Ναυτικό Σαλόνι της Γένοβας Mέρος Α’

Τα νέα σκάφη της απαράμιλλης ιταλικής σχολής

Επιμέλεια: Εριέττα Δελαπόρτα

Στη μαγευτική Γένοβα και σε ειδικά διαμορφωμένο «πλωτό» κατά ένα μεγάλο ποσοστό εκθεσιακό χώρο, γίνεται κάθε χρόνο το μεγαλύτερο ναυτικό σαλόνι της γηραιάς ηπείρου και όχι μόνο. Με μια εκπληκτική βιομηχανία σκαφών αναψυχής, τη μεγαλύτερη θα λέγαμε στον κόσμο, η έκθεση κρατάει πάντα τα σκήπτρα του παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Και φυσικά, το www.ortsa.gr δεν θα μπορούσε να λείψει από αυτό το μεγάλο γεγονός, μια γιορτή όπου τον πρώτο λόγο έχει το μηχανοκίνητο σκάφος με την γνωστή σε όλους μας ιταλική φινέτσα.

Αρχίζοντας, θα θέλαμε να σας ξεναγήσουμε στην έκθεση της Γένοβας, «ευλογώντας και λίγο τα γένια μας». Απ? όσο γνωρίζουμε, ίσως να ήμασταν το μοναδικό ελληνικό περιοδικό για τη θάλασσα, που κάλυψε με ρεπορτάζ την διεθνή έκθεση. Η τεχνολογία, αλλά και η φύση του www.ortsa.gr, που δεν τυπώνεται σε χαρτί, αλλά «αποτυπώνεται» στο διαδίκτυο, μας επιτρέπει να σας φέρουμε την έκθεση στην οθόνη σας με εικόνες και video, όχι μόνο για να πληροφορηθείτε και να ενημερωθείτε, αλλά και να νοιώσετε ζωντανά την αίσθηση μιας μεγάλης έκθεσης σαν να ήσασταν παρόντες. Πιστοί στις εξαγγελίες μας, όταν πρωτοεμφανιστήκαμε στο διαδίκτυο πριν από ακριβώς δύο χρόνια, με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, με έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση, με λόγια, φωτογραφίες, εικόνα και ήχο, σας «περπατάμε» στις αίθουσες και στους μώλους της μαρίνας, μεταφέροντάς σας τον υπέροχο αυτόν κόσμο της θάλασσας αλλά και τη φινέτσα της μεγαλύτερης βιομηχανίας σκαφών αναψυχής στην υφήλιο. Δείτε τα τρία video που ακολουθούν, για να πάρετε μια πρώτη γεύση από το μεγάλο αυτό σαλόνι.


Πριν μπούμε στο κυρίως θέμα μας, που είναι το ναυτικό σαλόνι στη Fiera di Genova, ας πούμε λίγα λόγια γι? αυτή την όμορφη και ιστορική πόλη, γενέτειρα του μεγάλου θαλασσοπόρου, του Κολόμβου. Ο Χριστόφορος Κολόμβος γεννήθηκε στη Γένοβα στις 20 Μαΐου του 1506. Ήταν ένας θαλασσοπόρος και εξερευνητής, που με τα ταξίδια του πέρα από τον Ατλαντικό, οδήγησε στην ευρωπαϊκή συνειδητοποίηση της αμερικανικής ηπείρους στο δυτικό ημισφαίριο. Με τα τέσσερα ταξίδια του για νέες ανακαλύψεις και πολλές προσπάθειες για τη δημιουργία οικισμού στο νησί Hispaniola, όλα χρηματοδοτούμενα από την Ισαβέλλα Ι της Καστίλης, ξεκίνησε η διαδικασία του ισπανικού εποικισμού, του προάγγελου του γενικού ευρωπαϊκού αποικισμού του «Νέου Κόσμου».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ευρωπαίοι εξερευνητές φθάνουν από την Ευρώπη στην Αμερική. Είχε προηγηθεί τουλάχιστον μία άλλη ομάδα, η Σκανδιναβική, υπό την ηγεσία του Leif Ericson, οι οποίοι έχτισαν και ένα πρόχειρο καταυλισμό 500 χρόνια νωρίτερα στο L’Anse aux Meadows. Όμως, ο Κολόμβος ήταν αυτός που ξεκίνησε την ευρύτερη επαφή μεταξύ Ευρωπαίων και ιθαγενών Αμερικανών. Άλλωστε, ο όρος «προ-Κολομβιανή εποχή» χρησιμοποιείται συνήθως για να αναφερθούμε στους λαούς και τους πολιτισμούς της Αμερικής πριν από την άφιξη του Κολόμβου και αυτήν των ευρωπαίων διαδόχων του.

