Solemar – Custom Line – Ciro Foggia – Συνέντευξη με άρωμα Ιταλίας…

Ο κ. Foggia μας υποδέχτηκε ένα ζεστό μεσημέρι στα γραφεία του, στο Μάτι Αττικής. Τα γραφεία βρίσκονται δίπλα στο λιμανάκι. Η ηρεμία που υπάρχει στο μικρό αυτό λιμανάκι, θυμίζει καλοκαίρι. Πάντα πολύ ευγενικός, μας κέρασε ένα καλοφτιαγμένο espresso και κουβεντιάσαμε για την ιστορία της Solemar μέχρι σήμερα, τους σταθμούς και τις καινοτομίες της. Μιλήσαμε για την καινούργια εταιρία, την Custom Line, τη φιλοσοφία και τα σκάφη της.

Η Αρχή της Solemar

Πως ξεκινήσατε να ασχολείσθε με το σκάφος αναψυχής;

Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη θάλασσα το 1985. Από αγάπη πιο πολύ ξεκίνησα να πηγαίνω στη Γένοβα, στα ναυτικά σαλόνια. Τότε ήμουν πιο πολύ στο ιστιοπλοϊκό, τα φουσκωτά τα λέγαμε Zodiac και τα χρησιμοποιούσαμε σαν υπηρέτριες. Είχα τότε μια εταιρεία στο Τορίνο που έκανα εισαγωγές στην Ελλάδα, διαφόρων προϊόντων. Γνωρίστηκα με τον τότε κατασκευαστή και σχεδιαστή των Solemar, τον κ.Walter Barovero. Η εταιρεία λεγόταν Solemar Yachting. Περνούσα πολλές ώρες στην μεγάλη τους έκθεση, μου άρεσαν πολύ τα σκάφη, τα χρώματα και ο πρωτοποριακός σχεδιασμός τους.

Τότε σχεδίαζαν το σκάφος, το δοκίμαζαν σε μία λίμνη να είναι ελαφρύ να πλανάρει εύκολα και ήταν έτοιμο. Ενώ εμείς στην Ελλάδα, θέλαμε ένα σκάφος π.χ. 4μ.να πάμε στην Μύκονο, όταν οι Ιταλοί ήθελαν στο σκάφος των 4μ. να έχουν μηχανή 25 ίππων για να μην χρειάζονται δίπλωμα και να κάνουν τη βόλτα τους κοντά στην ακτή.
Ξεκίνησα σαν αντιπρόσωπος της εταιρείας δίνοντας τις πωλήσεις σε κάποιους άλλους του χώρου. Αναπτύχθηκε σιγά σιγά μία φιλία με τον Walter και έτσι αρχίσαμε να φτιάχνουμε μαζί σκάφη βάση απαιτήσεων της Ιταλικής και Ελληνικής αγοράς.

Ποιοι ήταν οι ??σταθμοί?? στην πορεία σας;

Το 1995 έγινε μια μεγάλη στροφή για την Solemar. Βάλαμε τον πρυμνιό καναπέ στο 6,40. Τότε και εγώ άρχισα να αναλαμβάνω και τις πωλήσεις στην Ελλάδα, όχι σαν δική μου εταιρεία, αλλά σαν Solemar, την οποία μέχρι σήμερα αντιπροσωπεύω. Είναι μία εταιρεία που έχω μεγαλώσει μαζί της.
Μετά πήγαμε στο 7,30μ.,το οποίο άρχισαν να το ζητούν δειλά δειλά και να θέλουν και λίγο πιο μεγάλο σκάφος. Έτσι φτάσαμε το 1995 να κατασκευάζουμε σκάφη μέχρι τα 8.30μ. Είχαμε λοιπόν σκάφη custom για απαιτητικούς Ιταλούς που ήθελαν να κάνουν μεγάλα ταξίδια, και απαιτητικούς Έλληνες που ήθελαν μεγάλο σκάφος για να γυρίσουν όλο το Αιγαίο. Και έτσι γίναμε πιο προσεκτικοί στις γάστρες μας, στον χώρο ανεφοδιασμού, να έχει περισσότερα καύσιμα το σκάφος για να μπορεί να κάνει μεγαλύτερα ταξίδια, τα δεσίματα του, να είναι πραγματικά αβύθιστο, αν χτυπήσει να έχει τα κατάλληλα στεγανά και αεροθαλάμους για να το κρατήσουν και φτάσαμε στο mega 28 open το οποίο τελειοποιήσαμε. Αυτό άρεσε πολύ γιατί άρχισαν να μας ακολουθούν και οι άλλοι. Και τότε το επόμενο βήμα για μας ήταν το καμπινάτο. Βέβαια το να φτιάξεις ένα μεγάλο άνετο σκάφος είναι εύκολο, τραβάς τις γραμμές σου για άνετους χώρους λόγω μήκους…
Το μυστικό στο δικό μας καμπινάτο, ήταν να δημιουργήσουμε τεράστιους εσωτερικούς χώρους σε μικρών διαστάσεων σκάφος, χωρίς όμως να χαλάσει το design του σκάφους. Να έχει μια τουαλέτα ανθρώπινη, ένα 2-μετρο κρεβάτι να μπορείς να ξαπλώσεις, το κατάλληλο ύψος που να επιτρέπει να κινηθείς άνετα μέσα σε ένα περιορισμένο χώρο, δηλαδή το σκάφος να είναι μέχρι 8-9 μέτρα. Το 10μέτρο που βγαίνει από το 1998 μέχρι σήμερα, είναι αξεπέραστο και δεν αλλάζει, εκτός από κάποιες μικρές βελτιώσεις.

