Cabin RibsΜια ξεχωριστή κατηγορία φουσκωτών για οικογενειακές διακοπές και όχι μόνο… Μέρος Α!

Cabin Ribs

Μια ξεχωριστή κατηγορία φουσκωτών για οικογενειακές διακοπές και όχι μόνο

Του Γεράσιμου Θαλασσινού

Μέρος Α!

Συζητώντας με παλιούς «φουσκωτάδες» διαπίστωσα ότι, όχι πολλά χρόνια πριν, με φουσκωτά μήκους πέντε μέτρων διέσχιζαν το Αιγαίο, από Χαλκιδική μέχρι Κρήτη. Σήμερα, κάποιος που έχει φουσκωτό μικρότερο από 6,5 μέτρα, θεωρεί ότι έχει μικρό… σκάφος. Η τάση της αγοράς είναι τα μέτρα να αυξάνονται και οι ανέσεις να γίνονται περισσότερες.

Με τα σημερινά δεδομένα, ήταν αναπόφευκτο να δημιουργηθεί και άλλη μια κατηγορία φουσκωτών, τα καμπινάτα. Η αγορά απαιτούσε σκάφος με τα πλεονεκτήματα της πλεύσης του φουσκωτού και τις ανέσεις ενός πολυεστερικού και έτσι… «εγένετο» καμπινάτο φουσκωτό.

Από προσωπική εμπειρία, ως μέλος τετραμελούς οικογένειας, αλλά και φανατικός του ναυτικού κάμπινγκ, υπήρξαν στιγμές που πραγματικά θα ήθελα να έχω την άνεση μιας κλειστής καμπίνας, μιας τουαλέτας και μιας στεγνής από υγρασία κουκέτας. Η προσφερόμενη γκάμα είναι πλέον μεγάλη και πολυποίκιλη σε ανέσεις, φιλοσοφία αλλά και χρήματα. Μέσα από αυτό το άρθρου λοιπόν, θέλω να μοιραστώ μαζί σας αυτά που είδα. Εγώ, προσωπικά, δεν έχω καταλήξει ακόμα. Ίσως εσείς να είστε πιο γρήγοροι…

Mar.Co e-motion 32



Ανάμεσα στις πολλές επιλογές που βρίσκουμε, όταν κοιτάμε την αγορά καμπινάτων φουσκωτών, η ιταλική πρόταση της Mar.Co ξεχωρίζει για την μοντέρνα γραμμή της, την άψογη φινέτσα της και την ιδιαίτερη φιλοσοφία του καμπινάτου της κατηγορίας «open». Η πρώτη ματιά είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Η μπεζ απόχρωση στα μπαλόνια, σε συνδυασμό με το πιο σκούρο μπεζ στα μαξιλάρια και το teak που υπάρχει σε όλο το σκάφος, δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας και ιταλικής φινέτσας που σπάνια βρίσκεται σε φουσκωτά.



Με εσωτερικό μήκος 9,00 μ. και εσωτερικό πλάτος 2,05, η Mar.Co επιμένει στους ιδιαίτερα μεγάλους χώρους παντού και στη φιλοσοφία του καθιστικού σε σχήμα Π, που επιτρέπει μεγάλη ελευθερία κινήσεων. Όπως είναι αναμενόμενο για ένα Mar.Co, γύρω από το καθιστικό υπάρχει κρυμμένο στο πάτωμα τραπέζι, το οποίο ανεβαίνει για να εξυπηρετήσει τους επιβαίνοντες όταν θέλουν να φάνε. Παντού υπάρχουν έξυπνες και πρακτικές λύσεις για αυτούς που ταξιδεύουν και θέλουν να μην περιορίζονται στο πόσα πράγματα θέλουν μαζί τους.



Ενδεικτικά αναφέρουμε την κουζινούλα με το νεροχύτη και το ηλεκτρικό ψυγείο που βρίσκονται κάτω από το κάθισμα του κυβερνήτη και παράλληλα, πίσω από αυτό σπαστό τραπέζι το οποίο ανασηκώνεται, όταν χρειαστεί, χωρίς να καταλαμβάνει τον παραμικρό χώρο όταν δεν χρειάζεται.



Στο εσωτερικό του, το Mar.Co παρουσιάζει μια καμπίνα ιδανική για να κοιμίσει δύο άτομα, χωρίς περιττές σπατάλες χώρου, έχοντας όμως μια μεγάλη ντουλάπα και ένα επίσης μεγάλο συρόμενο hatch. Η καμπίνα της τουαλέτας διαθέτει ηλεκτρικό WC, νιπτήρα, ντουλάπα και ανοιγόμενο φιλιστρίνι.