Μια σύντομη ξενάγηση στο μαγευτική Γένοβα

Η όμορφη Γένοβα είναι κτισμένη αμφιθεατρικά, ξεκινώντας από τα γύρω βουνά και λόφους, για να κατηφορίσει και να καταλήξει στη θάλασσα. Μεγάλη εντύπωση δημιουργεί η αρχιτεκτονική και το χρώμα των κτιρίων, που θυμίζουν μια άλλη εποχή. Τα κύρια χαρακτηριστικά της κεντρικής Γένοβας περιλαμβάνουν την Piazza De Ferrari, γύρω από την οποία βρίσκεται η Όπερα και το Παλάτι των Δόγηδων.

Υπάρχει επίσης ένα σπίτι όπου ο Χριστόφορος Κολόμβος λέγεται ότι έχει γεννηθεί. Η Strada Nuova (τώρα ονομάζεται Via Garibaldi) στην παλιά πόλη, είχε εγγραφεί στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς το 2006. Αυτή η περιοχή σχεδιάστηκε στα μέσα του 16ου αιώνα για να φιλοξενήσει παλάτια των πιο επιφανών οικογενειών της πόλης, συμπεριλαμβανομένων του Palazzo Rosso (σήμερα μουσείο), Palazzo Bianco, Palazzo Grimaldi και το Palazzo Reale. Η περίφημη σχολή της τέχνης, Musei di Strada Nuova και το Palazzo del Principe βρίσκονται επίσης σε αυτόν τον τόσο επιβλητικό ιστορικό δρόμο.

Άλλα αξιοθέατα της πόλης περιλαμβάνουν τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Λαυρεντίου (Cattedrale di San Lorenzo), το Παλιό Λιμάνι (Porto Antico), που μετατράπηκε σε ένα εμπορικό κέντρο από τον αρχιτέκτονα Renzo Piano, καθώς και το περίφημο νεκροταφείο του Staglieno, που φημίζεται για τα μνημεία και τα αγάλματα του. Το Edoardo Chiossone Μουσείο Ανατολικής Τέχνης διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες συλλογές της Ανατολικής τέχνης στην Ευρώπη. Το λιμάνι της Γένοβας περιέχει επίσης ένα αρχαίο φάρο, που ονομάζεται “della Torre” Lanterna (δηλαδή, “ο πύργος του φωτιστικού”).

Το Porto Antico (“παλιό λιμάνι” στα ιταλικά) είναι το αρχαίο τμήμα του λιμένα της Γένοβας. Ο Γενοβέζος αρχιτέκτονας Renzo Piano ανακαίνισε εκ νέου την περιοχή και αποκατέστησε ιστορικά κτίρια και αποθήκες, όπως αυτή του βαμβακιού και δημιούργησε νέα ορόσημα όπως το ενυδρείο, το Bigo και πρόσφατα τη “Bolla” (Σφαίρα). Τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής είναι το περίφημο Ενυδρείο και το Μουσείο της Θάλασσας (MuMA). Το Λιμάνι της Γένοβας είναι το πρώτο λιμάνι της Ιταλίας. Το αεροδρόμιο της Γένοβας βρίσκεται μόλις λίγα χιλιόμετρα δυτικά του κέντρου της πόλης. Συνδέει τη Γένοβα με πολλές καθημερινές πτήσεις προς Ρώμη, Νάπολη, Παρίσι, Λονδίνο, Μαδρίτη και Μόναχο.

Το Ενυδρείο της Γένοβας (στα ιταλικά Acquario di Genova) στο παλιό λιμάνι είναι το μεγαλύτερο ενυδρείο στην Ιταλία και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Χτισμένο για την έκθεση Genoa Expo ’92, το Ενυδρείο της Γένοβας είναι ένα εκπαιδευτικό, επιστημονικό και πολιτιστικό κέντρο. Αποστολή του είναι η εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού όσον αφορά τη διατήρηση, τη διαχείριση και την υπεύθυνη χρήση του υδάτινου περιβάλλοντος.

