Joystick για σκάφη με εσω-εξωλέμβιες μηχανές από τη Volvo Penta

Πριν από τρία χρόνια, η Volvo Penta εισήγαγε το πρώτο joystick στη βιομηχανία σκαφών αναψυχής, το οποίο, σε συνδυασμό με το σύστημα Volvo Penta IPS έκανε τη μανούβρα στο λιμάνι απλούστερη και ασφαλέστερη. Φέτος, η Volvo Penta λανσάρει το joystick και για τις έσω-εξωλέμβιες μηχανές.

Ακόμα και ο ο πιο έμπειρος κυβερνήτης σκάφους αναψυχής μπορεί μερικές φορές να νιώσει αμηχανία όταν, κάτω από συνθήκες έντασης, προσπαθεί να δέσει το σκάφος του σε μαρίνες γεμάτες σκάφη. Η Volvo Penta βρήκε τη λύση στο πρόβλημα το 2006, όταν εξοπλισε όλα τα σκάφη τεχνολογίας IPS, με το ευφιές και επαναστατικό IPS Joystick – μία καινοτομία που έγινε άμεσα επιτυχία μεταξύ των ιδιοκτητών σκαφών. Σήμερα πάνω από το 95% των σκαφών IPS φέρουν joystick.

description

Φέτος, η Volvo Penta διευρύνει περαιτέρω τη σειρά των joystick, παρουσιάζοντας ένα joystick για σκάφη με δύο έσω-εξωλέμβιες μηχανές. Το νέο joystick βασίζεται σε μία δοκιμασμένη φιλοσοφία κίνησης και σε ατομικά συστήματα διεύθυνσης και είναι κατάλληλο για κινητήρες diesel και βενζίνης με DPH ή DPS έσω-έξω μετάδοση. Επίσης, για την πρόωση του σκάφους χρησιμοποιεί κινητήρια ισχύ χωρίς να είναι απαραίτητα εγκάρσια συστήματα μανούβρας (bow thrusters).

Όπως με το IPS της Volvo Penta, υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης έως και τεσσάρων joysticks στο σκάφος, τα οποία είτε τοποθετούνται στα στάνταρ πιλοτήρια είτε σε ένα ξεχωριστό κέντρο ελλιμενισμού για ευκολότερο δέσιμο, για παράδειγμα στην πρύμνη.

Ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης

Η λειτουργία του joystick για έσω-εξωλέμβιες μηχανές επιτρέπει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ατομική διαχείριση της μετάδοσης. Αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα διατίθεται μόνο ως επιλογή εργοστασιακής τοποθέτησης σε σκάφη με δύο μηχανές. Το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει στον κυβερνήτη του σκάφους αρκετές καινοτομίες μεταξύ των οποίων, αυτόματη επιστροφή της μετάδοσης στην κεντρική θέση όταν σβήνει ο κινητήρας, κοινή συνδεσμολογία των καλωδίων ελέγχου ή των υδραυλικών σωληνώσεων και άριστη απόκριση διευθυντήριου συστήματος. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα απευθείας σύνδεσης ενός αυτόματου πιλότου στο ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης χωρίς να είναι απαραίτητοι πρόσθετοι σερβομηχανισμοί ή συντήρηση. Αυτόματοι πιλότοι για το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης της Volvo Penta διατίθενται από αρκετούς κορυφαίους κατασκευαστές.

Εξαιρετικά απλοί ελιγμοί

Όποιος δεν είχε ποτε την ευκαιρία να κάνει ελιγμούς με joystick δεν φαντάζεται πόσο απλό είναι στην πραγματικότητα. Ο οδηγός απλά πιέζει το joystick προς την κατεύθυνση που θέλει και κινηθεί το σκάφος. Περιστρέφοντας το κουμπί, το σκάφος περιστρέφεται γύρω από τον άξονά του. Πιέζοντας το μπουτόν, η κινητήρια ισχύς αυξάνεται για πρόσθετη πρόωση σε ισχυρά ρεύματα ή σε δυνατό αέρα. Αντίθετα με τα συστήματα συνδυασμού εγκάρσιας και διαμήκους πρόωσης, το joystick μπορεί να χρησιμοποιείται συνεχώς όσο υπάρχει καύσιμο στο ρεζερβουάρ χωρίς να απαιτούνται επιπλέον συστοιχίες μπαταριών.

Η EVC είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Volvo Penta. Η EVC συνδέει τον κινητήρα, το κιβώτιο, τα όργανα και τα αξεσουάρ σε ένα και μόνο σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή αξιοπιστία, εύκολη ενημέρωση και πρόσβαση σε ευφυή αξεσουάρ.

description

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την:
κα Αφροδίτη Φουσκαρή,
Δημόσιες Σχέσεις Volvo Penta

Τηλέφωνα Επικοινωνίας 210 – 34 83 537 και 6979988160
E-mail: [email protected]