Τα σκάφη δεν σταματούν με φρένο, όπως το αυτοκίνητο. Για την ανάποδη κίνηση έχουν τη ρεβέρσα, που είναι και πολύ πιο απλή, μια και διαθέτει μόνο μια ταχύτητα. Στο σχήμα 1 βλέπουμε τη λειτουργία μιας μηχανικής ρεβέρσας στο πρόσω. Δεν είναι τίποτε άλλο από ένα σύστημα με γρανάζια, που μεταφέρουν την κίνηση από τη μηχανή στην προπέλα. Στο σχήμα 2, ενώ η φορά του στροφαλοφόρου άξονα είναι δεξιόστροφη, ο συμπλέκτης θέτει σε λειτουργία ένα άλλο σύστημα γραναζιών, που αντιστρέφουν τη φορά στο στροφαλοφόρο άξονα. Όταν λέμε σχέση μετάδοσης 2:1 για παράδειγμα, σημαίνει ότι ο μειωτήρας, στο πίσω μέρος της ρεβέρσας μειώνει τις στροφές της μηχανής, δηλαδή δύο στροφές στη μηχανή αντιστοιχούν σε μια στροφή στην προπέλα. Ο λόγος είναι ότι οι μηχανές λειτουργούν καλύτερα στις υψηλές στροφές από ότι οι προπέλες, γιΆ αυτό είναι αναγκαίος και ο μειωτήρας στη ρεβέρσα.