Παρουσίαση F 40 HT

H custom F line, μια ελληνική πρωτοπόρος εταιρία κατασκευής ιδιαίτερων σκαφών αναψυχής, ανέλαβε ένα πολύ δύσκολο project και τα κατάφερε εξαιρετικά. Ο εμπνευστής και ιδιοκτήτης της εταιρίας κ. Ciro Foggia, μας εξηγεί ότι η ελληνική αγορά, μπορεί να δημιουργήσει, να πρωτοτυπήσει και να ανταγωνιστεί στα ίσια την αντίστοιχη ευρωπαϊκή ή και παγκόσμια αγορά, αρκεί να θέλει.

Το σκάφος που δημιούργησε, κατά παραγγελία του πελάτη, ήταν ένα πολύ ιδιόμορφο επιχειρησιακό σκάφος. Στα πρότυπα του Custom F Line 40.

f40ht1

Η πρώτη εντύπωση

Στην αρχή, δεν πιστεύεις αυτό που βλέπεις μπροστά σου. Δεν έχεις δει ποτέ κάτι αντίστοιχο. Πολύ επιβλητικό, επιθετικό, δωρικό. Καταλαβαίνεις ότι είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο. Αγωνιώ να το δω από κοντά, να μπω μέσα και να ψάξω την κάθε βίδα, να ανακαλύψω την κάθε ιδιαιτερότητα.

f40ht2

Όταν μπήκα, με τις πρώτες ματιές, άρχισα να καταλαβαίνω, τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Ναι, τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Ο σχεδιασμός του F 40 HT βασίστηκε στο Cruiser Line F 40, το πολυτελές φουσκωτό σκάφος των 13 μέτρων που προσφέρει στους ιδιοκτήτες του πολλαπλά οφέλη και διευκολύνσεις.

Μόνο που αυτό το μοντέλο δεν προσφέρει άνεση και πολυτέλεια.

Με μήκος 11,90 μέτρα, 4,09 μήκος και 1,10 βύθισμα, το επιβλητικό αυτό φουσκωτό σκάφος δημιουργήθηκε για επιχειρησιακούς σκοπούς, κατά παραγγελία ξένων. Το 80% της κατασκευής του έγινε από Έλληνες μηχανικούς και τεχνίτες, κάτι που μας εκπλήσσει ευχάριστα.

 Το F 40 HT πληροί κάθε προϋπόθεση και ανάγκη που μπορεί να έχει ένα επιχειρησιακό σκάφος. Δύναμη, ταχύτητα, ασφάλεια, πρωτοπορία, τεχνολογία αιχμής.

Το εσωτερικό

Στο πλωριό Ταμπούκι, βρίσκεται κλειστή τουαλέτα και ανοιγόμενος νιπτήρας. Ο σχεδιασμός είναι τέτοιος ώστε να εξυπηρετεί επιχειρησιακές/ στρατιωτικές ανάγκες και όχι τουριστικές. Η πρόσβαση στο χώρο είναι μέσω κάθετης ανοξείδωτης σκάλας.

f40ht3

 

Ανάμεσα από το πλωριό ταμπούκι/ τουαλέτα/ μπάνιο, υπάρχει ένας κενός χώρος με ενισχυμένο deck για να υποδεχτεί τα οπλικά συστήματα.

Ο κύριος χώρος εσωτερικά του σκάφους, διαθέτει δύο απλούς καναπέδες καθίσματα για τις ανάγκες επιχειρήσεων και τη μεταφορά προσωπικού, καθώς και τη προστατευόμενη φιλοξενία των ηλεκτρονικών συστημάτων.

f40ht12

Η κονσόλα

Η κονσόλα του F 40 HT, αυτού του mega φουσκωτού σκάφους προσφέρει στον κυβερνήτη και στον συγκυβερνήτη, πλήρη έλεγχο του σκάφους και γενικά όλων των σημείων του. Ένδειξη πίεσης λαδιού και ρεβέρσας, θερμοκρασία νερού, γωνιόμετρο, trim ποδιού και flaps καθώς και τα δύο Raymarine 14’’ GPS είναι τα βασικά όργανα που βλέπουμε στην κονσόλα.

f40ht4

Το μηχανοστάσιο

Σημαντικό είναι ότι όλα τα μέρη του σκάφους είναι επισκέψιμα και επισκευάσιμα. Η πατέντα ανασήκωσης του πατώματος/ καπακιού, ώστε ακόμα και το μηχανοστάσιο να είναι απόλυτα επισκέψημο και μάλιστα να μπορεί όποιος το επισκεφτεί να σταθεί όρθιος, μας «αναγκάζει» να εκτιμήσουμε ακόμα πιο πολύ το F 40 HT, τη σκέψη και την δουλειά που έγινε από τον κατασκευαστή του σκάφους. Το μηχανοστάσιο φιλοξενεί δύο μηχανές Seatek 850 plus +ZF 2ταχυτο με άξονες επιφανείας Arneson + εξάφτερες ίνοξ προπέλες που δίνουν στο σκάφος εξαιρετική δύναμη και πλεύση

f40ht6Εξοπλισμός

Χαρακτηριστικό του σκάφους είναι και η τεχνολογία των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων που διαθέτει. Όλα τα ηλεκτρονικά μέσα εντοπισμού και επικοινωνίας που διαθέτει, διαθέτουν τεχνολογία αιχμής που οι περισσότεροι από εμάς, δεν γνωρίζουμε την ύπαρξη τους. Δυστυχώς, το συμβόλαιο της εταιρίας με τον πελάτη, δεν επιτρέπουν να αναφέρουμε περισσότερα για το θέμα.