Βγάλαμε το 7,3 μ. καμπινάτο, που εγώ το λέω το φουσκωτό της Barbie με τουαλέτα και κρεβάτι κανονικά, και εξωτερικά ένα πολύ όμορφο σκάφος που δεν πιστεύεις με τίποτε ότι έχει τόσο χώρο μέσα. Αυτή είναι και η επιτυχία της Solemar. Στο χρώμα γενικά του σκάφους είμαστε παραδοσιακοί. Αρέσει πολύ στις γυναίκες και στο 90% των ανδρών. Ειδικά για τις υψηλές θερμοκρασίες είναι καλό, γιατί μπορείς να περπατήσεις επάνω χωρίς να καείς. Σε πολλούς αρέσουν τα σκούρα χρώματα. Εμείς στην γραμμή custom line μπορούμε να βάλουμε στο εσωτερικό του ότι χρώμα θέλει ο πελάτης αλλά αυτό που δεν αλλάζει είναι το εξωτερικό μπεζ αναγνωρίσιμο της Solemar. Σημαντικό επίσης είναι να υπογραμμίσουμε ότι το δέσιμο του σκάφους δεν είναι με βιδωτά κομμάτια, είναι one off το deck και το hull του σκάφους.
Εκεί που δυσκολευτήκαμε στο παρελθόν ήταν στα μεγάλα σκάφη, όπως το cabin 40 των 12 μέτρων με φιλοσοφία φουσκωτού. Οι εξωλέμβιες μηχανές που υπήρχαν τότε ήταν οι 225 Optimax που ζύγιζαν 250 κιλά και που με δυσκολία έπιανε τα 38-39 μίλια με τρελή κατανάλωση. Έτσι στραφήκαμε στους εσω/εξω κινητήρες Diesel για τα μεγάλα μας σκάφη 28 OFFSHORE , 33 CABIN ,33 NIGHT&DAY , 40 CABIN OCEANIC.

Η πορεία της Solemar

Ποια είναι η φιλοσοφία της Solemar όσο αναφορά τη σχεδίαση και κατασκευή των σκαφών της;

Πάντα υπολογίζαμε την άνεση του πελάτη, την ασφάλεια και την αξιοπιστία του σκάφους. Η Ελλάδα είναι το ιδανικό μέρος για θαλάσσιο τουρισμό. Έτσι, πρέπει να μπορεί ο πελάτης να χαίρεται το σκάφος του να το καμαρώνει, να ζει και να ταξιδεύει άνετα με αυτό. Πολλοί πελάτες μας παραπονούνται ότι τους ενοχλούν για να θαυμάσουν και να επισκεφτούν το σκάφος τους. Για μας βέβαια είναι μεγάλη ικανοποίηση αυτή η αποδοχή από τον κόσμο. Στα ναυτικά σαλόνια επίσης ακούμε πάρα πολλά σχόλια τα οποία εμείς πρέπει να αξιολογήσουμε. Όταν πρόκειται να βγάλουμε ένα καινούργιο προϊόν, συγκεντρώνουμε και προσέχουμε τα σοβαρά σχόλια των επισκεπτών, που πολλές φορές είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας τους από ένα φουσκωτό σκάφος και επίσης τις παρατηρήσεις όλων των dealers. Έχουμε οργανωμένο σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας αυτών των παρατηρήσεων και έχουμε βελτιώσει αρκετά πράγματα στα σκάφη μας, βασισμένοι σε αυτό το σύστημα.

