50ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Γένοβας Μέρος Α

Salone Nautico Internazionale di Genova

Το πανόραμα της ιταλικής βιομηχανίας σκαφών αναψυχής

Ξεναγός σας η Εριέττα Δελαπόρτα

Μέρος Α

Το ναυτικό σαλόνι για τους φίλους του μηχανοκίνητου σκάφους κυρίως, ήταν και φέτος επιβλητικό, παρά την μειωμένη συμμετοχή εκθετών και προσέλευση επισκεπτών. Σύμπτωση; Δεν νομίζω… Η παγκόσμια κρίση που μας ταλανίζει τα τελευταία χρόνια πλήττει σοβαρά και την παγκόσμια βιομηχανία σκαφών αναψυχής και των παρελκομένων τους.

Παρά την κάμψη των αριθμών, η μεγάλη αυτή ιταλική σχολή στο σκάφος αναψυχής δεν φαίνεται να το βάζει κάτω. Πολλά τα νέα μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες, πάντα με την μοναδική ιταλική φινέτσα στη σχεδίαση και φινίρισμα ήταν και φέτος το κέντρο του ενδιαφέροντος διεθνώς. Φέτος, όπως άλλωστε και κάθε χρόνο, ο φωτογραφικός φακός του ortsa.gr ήταν εκεί, για να αποθανατίσει την μεγαλειώδη αυτή συγκέντρωση των πλέον αξιόλογων μηχανοκίνητων κυρίως σκαφών, σε μια σχεδόν πλωτή έκθεση, αφού η ειδικά κατασκευασμένη για τον λόγο αυτόν μαρίνα έρχεται να προσφέρει τη δυνατότητα παρουσίασης μεγάλων σε μέγεθος σκαφών στο φυσικό τους περιβάλλον, την θάλασσα.

Πριν μπούμε στο κυρίως θέμα μας, που φέτος επικεντρώνεται στην επίσης επιβλητική ιταλική και όχι μόνον βιομηχανία του φουσκωτού σκάφους αναψυχής, ας δούμε μερικά στατιστικά και άλλα στοιχεία, που παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Η έκθεση ήταν από 2 μέχρι 10 Οκτωβρίου στο γνωστό στέκι της, τον εκθεσιακό χώρο της Fiera di Genova. Φέτος, οι εκθέτες ήταν περίπου 1.400, εκ των οποίων 36% από επιχειρήσεις εκτός Ιταλίας. Οι ξένες συμμετοχές προήλθαν από 39 χώρες, εκ των οποίων οι 19 ήταν εκτός της Ευρωπαϊκής ζώνης. Πάνω από 2.300 σκάφη κάθε μεγέθους ήταν τα εκθέματα, που τράβηξαν την προσοχή των επισκεπτών. Τα 500 από αυτά, κυρίως μεγάλα, παρουσιάστηκαν εν πλω στη μαρίνα. Από το σύνολο των σκαφών, είχαμε κάπου 500 νέα μοντέλα. Οι επισκέπτες της έκθεσης φέτος μόλις ξεπέρασαν τις 280.000, ένα αρκετά μειωμένο νούμερο σε σχέση με άλλες χρονιές.

Από την πλευρά των ελληνικών συμμετοχών είχαμε τις κλασικές, που συναντάμε κάθε χρόνο. Το περίπτερο του ΕΟΤ ήταν και φέτος εκεί, ανάμεσα στους μεγάλους ανταγωνιστές μας στον θαλάσσιο τουρισμό, την Τουρκία και την Κροατία.

Δυστυχώς, αυτό το περίπτερο δεν θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε ξανά τον Οκτώβριο του 2011, αφού δεν θα ανανεωθεί λόγω περικοπών στον προϋπολογισμό (δείτε σχετικό σχόλιο στα blogs του ortsa.gr). Άλλος ένας «τακτικός θαμώνας» της έκθεσης της Γένοβας ήταν και η γνωστή μας Lalizas, που έτσι και αλλιώς κάνει μια διεθνή καριέρα σε πολλές χώρες ανά την υφήλιο.

Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, η K & G Medmarinas του ομίλου Κυριακούλη (μαρίνα Ζέας, Γουβιών, Λευκάδας και Καλαμάτας), σε συνεργασία με το γνωστό ναυπηγείο Planaco της Αίγινας και σε κοινό περίπτερο, ήταν εκεί για να ενημερώσουν τους ενδιαφερόμενους μελλοντικούς επισκέπτες στην χώρα μας.

