Διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος…

Διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος

Πολλές φορές στο σκάφος έχουμε διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος, που διαφεύγει από μια ή περισσότερες ηλεκτρικές συσκευές στη γείωση. Ο πιο απλός τρόπος για να διαπιστώσουμε, αν υπάρχει κάποια διαρροή και αν είναι
σοβαρή, είναι να τη μετρήσουμε με ένα ωμόμετρο. Αποσυνδέουμε το θετικό πόλο της μπαταρίας και τον συνδέουμε με το ωμόμετρο, όπως φαίνεται στο σχήμα μας. Αν η ένδειξη είναι μέχρι 10 ohms, σημαίνει ότι κάποια συσκευή πάνω στο σκάφος βρίσκεται σε λειτουργία. Ένδειξη 10 – 1.000 ohms σημαίνει σοβαρή διαρροή, 1.000 – 10.000 ohms μικρή διαρροή και μεγαλύτερη από 10.000 ohms πολύ μικρή, ασήμαντη ή καθόλου διαρροή.



Σχοινί στην προπέλα

Το νούμερο ένα πρόβλημα με τις προπέλες είναι τα σχοινιά και οι κάβοι, που τυλίγονται από απροσεξία ή κακό χειρισμό μανούβρας ή ακόμα και από ατυχία, όταν βρεθεί σχοινί που επιπλέει στο δρόμο μας. Πολλές φορές η ζημιά μπορεί να είναι μεγάλη, από το σχοινί να λειτουργήσει σαν «εξολκέας» και να πετάξει τον άξονα από το κόπλερ, μέχρι να τον στραβώσει κ.λπ. Αφού αποκαταστήσουμε τη ζημιά, καλό είναι να τσεκάρουμε και την ευθυγράμμιση του άξονα και της προπέλας, αν διαπιστώσουμε περισσότερους κραδασμούς.
Στην επανατοποθέτηση της προπέλας, βάζουμε ένα «δείκτη», όπως φαίνεται στο σχήμα μας και την περιστρέφουμε, για να διαπιστώσουμε αν η άκρη των φτερών περνάει από το αυτό σημείο. Αν όχι, τότε η προπέλα χρειάζεται κάποιον έλεγχο και ευθυγράμμιση των φτερών από έναν ειδικό.



Για να μην καβαλάνε οι βόλτες

Με το σύστημα furling ή reefing της τζένοας, η κρουαζιέρα έχει γίνει πλέον απόλαυση, χωρίς κόπο και αλλαγές πλωριών πανιών. Μερικές φορές όμως, η κακή διευθέτηση του σχοινιού του reefing μπορεί να κάνει τις βόλτες να καβαλάνε μέσα στο τύμπανο. Ο πλέον σωστός τρόπος είναι το σχοινί να οδηγείται υπό γωνία 90º ως προς τον πρότονο, όπως φαίνεται στο σχήμα μας, έτσι ώστε να τυλίγεται χωρίς πρόβλημα.