Αυτά τα λίγα για τη Γένοβα, πιστεύουμε πως είναι χρήσιμα για όλους όσοι πρόκειται να την επισκεφτούν του χρόνου και να γευτούν την απαράμιλλη και αξέχαστη γενοβέζικη κουζίνα, με τοπικές σπεσιαλιτέ που μπορεί να δοκιμάσει κανείς σε μικρές και μεγάλες τρατορίες και εστιατόρια, αλλά και στα μαγευτικά περίχωρά της, όπως το Nervi, Santa Margherita, Rapallo, Portofino και πολλά άλλα.

Λίγα λόγια για τις τάσεις της βιομηχανίας

Ας γυρίσουμε, όμως πίσω στην έκθεση που όλοι περιμέναμε με ανυπομονησία, γιατί η Γένοβα θεωρείται το βαρόμετρο της Ευρωπαϊκής αγοράς. Το 49ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι της Γένοβα έκλεισε μετά από εννέα ημέρες λειτουργίας, αφιερωμένες στον κόσμο του ποιοτικού σκάφους αναψυχής. Παρά τη σημερινή συνεχιζόμενη γενική οικονομική κατάσταση, η διοργάνωση της έκθεσης είναι μια επιβεβαίωση της ηγετικής θέσης της ιταλικής βιομηχανίας σκαφών αναψυχής σε διεθνές επίπεδο. Τα στοιχεία δείχνουν μόνο μια μικρή πτώση λόγω της διεθνούς ύφεσης, αλλά παράλληλα επικρατεί μια συγκρατημένη αισιοδοξία για μια σταθερή αλλά και αργή ανάκαμψη.

Ενθαρρυντικά στοιχεία είχαν ήδη καταγραφεί από τη συμμετοχή εκθετών,με 2.400 σκάφη στη διάθεση του κοινού και 1.450 συμμετέχουσες εταιρείες. Τα ναυπηγεία, που πήραν μέρος στην έκθεση και οι άλλοι εκθέτες έχουν εκφράσει την ανανέωση της εμπιστοσύνης τους στο θεσμό και φέρονται πολύ ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Φέτος καταγράφτηκαν γύρω στους 280.500 επισκέπτες, μια πτώση περίπου 11% σε σύγκριση με το 2008. Είναι ένα αποτέλεσμα που πρέπει να ικανοποιεί πλήρως τους διοργανωτές, κάτω από τις σημερινές συνθήκες της αγοράς, που μεταφέρει τις προτιμήσεις και τάσεις σε διεθνές επίπεδο και φυσικά στην Ελλάδα, που είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές για την ιταλική βιομηχανία της θάλασσας.



Cranchi Mediterranee 43



Intrepid 390 Sport Yacht



Mochi Dolphin 64



Pershing 72



Sessa C68

Πολλά γράφονται και ακόμα πιο πολλά λέγονται για μεγάλες εκπτώσεις των ιταλικών κολοσσών της βιομηχανίας. Επικρατεί η αίσθηση πως τα μεγάλα groups προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις για να απαλλαγούν από το στοκ τους, αλλά και για να φέρουν τους τζίρους που χρειάζονται για την επιβίωση. Επίσημα, όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά και οι ιταλοί κατασκευαστές «κρατάνε» τις τιμές τους. Τα μεγάλα ιταλικά ναυπηγεία super yachts αντιστέκονται στις πιέσεις να μειώσουν τις τιμές τους και δεν ακολουθούν το μονοπάτι που ακολουθούν κατασκευαστές από άλλες χώρες.

«Όποιος είναι στη διαδικασία μείωσης των τιμών σε μεγάλο βαθμό είναι σαν να αυτοκτονεί», δήλωσε ο CEO της Azimut-Benetti, Paolo Vitelli, στην έκθεση της Γένοβα πριν από λίγες μέρες. Υπαινίσσεται ότι με την μείωση των τιμών, ο κίνδυνος είναι ότι οι αγοραστές μπορεί να νομίσουν πως παίρνουν ένα σκάφος, που θα χάσει γρήγορα την αξία του, κάτι που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