Μας ζήτησαν air condition στο 10μέτρο. Τότε ήταν πολύ δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο. Οι γεννήτριες ήταν απαγορευτικές λόγω του όγκου και της κατανάλωσης. Όμως, αργότερα είμαστε οι πρώτοι που δώσαμε ένα φουσκωτό, με δέρμα στο εσωτερικό, με air condition με ψυγείο-καταψύκτη κ.λπ. Με τις υψηλές θερμοκρασίες στην Ελλάδα, είναι απαραίτητο οι μονάδες του κλιματισμού να είναι γρήγορες και αποτελεσματικές. Γι? αυτό και εμείς χρησιμοποιούμε μεγάλες μονάδες και σε ορισμένα σκάφη ακόμη και διπλές. Δεν έχουμε ακόμη λύση για τα βενζινοκίνητα σκάφη λόγω αυστηρών προδιαγραφών ασφαλείας που τηρούμε.

Ποια είναι τα όνειρα και το μέλλον για τη Solemar;

Η Solemar είναι μία εταιρεία που υπάρχει από το 1985. Άλλαξε χέρια, με τις συγχωνεύσεως των εταιρειών και πλέον ανήκει στην Arimar. Απασχολεί 200 άτομα προσωπικό έναντι 20 παλιά και δεν είναι πλέον στο Τορίνο αλλά στην Cervia. Τώρα τα σκάφη είναι σε γραμμή παραγωγής και όχι custom γεγονός που τα κάνει πιο προσιτά στις τιμές τους. Επειδή μεγάλο μέρος του πελατολογίου μου επιζητεί το custom για το λόγο αυτό εδώ και δύο χρόνια,εκτός του ότι σαν προσωπική εταιρεία πλέον προσωποποιώ και μετατρέπω τα Solemar στις απαιτήσεις των πελατών μου, έχω αρχίσει μία δική μου παραγωγή με σκάφη custom που δεν έχουν καμία σχέση με την Solemar, είναι τελείως άλλης φιλοσοφίας για συγκεκριμένες απαιτήσεις. Συνεργάζομαι με πολύ ικανά άτομα και τώρα με την εξέλιξη της τεχνολογίας, μπορούμε να παρουσιάσουμε το σκάφος εικονικά στον πελάτη με όλα τα τεχνικά στοιχεία του και να έχουμε μία μηδαμινή απόκλιση, όπως ακριβώς έγινε με το F40. Η εταιρεία μου μέχρι σήμερα με αυτή την πολιτική της έχει ικανοποιήσει πολλούς έλληνες και ξένους απαιτητικούς και επωνύμους πελάτες σε Ελλάδα , Ιταλία και Ντουμπάι.
Η Solemar έχει τα open και τα open καμπινάτα σε μεγάλη παραγωγή, η Custom Line έχει τα hard top σκάφη σε μεγέθη που θέλουν οι πελάτες μας full custom που η Solemar δεν παράγει.
Η φιλοσοφία της Custom Line είναι να ικανοποιεί τις επιθυμίες του πελάτη στο χρώμα, στις εσωτερικές μετατροπές, στα καθίσματα, στο φωτισμό και σε ότι άλλο έχει ανάγκη μέσα πάντα στα πλαίσια της λογικής και της ασφάλειας. Στην ιταλική αγορά σήμερα υπάρχει μεγάλη ποικιλία από ότι είδους εξαρτήματα θελήσεις να βρεις που μπορούν να ικανοποιήσουν τον πιο απαιτητικό πελάτη.