Σχετικά με την γάστρα του, το Mar.Co έχει χαμηλά chines για καλύτερη ευστάθεια πορείας και εύκολο πλανάρισμα, αλλά και κάτι πολύ σημαντικό, μια εγγύηση εφΆ όρου ζωής. Αυτό είναι ενδεικτικό της ποιότητας που αγοράζει κάποιος που επιλέγει Mar.Co.



Ολικό μήκος 9,96 μ.
Ολικό πλάτος 3,30 μ.
Πλάτος ρυμούλκησης 2,53 μ.
Εσωτερικό μήκος 9,00 μ.
Εσωτερικό πλάτος 2,05 μ.
Deadrise στο Transom 21″
Maximum HP 2 x 300 hp εξωλέμβιοι
2 x 400hp εσω/εξω
Ρεζερβουάρ καυσίμων 700 lt.
Ρεζερβουάρ νερού 120 lt.
Βάρος 2.000 κιλά χωρίς μηχανές και ρευστά
?τομα 12
Κατηγορία πιστοποίησης: CE: B

Oceanic



Ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά ναυπηγία που ξεχωρίζουν είναι και η Oceanic. Η νέα πρόταση της στην κατηγορία των καμπινάτων φουσκωτών ήρθε πρόσφατα και μας εξέπληξε ευχάριστα. Μεγάλο και εντυπωσιακό σκάφος, με πολλούς χώρους και φτιαγμένο με πολύ μεράκι, θα μπορούσε να περιγράψει με δυο λόγια κανείς το Oceanic 960 Cabin!
Το σκάφος είναι φτιαγμένο με το σκεπτικό να διαθέτει πολλούς χώρους, αλλά να είναι μικρότερο από το Allegria ή άλλα του ανταγωνισμού, τα οποία ξεπερνούν τα δέκα μέτρα. Πράγματι, μπαίνοντας μέσα στο σκάφος, διαπιστώνεις ότι, αν και το μήκος δεν ξεφεύγει, οι χώροι είναι πλούσιοι, πολλά ταμπούκια για να χωράνε πράγματα μιας τετραμελούς οικογένειας και όχι μόνο δύο επιβαινόντων, έξυπνα τοποθετημένα το ψυγείο και ο νιπτήρας στην προέκταση του καθίσματος του καπετάνιου. Το καθιστικό είναι ευρύχωρο και απέναντι ακόμα ένα πτυσσόμενος, έτσι ώστε όταν δεν χρειάζεται, να μην κλείνει τον πολύτιμο χώρο. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι η εύκολη πρόσβαση πρύμα-πλώρα, χάρη στους άνετους πλευρικούς διαδρόμους στις μπάντες του σκάφους.



Μπαίνοντας στην καμπίνα πραγματικά εντυπωσιάζεσαι. Είναι τεράστια, με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, μεγάλη πλωριά κουκέτα και μεγάλη δεύτερη διπλή κουκέτα κάτω από το cockpit.



Μπαίνοντας στην καμπίνα δεξιά, βρίσκεται η επίσης μεγάλη τουαλέτα και αριστερά μια ευρύχωρη ντουλάπα.



Πάνω από την πλωριά κουκέτα υπάρχει hatch, καθώς και τέσσερα φιλιστρίνια περιμετρικά.



Η γάστρα του σκάφους έχει μήκος 9,60 μ. και πλάτος 3,10 μ. Το μεταβλητό σχήμα V της γάστρας έχει γωνία εισόδου 52º στην πλώρη για να καταλήξει σε ένα deadrise 28º στο ύψος των πρώτων chines και 24º στα δεύτερα, εξασφαλίζοντας μια πολύ καλή πλεύση και εύκολο πλανάρισμα, αλλά και ευστάθεια σε χοντρούς καιρούς.
Κλείνοντας, πρέπει να σημειώσουμε ότι το Oceanic 960 Cabin είναι ένα σκάφος πολύ καλά σχεδιασμένο, μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μια τετραμελή οικογένεια, κρατώντας πάντα το χαρακτήρα του φουσκωτού και, τηρουμένων των αναλογιών, παραμένει ένα ευκίνητο σκάφος με χαρακτήρα φουσκωτού.



