Το πλύσιμο της μηχανής

Μετά από κάθε βόλτα με το σκάφος μας, είναι απαραίτητο να ξεπλένουμε το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα με γλυκό νερό. Γιατί πρέπει να το κάνουμε και πως γίνεται σωστά;

Οι εξωλέμβιοι κινητήρες, έχουν ανοιχτό κύκλωμα ψύξης, αντίθετα με του αυτοκινήτου ή άλλων μηχανών που έχουν κλειστό σύστημα με ψυγείο. Οι εξωλέμβιες, τραβούν νερό από τη θάλασσα για να ψύχουν τον κινητήρα. Ιδίως οι τετράχρονες μηχανές, ανεβάζουν πολύ μεγαλύτερη θερμοκρασία στα κινητά τους μέρη. Περνώντας το θαλασσινό νερό, επικάθεται αλάτι πάνω στα μεταλλικά μέρη της μηχανής. Η υψηλή θερμοκρασία, βοηθάει το αλάτι να κολλάει επάνω τους και όταν ο κινητήρας κρυώσει, στερεοποιείται.

 

Αν έχουμε ταξιδέψει με ψηλές στροφές, τη στιγμή που κλείνουμε τον κινητήρα, σταματάει να κυκλοφορεί το νερό και να τον ψύχει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ανεβαίνει η θερμοκρασία ακόμα περισσότερο. Αυτός είναι ο λόγος που συστήνουμε, πριν κλείσουμε τον κινητήρα, στο τέλος κάθε ταξιδιού, να τον αφήσουμε να λειτουργήσει για μερικά λεπτά στο ρελαντί, για να πέσει η θερμοκρασία.

 

Πως πλένουμε τη μηχανή

 

Τοποθετούμε τα «αυτιά» στις εισόδους νερού της μηχανής, ανοίγουμε το νερό και μετά ανοίγουμε τη μηχανή. Το impeller, τραβάει νερό με τον ίδιο τρόπο που τραβάει και το θαλασσινό. Για να γίνει σωστό πλύσιμο, θα πρέπει να περιμένουμε να ανεβάσει θερμοκρασία η μηχανή, να ανοίξει ο θερμοστάτης ώστε να περάσει το γλυκό νερό και να ξεπλύνει όλο το κύκλωμα ψύξης της μηχανής. Αυτό μπορεί να πάρει μέχρι 5 λεπτά γιατί οι κινητήρες είναι ακόμα ζεστοί, δεν έχουν προλάβει να κρυώσουν τελείως από τη στιγμή που βγήκαμε πάνω στο τρέιλερ μέχρι τη στιγμή που μπήκαμε στη θέση μας στο πάρκινγκ.

Ποτέ δεν πιέζουμε τη μηχανή ανεβάζοντας στροφές. Αφήνουμε τις στροφές μόνο στο ρελαντί, μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία. Η πίεση στο νερό του parking, είναι συνήθως χαμηλή. Ιδιαίτερα την Κυριακή το απόγευμα που όλοι μας γυρίζουμε την ίδια ώρα και πλένουμε ταυτόχρονα τα σκάφη μας, το νερό έχει πολύ χαμηλή πίεση.

 

Σε περίπτωση που βάλουμε μπροστά τη μηχανή και στα επόμενα 5 δευτερόλεπτα δεν βγάλει νερό, καλό είναι να την κλείσουμε και να δοκιμάσουμε λίγο αργότερα.

Για να πλυθεί σωστά ο κινητήρας και να μην ζοριστεί, λόγω χαμηλής πιέσεως νερού, θα πρέπει, κατά τη διαδικασία πλυσίματος του, να είναι κάθετος.

Κάποιοι κινητήρες, έχουν διπλές εισαγωγές νερού, στο πλάι όπως οι περισσότεροι αλλά και μπροστά. Συστήνεται να κλείνουμε την μπροστινή είσοδο για να βοηθάμε τη μηχανή να τραβήξει νερό.

Ευχαριστούμε τον κ. Βασιλείου για τις χρήσιμες υποδείξεις του.

Στοιχεία επικοινωνίας:

Λευτέρης Βασιλείου

Εξουσιοδοτημένος μηχανικός Mercury, Mariner, Suzuki

Λαύριο, τηλέφωνο 6944 208 920