Το μεγάλο αφεντικό της Ferretti, Salvatore Basile, παίρνει μια παρόμοια προσέγγιση. «Η αντιμετώπιση της κρίσης με τη μείωση των τιμών μου θυμίζει την Ιταλία όταν είχε υποτιμήσει τη λιρέτα για να κάνει τις εξαγωγές περισσότερο ανταγωνιστικές. Η τακτική αυτή, που διήρκεσε περίπου έξι μήνες, έφερε τον πληθωρισμό και έπρεπε να αρχίσουμε ξανά από την αρχή. Είναι μια λύση λίγο σαν μπούμερανγκ».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aicon, Pasquale Sidari, λέει πως: «Ένα νέο είδος αγοραστικού κοινού αναδύεται, ψάχνει για σκάφη με μεγαλύτερη άνεση, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων και φιλικότερα προς το περιβάλλον, που θα του επιτρέψουν να μπει σε οικολογικά προστατευόμενες περιοχές. Η αίσθησή μου είναι πως οι αγοραστές έχουν την τάση να αποφεύγουν την επίδειξη. Οι πραγματικά πλούσιοι συνεχίσουν να αγοράζουν.Τα σκάφη των πέντε εκατομμυρίων ευρώ και άνω συνεχίζουν να πουλάνε, ενώ η Aicon, στην κατηγορία του ενός εκατομμυρίου ευρώ υποφέρει περισσότερο».

Μιλώντας για την ιταλική βιομηχανία, ο πρόεδρος της UCINA, Anton Francesco Albertoni,είπε ότι οι αγοραστές ψάχνουν να πάρουν περισσότερα για τα χρήματά τους και ότι:«Είναι μια πιο αργή εξέλιξη της αγοράς. Οι πελάτες θέλουν οικολογική συμβατότητα και η αγορά θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα».

Επιθετική πολιτική κόντρα στην οικονομική ύφεση είναι και η συνεργασία δυο μεγάλων ονομάτων της ιταλικής βιομηχανίας, που ανήκουν στο group της Ferretti, της CRN και της Riva για την παραγωγή μιας νέας γραμμής πολυτελών σκαφών 50 m – 80 m. Δημιουργήθηκε από τον Mauro Micheli και Officina Italiana Design, την ομάδα που έχει σχεδιάσει όλο το φάσμα των Riva μέχρι σήμερα. Τα νέα μοντέλα της συνεργασίας συνδυάζουν το γνωστό στυλ και την κομψότητα της Riva, με τη ναυτική σχεδιαστική και κατασκευή του ναυπηγείου CRN στην Ancona. Η σχέση μεταξύ των δύο ιστορικών για την ιταλική βιομηχανία ονομάτων, χρονολογείται περίπου 40 χρόνια, όταν το 1970, όταν Carlo Riva αποφάσισε να ακυρώσει τη συμφωνία της Riva είχε με ένα ολλανδικό ναυπηγείο, προκειμένου να υπογράψουν μια σχέση συνεργασίας με την CRN, για την κατασκευή megayachts σχεδιασμένα από την Carlo Riva Yacht Division. Εκτός από την απλούστευση των logistics και δίνοντας στον Carlo Riva μεγαλύτερο έλεγχο επί της διαδικασίας, η αρχική σύμπραξη έγινε με την επίγνωση ότι η γνώση, εμπειρία και τεχνολογία της CRN ήταν εγγύηση άριστης ποιότητας. Πέντε μηχανοκίνητα στα 23,5 μέτρα από τη σειρά «Marco Polo» και δύο «Vespucci» 27 και 30 μέτρων καθελκύστηκαν από το 1970 μέχρι το 1978.

Το group της Ferretti αποτελεί ήδη ένα παράδειγμα για τη δημιουργία βιομηχανικού πόλου, με την απόκτηση και την ενσωμάτωση σημαντικών ιταλικών ναυπηγείων με ιστορία και τεχνολογία. «Αυτό δείχνει για μια ακόμη φορά, πως όλα τα μεγάλα ονόματα μπορούν αποτελεσματικά να συμβάλουν σε ένα μοναδικό σχέδιο για την παγκόσμια σκηνή, με επίκεντρο τα διαφορετικά χαρακτηριστικά και την ιδιαιτερότητες του καθενός» δήλωσε ο Norberto Ferretti, Πρόεδρος και ιδρυτής του Ferretti Group.

Οι ελληνικές συμμετοχές στην έκθεση

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος είχαμε τρεις καθιερωμένες ελληνικές συμμετοχές στην έκθεση της Γένοβας. Και πρώτα-πρώτα το περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, που για μια ακόμα χρονιά ήταν εκεί για να προωθήσει ως προορισμό την Ελλάδα και τις ελληνικές θάλασσες. Το περίπτερο του ΕΟΤ είχε πολύ κίνηση από πλευράς ενδιαφερομένων επισκεπτών, παρά την ύφεση.