Μια πρώτη συμμετοχή στην έκθεση της Γένοβας είχε το γνωστό μας ναυπηγείο Poseidon Boats, των Αδελφών Μπισκίνη. Η Poseidon Boats μπαίνει σταθερά στην ιταλική αγορά με ένα μεγάλο δίκτυο αντιπροσώπων στην γειτονική μας χώρα. Ήταν η ευχάριστη έκπληξη της φετινής χρονιάς από πλευράς ελληνικών συμμετοχών, που θα θέλαμε να ήταν πολλές περισσότερες.

Είδαμε παραπάνω τους Έλληνες εκθέτες στη Γένοβα, αλλά δεν είδαμε και τους αντίστοιχους Έλληνες επισκέπτες στην πιο αγαπημένη έκθεσή τους. Τυχαίο και αυτό; Δεν νομίζω. Η τρόικα αλλά και ο ΔΣΟΕ έκαναν καλή δουλειά φέτος. Οι λίγοι Έλληνες επισκέπτες, σε μια σύγκριση με άλλες χρονιές, ίσως να μην έφτασαν καν σε διψήφιο ποσοστό. Στους διαδρόμους της μαρίνας και των εσωτερικών χώρων, εκεί που ακόμα και πέρσι άκουγε κανείς ελληνικά τριγύρω του, φέτος επικρατούσαν άλλες γλώσσες. Λένε πως η έκθεση της Γένοβας είναι το βαρόμετρο για την συνέχεια, σε ό,τι έχει σχέση με την ελληνική αγορά. Η συνέχεια θα το δείξει.

Και πριν φύγουμε από τα στοιχεία της έκθεσης που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, θα πρέπει να αναφέρουμε και τα δύο μεγαλύτερα σκάφη στην κατηγορία τους, που συγκέντρωσαν τα βλέμματα όλων των επισκεπτών με την επιβλητικότητα τους. Το μεγαλύτερο μηχανοκίνητο σκάφος ήταν το CRN Blue Eyes,

ένα θαλαμηγό 60 μέτρων, ενώ το μεγαλύτερο ιστιοφόρο ήταν ένα 45άμετρο Perini Fivea.

Είπαμε παραπάνω πως στην έκθεση παρουσιάστηκαν περισσότερα από 2.300 σκάφη όλων των τύπων και κατηγοριών. Τα 500 περίπου από αυτά ήταν νέα μοντέλα. Όπως είναι φυσικό, δεν μπορούν να παρουσιαστών τόσα πολλά σκάφη στον λίγο χώρο ενός ρεπορτάζ. Εμείς στο ortsa.gr παρουσιάζαμε κάθε χρόνο τα μηχανοκίνητα σκάφη της ιταλικής βιομηχανίας, φιλτράροντάς τα ανάλογα με το πόσο γνωστά είναι στην ελληνική αγορά και με την προϋπόθεση πως υπάρχει κάποιος Έλληνας αντιπρόσωπος, από τον οποίο θα μπορούσε κάποιος ενδιαφερόμενος να πάρει πληροφορίες και τιμές. Φέτος, λόγω… ΣΔΟΕ θα περιοριστούμε σε μία κατηγορία πιο προσιτή αλλά και πολύ αγαπημένη στο ελληνικό κοινό. Μιλάμε φυσικά για την υπέροχη κατηγορία του φουσκωτού σκάφους αναψυχής, με τους πολλούς και φανατικούς φίλους. Θα σας ξεναγήσουμε με εκτεταμένο φωτογραφικό υλικό στα σκάφη, που μας εντυπωσίασαν περισσότερο. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες θα περιοριστούμε σε ένα φωτογραφικό πανόραμα, που «μιλάει» μέσα από την απεικόνιση και δείχνει έναν άλλο υπέροχο κόσμο της θάλασσας. Επίσης, θα σας δώσουμε αρκετά εντυπωσιακά πλάνα από τους μόλους της μαρίνας, που φιλοξένησε και φέτος πολλά εντυπωσιακά σκάφη. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν από τα φουσκωτά σκάφη.

Custom F Line

F40 hard top

Motonautica Vesuviana

Motonautica Vesuviana Mito 31 GT

Motonautica Vesuviana 700 Fashion

Συνέχεια στο Β μέρος