Broach και στο πολυεστερικό σκάφος

Broach και στο μηχανοκίνητο

Το broach παρατηρείται όταν σε χοντρή θάλασσα, ένα μεγάλο κύμα από πρύμα ή από την μπάντα, παίρνει την πρύμη και σπρώχνει το σκάφος με το πλάι. Στην κακή περίπτωση, ένα τέτοιο μεγάλο κύμα μπορεί να αναποδογυρίσει και να βυθίσει το σκάφος. Με τον καιρό στην μπάντα, κρατάμε κάτω το υπήνεμο trim tab, για να διατηρήσουμε το σκάφος όρθιο. Όταν το σκάφος κάνει broach, δυστυχώς και οι μηχανές του χειροτερεύουν την κατάσταση. Η προσήνεμη προπέλα δουλεύει στον άφρο του κύματος και δεν «πιάνει» καλά, η δε υπήνεμη πατάει σε «στέρεο» νερό, γυρίζοντας το σκάφος με την μπάντα στο κύμα. Σε αυτή την περίπτωση, γυρίζουμε το τιμόνι για να στρέψουμε το σκάφος προς την υπήνεμη πλευρά, ώστε να πάρουμε το κύμα στο γοφό και αν χρειασθεί, κάνουμε κράτει την υπήνεμη προπέλα. Μόλις
ελέγξουμε την κατάσταση και μπούμε ξανά στην πορεία μας, φέρνουμε το τιμόνι στα ίσια και συγχρονίζουμε τις δύο προπέλες. Αν το σκάφος συνεχίζει να παρουσιάζει σημεία broaching, κατεβάζουμε τις στροφές των μηχανών.