Τα καθίσματα του είναι custom Ullman. Κατασκευάστηκαν ειδικά για αυτό το σκάφος. Είναι ειδικά ρυθμιζόμενα και προσαρμόζονται στο βάρος του κάθε επιβάτη. Με βάρος που πλησιάζει τους 10 τόνους (8,2 dry), το custom made σκάφος ξεπερνά σε τεχνολογία και καινοτομία κάθε άλλο επιχειρησιακό σκάφος που έχουμε δει.

f40ht7

Τα μπαλόνια έχουν ειδικές βαλβίδες ανακούφισης για θερμά κλίματα και πλήρη συμμετοχή στην πλεύση. Αν και το πάχος του πολυεστέρα είναι το ίδιο με το F 40, το ντεκ έχει 16 φορές μεγαλύτερη αντοχή λόγω της κατασκευής από Kevlar με ειδικές προσμίξεις ώστε να αντέχει σε μεγάλες ταχύτητες αλλά και προδιαγραφές για ιδιαίτερες βαλλιστικές αντοχές.

f40ht8

Η βόλτα/ εμπειρία

To επιβλητικό σκάφος, μας περίμενε δεμένο στον ντόκο, στο γραφικό λιμανάκι, στο Μάτι Αττικής. Ξεχώριζε από ότι άλλο βρισκόταν δίπλα του. Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός του, η επιβλητική εμφάνιση, τα «ασυνήθιστα» χαρακτηριστικά του τραβάνε το μάτι αμέσως.

f40ht9

Η επιθυμία να το δούμε «επί το έργο» είναι πλέον ασυγκράτητη. Μπαίνουμε στο σκάφος, τοποθετούμε κάμερες και ξεκινάμε τις μηχανές. Ο ήχος σου δίνει μια πρώτη αίσθηση του τι θα ακολουθήσει.

Βγαίνοντας από την μπούκα του λιμανιού, ο καιρός είναι ήπιος, η μέρα ηλιόλουστη. Ανεβάζουμε στροφές, απολαμβάνουμε τον εξαιρετικό ήχο και παρακολουθούμε τις λεπτομέρειες της πλεύσης. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα, το σκάφος πλανάρει και μπαίνει η δεύτερη ταχύτητα. Η απόσβεση της γάστρας εξαιρετική, η αίσθηση δύναμης, εξουσίας, ασφάλειας μας κυριεύει.

f40ht10

Πραγματικά ιδιαίτερη εμπειρία. Ο συνδυασμός της εξαιρετικής γάστρας με τις δύο μηχανές Seatek 850 plus +ZF 2ταχυτο, δίνουν την δυνατότητα στο F 40 HT να «πετάει» στην κυριολεξία. Ή τουλάχιστον έτσι φάνηκε σε εμάς με cruising speed στους 53 κόμβους! Η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ λογικά πλαίσια με 280 l/h στις 2800 στροφές και τους 53 κόμβους ενώ αυξάνει στα 360 l/h καθώς πιάνει τις 3150 στροφές και τους 65 plus κόμβους. Σε αυτές τις ταχύτητες, μιλούσαμε πίνοντας καφέ. Η απόσβεση της γάστρας καθώς και η προστασία του κλειστού deck βεβαιώνουν ξεκάθαρα την ιδιαίτερη μελέτη κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού ενός τόσο απαιτητικού project.

Η πλεύση είναι πραγματικά στιβαρή. Το F 40 HT πλανάρει αμέσως, σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις και πλέει ευθύγραμμα. Είναι ξεκάθαρο ότι και σε υψηλότερο κυματισμό, το σκάφος θα έχει εξαιρετική συμπεριφορά και απόσβεση. Ο χαρακτηριστικός πίδακας των αξόνων επιφανείας είναι πολύ εντυπωσιακός, όμως στο σκάφος, ούτε το παρμπρίζ, ούτε τα μπαλόνια έχουν σταγόνες νερού.

f40ht11

Επίλογος

Άλλη μια περίπτωση μιας ελληνικής επιχείρησης η οποία ανταγωνίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο, στον τομέα του μικρού σκάφους και μας κάνει περήφανους. Το σκάφος είναι πραγματικό όπλο, η τεχνολογία που φέρει είναι ασυναγώνιστη και η πλεύση του, τα υλικά κατασκευής του, η ασφάλεια, είναι ότι θα περίμενε να δει κανείς από ένα τέτοιο μαχητικό σκάφος.

Δυστυχώς όμως όπως μας δήλωσε ο κατασκευαστής του ” Η Ελλάδα διώχνει τα παιδιά της ” καθότι μόνο το πρωτότυπο κατασκευάστηκε στην Ελλάδα.