Tετράχρονος κινητήρας

Ένας «τετράχρονος»

Όταν λέμε «τετράχρονος κινητήρας», σίγουρα δεν εννοούμε μια μηχανή τεσσάρων ετών… Με τον όρο «τετράχρονος» εννοούμε απόδοση έργου σε τέσσερις χρόνους, που είναι οι παρακάτω:

Πρώτος χρόνος (εισαγωγή)
Το έμβολο (πιστόνι), από το πάνω νεκρό σημείο, κατεβαίνει μέσα στον
κύλινδρο, μέχρι το κάτω νεκρό σημείο, απορροφώντας ατμοσφαιρικό αέρα μέσω της βαλβίδας εισαγωγές, που κατά τη διάρκεια αυτή βρίσκεται ανοιχτή, γεμίζοντας έτσι όλο το χώρο με αέρα.

Δεύτερος χρόνος (συμπίεση)
Μόλις το έμβολο φθάσει στο κάτω νεκρό σημείο, οι βαλβίδες κλείνουν και αρχίζει η κίνησή του, από το κάτω προς το πάνω νεκρό σημείο, συμπιέζοντας τον αέρα, που βρίσκεται στον κύλινδρο. Η συμπίεση του αέρα φθάνει τις 35 περίπου ατμόσφαιρες και με αυτό τον τρόπο, αυξάνεται η θερμοκρασία του συμπιεσμένου αέρα σε υψηλό βαθμό.

Τρίτος χρόνος (εκτόνωση)
Αρχίζει λίγο πριν το έμβολο φθάσει στο πάνω νεκρό σημείο. Τότε ανοίγει η
βαλβίδα εισαγωγής και η αντλία πετρελαίου, ρυθμισμένη στην κατάλληλη γωνία, στέλνει πετρέλαιο μέσω του μπεκ στο χώρο καύσης του καυσίμου. Τη στιγμή της πλήρους συμπίεσης, η θερμοκρασία φτάνει σε σημεία αυτανάφλεξης του μείγματος αέρα-πετρελαίου και η πίεση, τις 50 ατμόσφαιρες περίπου. Μετά την καύση, αρχίζει η κάθοδος του εμβόλου, λόγω της υψηλής πίεσης των αερίων, προς το κάτω νεκρό σημείο, αποδίδοντας έτσι μια ισχύ, η οποία είναι η ενέργεια, που υπολογίζεται σε ιπποδύναμη.

Τέταρτος χρόνος (εξαγωγή)
Το έμβολο ήδη βρίσκεται στο κάτω νεκρό σημείο και αρχίζει να ανεβαίνει, για να διώξει τα καυσαέρια από τη βαλβίδα εξαγωγής, που βρίσκεται ήδη ανοιχτή.

Με την ολοκλήρωση των τεσσάρων χρόνων έχει γίνει ένα πλήρες έργο, του οποίου η δύναμη μετριέται σε ίππους. Οι ίπποι αυτοί, πολλαπλασιάζονται με τον αριθμό των κυλίνδρων, και το γινόμενο είναι η ισχύς μιας πετρελαιομηχανής σε ίππους.