Η Lalizas είναι από τις παλαιότερες ελληνικές εταιρίες, που συμμετέχουν με δικό τους περίπτερο στη Γένοβα. Ας μην ξεχνάμε πως η μεγάλη αυτή ελληνική φίρμα έχει πλέον παγκόσμια απήχηση και παρουσία στο χώρο της θάλασσας, με πολλές εξαγωγές σε ολόκληρη την υφήλιο.

Η K & G Med Marinas Management του Ομίλου Κυριακούλη έχει και αυτή μια συνεχή παρουσία στην έκθεση της Γένοβας, προωθώντας τέσσερις ελληνικές μαρίνες (Γουβιά στην Κέρκυρα, Λευκάδα, Καλαμάτα και Ζέα στον Πειραιά) στο ιταλικό κοινό της θάλασσας. Φέτος, άλλη μια ελληνική μονάδα, ναυπηγοεπισκευαστική αυτή τη φορά, τα ναυπηγεία Planaco ΑΒΕΕ της Αίγινας, που ανήκουν στον όμιλο της Folli Follie, σε συνεργασία με την K & G Med Marinas Management έλαβαν μέρος με κοινό περίπτερο και marketing στην έκθεση της Γένοβας. Η συνεργασία K & G Med Marinas Management και Planaco ΑΒΕΕ ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες, με κοινή παρουσία σε εκδηλώσεις και εκθέσεις στο εξωτερικό. Πρώτη, λοιπόν εμφάνιση της Planaco ΑΒΕΕ στο διεθνές σαλόνι της Γένοβας και σε ένα μεγάλο ιταλικό κοινό που λόγω γειτνίασης, ενδιαφέρεται πολύ για την Ελλάδα σαν προορισμό.

Ειλικρινά, θα θέλαμε να δούμε περισσότερες ελληνικές συμμετοχές στη Γένοβα, αλλά η καθαρά ελληνικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις του κλάδου δεν έχουν την παραγωγή εκείνη για να λάβουν μέρος σε μια τόσο μεγάλη έκθεση εκτός Ελλάδας. Αυτό, που δεν κάνουν οι έλληνες κατασκευαστές, το επιχειρούν πολλές άλλες ελληνικές εταιρίες-αντιπρόσωποι από τα αντίστοιχα περίπτερα των ιταλικών ναυπηγείων. Ας μην ξεχνάμε πως η Ελλάδα είναι μια πάρα πολύ καλή αγορά για τους ιταλούς, αλλά και η έκθεση της Γένοβας είναι η πιο «αγαπημένη» του ελληνικού κοινού, που κάθε χρόνο την επισκέπτεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Το διεθνές σαλόνι της Γένοβας δεν είναι πλέον άλλη μια έκθεση σκαφών, αλλά ένας θεσμός ετών για το ελληνικό yachting.

Τα νέα μοντέλα, οι βελτιωμένες εκδόσεις και οι εξελίξεις

Διαλέξαμε να παρουσιάσουμε (με αλφαβητική σειρά) νέα μοντέλα και νέες εκδόσεις από τα πιο γνωστά ιταλικά ναυπηγεία που αντιπροσωπεύονται στην Ελλάδα. Ας δούμε μαζί τι νέα υπάρχουν στο χώρο του μηχανοκίνητου σκάφους αναψυχής.