Σε ποιο κοινό απευθύνεται η Solemar και η Custom Line;

Είναι άτομα που ξέρουν πολύ καλά τι θέλουν, που ξεχωρίζουν την καλή κατασκευή και την πολυτέλεια από την προχειρότητα. Το 80% των πελατών μας έχουν ξεκινήσει από μικρό σκάφος και σιγά σιγά ανεβαίνουν, έτσι ξέρουν ακριβώς τι θέλουν. Επίσης λανθασμένα τα σκάφη μας θεωρούνται ακριβά, ενώ δεν είναι, αν αναλογισθεί κανείς τι προσφέρουμε σαν standard εξοπλισμό. Δεν μπορούμε να προσφέρουμε γυμνό σκάφος. Ο πελάτης ο δικός μας θέλει, από το ζεστό νερό μέχρι την υδραυλική πασαρέλα για να βγει από το σκάφος. Έτσι, κάνουμε μία προσφορά που να τα περιλαμβάνει σχεδόν όλα, εξοπλισμούς μάλιστα που αντίστοιχα σκάφη δεν μπορούν να τους δεχτούν λόγω έλλειψης μελέτης και προδιάθεσης κατά το αρχικό στάδιο σχεδιασμού του σκάφους, όπως a/c , ice maker , εσωτερική κρυφή πασαρέλα , κολόνα υδρομασάζ , αφαλατωτή νερού ,bow thruster , οπτικές ίνες , home cinema , κ.λ.π.

Solemar & Custom Line

Το αγαπημένο σας μοντέλο;

Σαν Solemar το 32 είναι ένα σκάφος που με έχει εντυπωσιάσει. Εμένα μου αρέσει το open σκάφος, με την μεγάλη πλώρη, να έχω το πιλοτήριο, να αισθάνομαι τον αέρα να με χτυπάει. Το 32 Genius και το 33 night and day, ένα σκάφος υπέροχο, σταθμός στην ιστορία της εταιρείας, με το μεγάλο deck και τον διάδρομο στο πλάι, μειώνοντας λίγο τον εσωτερικό του χώρο που έτσι και αλλιώς είναι για έναν ύπνο.

Επίσης λόγω των Ιταλών πελατών μας, που τους αρέσει να μαγειρεύουν τη μακαρονάδα, τους έχουμε φτιάξει κουζίνα έξω και έτσι ο εσωτερικός χώρος μένει ελεύθερος. Εμείς δίνουμε από 26 πόδια και πάνω, μία τουαλέτα ανθρώπινη, ντους, και νιπτήρα.
Η γάστρα του 32 είναι πάρα πολύ καλή, αγωνιστική, έχει πάρει αρκετά βραβεία, αρχίσαμε να την χρησιμοποιούμε από το 2000 και παντρεύεται άψογα με τους καινούργιους τετράχρονους κινητήρες.
Το 33 είναι πολύ ωραίο σκάφος με έσω έξω κινητήρες. Δουλεύουμε Volvo αρκετά, μας παρέχει 370 hp και δεν μας τρομάζει το βάρος, διότι τα σκάφη μας είναι έτσι κατασκευασμένα για να έχουν τέτοιους κινητήρες. Μπορούν να δεχτούν και αξονικά συστήματα επιφανείας.
Το 37 δίνει δύο ξεχωριστές καμπίνες με πόρτα. Το 33 δίνει μία καμπίνα με πόρτα και μία πίσω, το 40 με τρεις καμπίνες, ένα σκάφος σταθμός από το 1999. Δουλεύουμε πολύ τα 32-33- 40 πόδια, τα οποία όπως έδειξε και ο καινούργιος νόμος είναι τα λιγότερο κυνηγημένα.

Τι προσφέρει η εταιρία σας έναντι των ανταγωνιστών σας;

Η Solemar είναι μία εταιρεία παγκοσμίως γνωστή πια. Εξάγει σκάφη και στην Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία. Υπάρχει από το 1985, και η γραμμή της Solemar είναι μοναδική, προσπαθούν να την πλησιάσουν αλλά δεν είναι το ίδιο πράγμα. Τα σκάφη μας είναι αξιόπιστα, μπορείς να ταξιδεύσεις στην Γαλλία, στην Τουρκία στο Αιγαίο. Υπάρχει παντού πολύ έμπειρο τεχνικό προσωπικό που μπορεί να επέμβει άμεσα παντού. Ο πελάτης μας λέει τις απαιτήσεις του και εμείς τις ικανοποιούμε άμεσα, γι? αυτό και έχουμε ένα μεγάλο stock ανταλλακτικών. Μπορούμε να παραδώσουμε το σκάφος παντού, να το κρατήσουμε το χειμώνα, τα services, τις επισκευές, να βοηθήσουμε εάν παρουσιασθεί πρόβλημα στην διάρκεια ταξιδιού.