Ολικό μήκος 9,60 μ.
Ολικό πλάτος 3,10 μ.
Μήκος γάστρας
Εσωτερικό μήκος
Εσωτερικό πλάτος
Deadrise στο Transom 24″
Maximum HP 2 x 300 hp εξωλέμβιοι
Ρεζερβουάρ καυσίμων 550 lt.
Ρεζερβουάρ νερού 220 lt.
Βάρος 1.700 κιλά χωρίς μηχανές και ρευστά
?τομα 12
Κατηγορία πιστοποίησης: CE: B

X-trim



Μια από τις πιο γνωστές ελληνικές προτάσεις στην κατηγορία των καμπινάτων φουσκωτών είναι αυτή της X-Trim με το Hummer Hull 31. Βλέποντας το σκάφος, μπορεί κανείς να διακρίνει την σπορ και συγχρόνως μοντέρνα γραμμή του. Μπαίνοντας στο σκάφος, πίσω από τη θέση του κυβερνήτη, έξυπνα κρυμμένο βρίσκεται το ψυγείο και απέναντι ακριβώς είναι η κουζινούλα με το νεροχύτη.



Ο χώρος που υπάρχει μπροστά από το γωνιακό καθιστικό είναι αρκετός για να επιτρέπει την εύκολη κίνηση. Το τραπεζάκι, το οποίο μπορεί να προστεθεί όποια στιγμή χρειαστεί, μπορεί να αφαιρεθεί και να κρυφτεί, όποτε δεν χρειάζεται, για να ελευθερώσει τον πολύτιμο χώρο.



Το εσωτερικό του Hummer Hall είναι πραγματικά έξυπνα σχεδιασμένο. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη και ψηλή, 1,92 μ. με πλάτος 2,45 μ. Η πλωριά κουκέτα είναι άνετη, με αρκετά ντουλαπάκια τριγύρω και ένα αρκετά μεγάλο φιλιστρίνι στην οροφή. Μετά την κουκέτα και πηγαίνοντας πρύμα, υπάρχει ένα μικρό καθιστικό, το οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν παιδική κουκέτα. Κάτω από τη σκάλα βρίσκεται άλλη μια διπλή κουκέτα, αρκετά πλατιά και ψηλή, ώστε να εξυπηρετεί οικογένειες με παιδάκια, που σε κάθε άλλη περίπτωση δεν μπορούν να κοιμηθούν «κλειστά».



Αυτή είναι μια τάση την οποία η X-Trim εφάρμοσε από τους πρώτους στο Hummer Hall 31, εξυπηρετώντας ένα κομμάτι της αγοράς, που αναγκαζόταν να καταφύγει σε άλλες λύσεις όπως για παράδειγμα τα σκληρά πολυεστερικά σκάφη.



Όπως ισχυρίζεται ο κατασκευαστής και ιδιοκτήτης της X-Trim, το δυνατό σημείο του Hummer Hall δεν είναι η εμφάνιση ή η λειτουργικότητα του σκάφους, αλλά η πλεύση του. Η γάστρα του σκάφους, λόγω μήκους, αναπτύχθηκε σε τρία steps (Διαβάστε σχετικό θέμα με τίτλο «Υδροδυναμική Μεγάλων Ταχυτήτων», άρθρο με ημερομηνία 26.10.07). Η πατέντα αυτή είναι διεθνώς καταχωρημένη και κάνει το Hummer Hall το πιο βαθύγαστρο καμπινάτο (deadrise στην πρύμη 26º). Κατά την κατασκευή του σκάφους, δόθηκε προσοχή και στην αντοχή και την ακαμψία του hull, που επιτυγχάνεται με ενισχύσεις στη γάστρα με τέσσερεις διαμήκεις ενισχύσεις και έξι εγκάρσιους μπουλμέδες, δημιουργώντας ένα girder system που προσφέρει ανθεκτικότητα και ακαμψία.



Η ιδιαίτερη προσοχή που δόθηκε στο Hummer Hall, εξασφάλισε ένα σκάφος πρακτικό, μοντέρνο, με καλή πλεύση και μεγάλη οικονομία αφού καίει περίπου 2,2 lt/mile cruising speed.

Ολικό μήκος 9,50 μ.
Ολικό πλάτος 3,20 μ.
Μήκος γάστρας 9,10 μ.
Εσωτερικό μήκος 9,00 μ.
Εσωτερικό πλάτος 2,10 μ.
Deadrise στο Transom 24″
Maximum HP 2 x 300 hp εξωλέμβιοι
2x450hp εσω/εξω
Ρεζερβουάρ καυσίμων 800 lt.
Ρεζερβουάρ νερού 500 lt.
Βάρος 2.500 κιλά χωρίς μηχανές και ρευστά
?τομα 12
Κατηγορία πιστοποίησης: CE: B