AB Yachts

Το AB 116 είναι το νέο μοντέλο Kevlar-Carbon hull, που συνδυάζει τη νέα έννοια της σπορ δύναμης με λεπτές αρμονικές γραμμές. Οι εσωτερικοί χώροι έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να διασφαλίζουν την μεγαλύτερη δυνατή άνεση σε ένα περιβάλλον που εξασφαλίζει τέλεια συνέχιση μεταξύ εξωτερικών και εσωτερικών χώρων. Με την είσοδο στο σαλόνι μέσω της κύριας πόρτα, συναντάμε έναν τεράστιο χώρο, όπου η επιλογή των φυσικών ξύλων, όπως Wengé και Durmast, και η χρήση των απαλών αποχρώσεων των υφασμάτων και δερμάτινων, δημιουργούν ένα εντυπωσιακό, μεγάλο και φωτεινό σαλόνι. Τα μεγάλα παράθυρα δίνουν την αίσθηση του ανοιχτού χώρου, ενώ η διάταξη του δωματίου με τον υπέροχο ιταλικό σχεδιασμό δημιουργεί ένα μοναδικό περιβάλλον. Το κύριο κατάστρωμα περιλαμβάνει έναν ζωντανό χώρο για να απολαύσετε μοναδικές στιγμές και χαλάρωση. Είναι ένας χώρος με ένα μεγάλο καθιστικό σε σχήμα U, ένα τραπέζι για δέκα άτομα, δεξιά ένα έπιπλο για 50άρα τηλεόραση και μπαρ που περιλαμβάνει και ψυγείο, ice maker και νεροχύτη. O χώρος διακυβέρνησης είναι χωρισμένος μεν από το σαλόνι αλλά εξασφαλίζει μια ορατότητα 360° από οποιοδήποτε σημείο στο κύριο κατάστρωμα. Στο κατώτερο κατάστρωμα υπάρχει ένας ζεστός χώρος που χρησιμοποιείται ως αίθουσα τηλεόρασης, φωτισμένος από τις παραφωτίδες του main deck. Η καμπίνα του ιδιοκτήτη είναι μια πραγματική σουίτα, φωτεινή και ευρύχωρη, χάρη στα πλευρικά παράθυρα. Εκτός από την καμπίνα του ιδιοκτήτη υπάρχουν δυο ακόμα δίκλινες καμπίνες με δικό τους μπάνιο και μια καμπίνα VIP στην πλώρη, συν ένα επιπλέον δωμάτιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως γυμναστήριο ή ως μια επιπλέον καμπίνα για φιλοξενούμενους. Επίσης υπάρχουν τρείς καμπίνες πληρώματος. Η κουζίνα του σκάφους είναι ένας πλήρως εξοπλισμένος χώρος που προσφέρεται για γαστρονομικές δημιουργίες. Το σκάφος έχει ολικό μήκος 36,20 μ., πλάτος: 7,50 μ., βύθισμα 1,20 μ., εκτόπισμα 110 τόνους, δεξ. καυσίμων 15.000 λίτρων, δεξ. νερού 5.000 λίτρα, μεταφορική ικανότητα επιβατών 16 άτομα, μέγιστη ταχύτητα 46 κόμβων, ταχύτητα κρουαζιέρας 40 κόμβων, κινητήρες 3 x MTU 16V2000 M93 CR 2400 ίππων η κάθε μία με 3 hydro-jets MJP ή ROLLS-ROYCE KAMEWA.

Absolute

Το νέο Absolute 42 δημιουργήθηκε για ανταποκριθεί στη σταθερά αυξανόμενη ζήτηση στην κατηγορία αυτή. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι οι μεγάλες πλευρές και τα ανοιγόμενα παράθυρά τους, που εγγυώνται άριστο φυσικό φωτισμό, καθώς και ο χώρος κάτω από το κατάστρωμα, που επιτρέπει την εγκατάσταση των δίδυμων Volvo Penta εσω-εξωλέμβιων μηχανές, με τα καινοτόμα ποδάρια του συστήματος IPS 500 ή IPS 600. Το ολικό μήκος είναι 13,28 μ. πλάτος 3,95 μ., εκτόπισμα 9,4 τόνων, δεξ. καυσίμων 2 x 475 λίτρων, δεξ. νερού 235 λίτρων. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τους 35 κόμβους, με ταχύτητα κρουαζιέρας 28 κόμβων. Κινητήρες: 2 x D6 IPS 500 (2 x 272 kW – 2 x 370 hp), 2 x D6 IPS 600 (2 x 320 kW – 2 x 435 hp), 2 x D6 330 (2 x2 43 kW – 2 x 330 hp).

Οι γραμμές του Absolute 64 αποκαλύπτουν αμέσως ένα ξεχωριστό στυλ και κομψότητα. Φως, άνεση χώρου και πολυτέλεια είναι οι τρεις έννοιες αυτές που συνθέτουν το κύριο κατάστρωμα, που συνδυάζει φινέτσα και ευχάριστη χαλάρωση πάνω στο σκάφος. Ολικό μήκος 20,36 μ., πλάτος 5,15 μ., εκτόπισμα 28 τόνοι, δεξ. καυσίμων 3.000 λίτρα, δεξ. νερού 650 λίτρα. Η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι 26 κόμβοι, με μέγιστη 33 κόμβων. Κινητήρες 2 x Volvo Penta D6 IPS 600 (2 x 320 kW – 2 x 435 hp).

Δείτε τη συνέχεια στο Β μέρος