωτό ή πολυεστερικό. Σύμμαχος στην αγάπη τους αυτή είναι ο καλός καιρός και τα πολλά νησιά μας σε κοντινή απόσταση, που μας επιτρέπουν να τα επισκεφτούμε έστω και για ένα Σαββατοκύριακο.
Πριν λίγα χρόνια, πριν από το μνημόνιο και την μεγάλη οικονομική κρίση, η αγορά των σκαφών αναψυχής ήταν σε πολύ καλό επίπεδο. Ο κάθε ιδιοκτήτης άλλαζε αρκετά γρήγορα το σκάφος του, είτε γιατί ήθελε μεγαλύτερο, είτε γιατί κάποιο άλλο μοντέλο του άρεσε περισσότερο. Η αγορά των μεταχειρισμένων σκαφών επίσης άνθιζε, αλλά οι επίδοξοι αγοραστές προσπαθούσαν να βρουν πάντα ένα σκάφος δύο, τριών, άντε πέντε χρόνων!
Σήμερα, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Η οικονομική κρίση μας έμαθε να ζούμε διαφορετικά και να μπορούμε να εκτιμήσουμε ένα μεταχειρισμένο σκάφος που έχει μεν περάσει την δεκαετία, αλλά είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Το σκάφος δεν είναι ασφαλώς σαν το αυτοκίνητο. Είναι πολύ πιο προσωπικό, φέρει την υπογραφή του ιδιοκτήτη του σε όλα τα μικροπράγματα που αυτός έχει διαλέξει, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες του και το προσωπικό του γούστο.
Ο καινούργιος αγοραστής, που ψάχνει ένα μεταχειρισμένο σκάφος, δεν πρέπει να είναι προκατειλημμένος με την χρονολογία κατασκευής του.
Πρώτα απ’ όλα πρέπει να του αρέσει σαν σκάφος, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες του και την χρήση που θέλει να κάνει. Και φυσικά να είναι σε καλή κατάσταση. Βλέπουμε παλιά σκάφη και είναι κούκλες και άλλα καινούργια σε κακή κατάσταση.
Η τεχνολογία στην κατασκευή του σκάφους δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία, εκτός από τον τετράχρονο κινητήρα.
Έτσι λοιπόν το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτούμε είναι πόσα χρήματα διαθέτουμε και τι μπορούμε να πάρουμε με αυτά. Έχουμε δύο επιλογές. Να αγοράσουμε ένα σκάφος 8 μέτρων, που είναι αυτό ακριβώς που θέλουμε αλλά είναι του 2000, ή ένα 5 μέτρων του 2007, γιατί δεν μπορούμε να διαθέσουμε περισσότερα χρήματα και έτσι περιοριζόμαστε στα 5 μέτρα με μισή καρδιά.
Η καλή κατάσταση του σκάφους και η άνεση που μας προσφέρει πρέπει να είναι το πρώτο μας κριτήριο και όχι η χρονολογία κατασκευής του.
Ο λεπτομερής έλεγχος της γάστρας, των μπαλονιών αν είναι φουσκωτό, και του κινητήρα, θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε στην αγορά του. Πάντα έχοντας υπόψη την τιμή του και το περιθώριο που μας αφήνει για κάποια «μαζέματα» ή τυχόν προβλήματα που μπορεί να μας βγάλει.
Η αγορά ενός σκάφους κρύβει πολλές φορές δυσάρεστες καταστάσεις, αλλά αυτό μπορεί να συμβεί και σε ένα πιο καινούργιο σκάφος.
Στην Ευρώπη, αλλά κυρίως στην Αμερική, ο ιδιοκτήτης «γερνάει» με το σκάφος του, το οποίο φυσικά προσέχει και συντηρεί καλά και το χαίρεται με την οικογένεια του και τους φίλους τους.
Στις μικρές αγγελίες βρίσκουμε σήμερα πληθώρα σκαφών «κάποιας ηλικίας» αλλά σε πολύ καλές τιμές. Είναι καθαρά δική μας απόφαση να αγοράσουμε το σκάφος που πραγματικά θέλουμε με τα χρήματα που διαθέτουμε, ας είναι μιας δεκαετίας, αφού βέβαια ελέγξουμε το σκάφος πάρα πολύ προσεκτικά.
Όσοι τώρα «τυχεροί» έχετε σκάφος, ξεχάστε αμέσως την ηλικία του, κάντε ένα καλό service στον κινητήρα και σε όλο τον εξοπλισμό του, ετοιμάστε το, ρίξτε το στη θάλασσα και εξορμήστε!
Το απέραντο γαλάζιο σας περιμένει!!!