Ελληνικό ή ξένο σκάφος;

Πιστεύω ότι οι έλληνες κατασκευαστές θα πρέπει να προσαρμοσθούν στους ξένους, όσον αφορά το design όχι την αξιοπιστία των υλικών και του σκάφους. Το 99% της παραγωγής των ελλήνων κατασκευαστών πηγαίνει στην ελληνική αγορά, με στοιχείο ανταγωνισμού την τιμή.
Πρέπει οι έλληνες κατασκευαστές να βγουν στην έξω αγορά. Σήμερα ένας ιταλός κατασκευαστής απευθύνεται σε 60 εκατομμύρια πληθυσμό, ενώ εμείς μόνο σε 10, με άλλες 5-10 χώρες που εξάγονται τα προϊόντα. Έτσι οι επενδύσεις των ιταλών κατασκευαστών αποσβένονται πιο εύκολα.

Επαγγελματικά σας όνειρα για το μέλλον;

Ο έρωτάς μου εμένα είναι να φτιάχνω σκάφη. Θα ήθελα να μπορούσα να εξακολουθώ να το κάνω, να δημιουργώ το σκάφος σαν να είναι δικό μου. Εμένα αυτό είναι το χόμπι μου και όταν μπόρεσα να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα, αυτό ήταν μεγάλη επιτυχία για μένα. Περιμένω να δω πως θα εξελιχτεί η οικονομική κατάσταση για να δω και την δική μου εξέλιξη. Έχω πάρα πολλά σχέδια και όνειρα. Έχω ολοκληρώσει και βάλει σε παραγωγή ένα 40(F40HT) και ένα μικρό tender(F5.20), ετοιμάζω ένα open 40(F40S) το οποίο ελπίζω να προχωρήσω, περιμένω λίγο τις εξελίξεις σε όλη την Ευρώπη, γιατί οικονομικό πρόβλημα έχει όλη η Ευρώπη και όχι μόνο η Ελλάδα και θα κινηθώ μέσα στο χώρο των 7 με 12 μέτρων.

Από την συζήτηση μας, καταλαβαίνω ότι ο έρωτας είναι η Custom Line.

Οπωσδήποτε, αλλά πάντα με σεβασμό στην Solemar, πρωτοπόρο εταιρεία που έχει δώσει και διδάξει σε όλους μας πάρα πολλά και πλέον είναι αποδεκτό διεθνώς πως έχει γράψει ιστορία. Βλέπω με μεγάλη ευχαρίστηση όταν προσπαθούν να μας αντιγράψουν στο χρώμα, στις γραμμές, στο hard top, στο roll bar,διότι αυτό σημαίνει ότι προχωρούμε σωστά. Λάθη πάντα γίνονται όταν πρωτοπορείς αλλά πιστεύω ότι με την σημερινή τεχνολογία είναι προβλέψιμα και αναστρέψιμα.

Μια ευχή για τους αναγνώστες;

Εύχομαι να αλλάξουν τα πράγματα και να χαιρόμαστε την θάλασσα, όπως τη χαιρόμασταν όλα αυτά τα χρόνια. Η Ελλάδα ζει από τη θάλασσα, το σκάφος δεν είναι είδος πολυτέλειας. Είναι καλύτερα να έχεις ένα καλό σκάφος παρά ένα καλό αυτοκίνητο. Σου δίνει πολύ περισσότερες δυνατότητες και ικανοποίηση.
Πρέπει το κράτος να σταθεί δίπλα σε αυτούς που θέλουν να δημιουργήσουν κάτι στον χώρο αυτό. Μην ξεχνάμε ότι ζουν χιλιάδες οικογένειες ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, μαρίνες, ναυπηγεία, κατασκευαστές, πληρώματα, υδραυλικοί κ.λπ. και είναι πάρα πολλοί ξένοι που αφήνουν τα σκάφη τους στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, για ένα Ιταλό δεν υπάρχει ωραιότερο μέρος για να αφήσει το σκάφος του. Μπορεί τον Αύγουστο να βρει ένα όμορφο κόλπο και να είναι μόνος του, πράγμα που είναι αδύνατον στην Ευρώπη. Πρέπει το κράτος να ξαναδεί τα μέτρα αυτά με πιο προσοχή και σοβαρότητα για να μην αρχίσει ο κλάδος μας να οπισθοδρομεί.

Σας ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα συνομιλία μας…