AB 116

Του Ιάσονα Θαλασσινού

Η ΑΒ Yachts «γεννήθηκε» το 1992 με σκοπό να θέσει τα μέτρα στον κόσμο του ποιοτικού σκάφους αναψυχής, πράγμα που πέτυχε μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Για πρώτη φορά είδαμε τη χρησιμοποίηση πρόωσης με jets σε σκάφη επιδόσεων μικρού μεγέθους, ειδικές κατασκευαστικές κόλλες σε συνδυασμό με συνθετικά υλικά τεχνολογίας αιχμής και ειδικά σχεδιαστικά προγράμματα.

description

Για τη νέα εποχή του μεγάλου αυτού ιταλικού ναυπηγείου το σημείο αναφοράς είναι το επιβλητικό flying bridge του ΑΒ 92, που είδαμε για πρώτη φορά στο ναυτικό σαλόνι της Γένοβας, τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά και στο νέο μοντέλο για το 2009, το ΑΒ 116, που θα γνωρίσουμε εδώ. Το τεράστιο στην κυριολεξία flying bridge με ανοιχτό πιλοτήριο του υπέροχου αυτού σκάφους με επιδόσεις που φτάνουν τους 50 κόμβους, είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά στοιχεία της σχεδίασης, παράλληλα με την απίστευτη ευρυχωρία που προσφέρει μέσα και έξω.

Έχουμε κατά καιρούς αναφερθεί με θαυμασμό στην υπέροχη, πρώτη στον κόσμο κατά τη γνώμη μας ιταλική σχολή στη σχεδίαση, που έκανε την ιταλική βιομηχανία σκαφών αναψυχής να κυριαρχήσουν σ? ολόκληρο τον κόσμο. Το ιταλικό σκάφος ήταν ανέκαθεν αναγνωρίσιμο από τις γραμμές της σχεδίασής του. Το ΑΒ 116 είναι ένα από τα μοντέλα, που πέρα από το απόλυτο ιταλικό look διαθέτει και μια τεχνολογία, που το κάνει να προηγείται σε ό,τι έχει σχέση με τη φιλοσοφία των περισσότερων ναυπηγείων. Από τεχνολογικής πλευράς έχουν εγκαταλειφθεί οι παλιές μέθοδοι σε σχεδίαση και ναυπήγηση, με τη χρήση υλικών (hull, deck και υπερκατασκευή από Kevlar-carbon) και τεχνικών που συναντάμε στην αεροδιαστημική. Επίσης, η χρησιμοποίηση water jets προσφέρει ασύγκριτες επιδόσεις, άνεση και ασφάλεια, λιγότερη συντήρηση, καλύτερη μανούβρα και μεγαλύτερη ασφάλεια σε ρηχά νερά. Η φιλοσοφία της AB Yachts είναι πως τα water jets προσφέρουν καλύτερη απόδοση από τα κλασικά αξονικά συστήματα και τις προπέλες επιφανείας. Αυτά από πλευράς τεχνολογίας. Ας δούμε παρακάτω μια σύντομη περιγραφή των χώρων.

Το κατώτερο κατάστρωμα «φιλοξενεί» ως συνήθως τις καμπίνες επιβατών και πληρώματος. Το πλωριό τμήμα προσφέρει τρεις ανεξάρτητες καμπίνες για το πλήρωμα και τον κυβερνήτη, με δικό τους χώρο κουζίνας, αλλά και την κύρια κουζίνα του σκάφους. Πιο πρύμα υπάρχει ένα πολύ βολικό εσωτερικό σαλόνι, που με μια σκάλα επικοινωνεί απευθείας με το κύριο κατάστρωμα. Ακόμα πιο πρύμα υπάρχει μια μεγάλη καμπίνα VIP καθώς και τρεις ακόμα καμπίνες για τους φιλοξενούμενους. Η σουίτα του ιδιοκτήτη βρίσκεται πιο πρύμα και καταλαμβάνει όλο το πλάτος του σκάφους.

Η υπερκατασκευή στο κύριο κατάστρωμα είναι αφιερωμένη ολόκληρη στους επιβαίνοντες, με ένα υπέροχο καθιστικό και σαλόνι πρύμα, με την ξεχωριστή τραπεζαρία στη μέση και πιο πλώρα τον εσωτερικό χώρο διακυβέρνησης, που χωρίζεται με μια τηλεόραση 50 ιντσών. Το πλωριό κατάστρωμα διαθέτει ένα εξαιρετικά ευρύχωρο ανοιχτό σαλόνι, ιδανικό για ηλιοθεραπεία αλλά και για ένα ποτό. Το μεγάλο πρυμιό κατάστρωμα είναι ο al fresco χώρος που φιλοξενεί τους επιβαίνοντες, που μαζί με το σαλόνι δημιουργεί μια υπέροχη περιοχή για τα καλοκαιρινά βράδια στο λιμάνι ή στην άγκυρα.

Δεν χρειάζεται φυσικά να αναφερθούμε στο styling ενός καθαρόαιμου ιταλικού σκάφους, αφού η ιταλική φινέτσα είναι από μόνη της «πρώτη» στη σχεδίαση και επιλογή των υλικών. Ο φακός μας είναι ο αδιάψευστος μάρτυρας ενός μοναδικού σκάφους. Ελπίζουμε να το δούμε και εμείς στο νερό σύντομα.

description

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Σχεδιαστής: Guido De Groot
Υλικό κατασκευής: Kevlar-carbon
Ολικό μήκος: 36,25 m.
Πλάτος: 7,50 m.
Βύθισμα: 1,60 m.
Κινητήρες: 3 x 2400 BHP MTU 16V 2000 M93 Common Rail
Waterjets: 3 x MJP 550
Ταχύτητα κρουαζιέρας: 38-40 knots
Γεννήτριες: Onan 2 x 50Kw + 1 x 26Kw
Δεξ. καυσίμων: 15.500 lt.
Δεξ. νερού: 5.000 lt.
Αφαλατωτές: 2 x 600 lt/h
Κλιματιστικό: Condaria 360.000 BTU
Επιβάτες: 11 σε πέντε καμπίνες με δικά τους μπάνια
Πλήρωμα: 6 σε τρεις καμπίνες και δύο μπάνια

Αντιπρόσωποι:
Pacifica, Λεωφ. Ποσειδώνος 69 και Λεωφ. Αλίμου, Άλιμος 174 55

Τηλ. 210.98.80.652, 210.98.80.572, fax 210.98.80.270
e-mail : [email protected]
www.pacifica.gr