Το ανακαινισμένο Καλυψώ εφοδιάζεται με κινητήρες Volvo Penta

Το ανακαινισμένο Καλυψώ εφοδιάζεται με κινητήρες Volvo Penta

Το Καλυψώ, το θρυλικό ερευνητικό πλοίο του ωκεανογράφου και δύτη Jacques-Yves Cousteau, αυτή τη στιγμή ανακαινίζεται στη Γαλλία με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος. Γι? αυτό το λόγο η Cousteau Society επέλεξε για τον μηχανικό εξοπλισμό του, κινητήρες Volvo Penta. Πλήρως επισκευασμένο, το σκάφος θα πλεύσει σαν ναυαρχίδα της Cousteau Society και θα συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού για τις θάλασσες και το περιβάλλον σε όλο τον κόσμο.


Το πρόγραμμα ανακαίνισης πραγματοποιείται όσο το δυνατόν πιο οικολογικά και οι κινητήρες που επιλέχθηκαν έπαιξαν σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση. Οι νέοι κινητήρες της Volvo Penta εκπέμπουν πολύ λιγότερους ρύπους από τα επίπεδα που ορίζουν οι κανονισμοί, ενώ είναι και πολύ οικονομικοί σε κατανάλωση, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούν τις εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα.
Το Calypso, κατασκευάστηκε από ξύλο στην Αμερικανική Δυτική Ακτή το 1942 και αρχικά λειτούργησε σαν ναρκαλιευτικό σκάφος του Βρετανικού ναυτικού. Μετά τον πόλεμο, χρησιμοποιήθηκε για λίγο σαν φέρι στη Μεσόγειο και το 1950, ο καπετάνιος Cousteau άρπαξε την ευκαιρία και το μίσθωσε αντί συμβολικού σκοπού. Στη συνέχεια, οι δυο τους έγιναν αχώριστοι.

Βυθίστηκε το 1996

Επάνω στο Καλυψώ, ο Jacques-Yves Cousteau έκανε τις έρευνές του και την παραγωγή τηλεοπτικών ταινιών που βοήθησαν στη διάδοση της περιβαλλοντικής συνείδησης και γνώσης και όλο τον κόσμο. Το 1996, το Καλυψώ βυθίστηκε λόγω ατυχήματος στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Ανελκύθηκε αλλά στην ουσία ήταν ερείπιο. Όταν ο Jacques-Yves Cousteau πέθανε ένα χρόνο αργότερα, η μακροχρόνια σχέση τους τελείωσε. Ωστόσο, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Cousteau Society αποφάσισε να ανακαινίσει το Καλυψώ και ξεκίνησε η συγκέντρωση χρηματικού ποσού μέσω δωρεών.

Μία περιβαλλοντικά συμβατή ανακαίνιση

Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα παραμονής στη Μασσαλία και στο Λα Ροσέλ, το Καλυψώ ρυμουλκήθηκε το 2008 στο ναυπηγείο του Κονκαρνό στη Βρετάνη, όπου παροπλίστηκε σε ξηρή δεξαμενή (ντόκο) και ξεκίνησε η αποκατάσταση του.

Η Cousteau Society στοχεύει να ολοκληρώσει την αποκατάσταση του σκάφους με όσο το δυνατόν πιο οικολογικές προδιαγραφές. Για παράδειγμα, το ξύλο που χρησιμοποιείται είναι τοπικής προέλευσης, το αποχετευτικό δίκτυο θα είναι κλειστό και οι κινητήρες οι πλέον συμβατοί περιβαλλοντικά από όσους υπάρχουν στην αγορά.

«Ο κινητήρας Volvo Penta D16-650 ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις των πελατών, κυρίως σε ό,τι αφορά τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο D16 έχει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα οξειδίων του αζώτου (NOx)» εξηγεί ο Jean-Philippe Totot στο κέντρο της Volvo Penta, Le Pocher, που θα παραδώσει τους κινητήρες και θα εκπαιδεύσει το προσωπικό του σκάφους.

Χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2

Οι δύο κινητήρες Volvo Penta D16 που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ισχύος, πέρα από τις πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι και οικονομικοί σε κατανάλωση. Το Καλυψώ αναμένεται να αγγίζει τελική ταχύτητα 15 κόμβων, και με προτεινόμενη ταχύτητα ταξιδιού 10 κόμβων, η κατανάλωση θα είναι εξαιρετικά μειωμένη συγκριτικά με των παλιών κινητήρων – ενώ αντίστοιχες θα είναι οι μειώσεις στις εκπομπές CO2.

Η παράδοση από τη Volvo Penta περιλαμβάνει επίσης δύο γεννήτριες για τις απαιτήσεις ηλεκτρικής ισχύος του πλοίου: μία D5A στα 90 kWe και μία D7A στα 130 kWe.

Επανα-καθέλκυση το 2009/2010

Η ανακαίνιση είναι προγραμματισμένη να διαρκέσει περίπου ένα χρόνο με συνολικό κόστος 6 – 7 εκατομμύρια Ευρώ. Αν όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα, το Καλυψώ θα είναι έτοιμο για τα νέα του καθήκοντα περί τα τέλη του 2009 ή το 2010. Μπορείτε να παρακολουθείτε την πρόοδο της ανακαίνισης στην ιστοσελίδα www.cousteau.org

Δεδομένα:
Κινητήρες
2 x Volvo Penta D16, ο καθένας 650 hp.
Χαμηλές εκπομπές ρύπων που πληρούν τις προδιαγραφές IMO, River Rhine stage 2 και DNV Clean Design.

Γεννήτριες
D5A TA με 90 kWe.
D7A TA με 130 kWe.

Ο Captain Jacques-Yves Cousteau

Ο Captain Jacques-Yves Cousteau έχει σημαδέψει ανεξίτηλα τον πλανήτη και τους ωκεανούς. Γεννήθηκε στις 11 Ιουνίου του 1910 στη Γαλλία. Εκπαιδεύτηκε ως αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού. Το 1936 κολύμπησε κάτω από το νερό φορώντας μάσκα. Αυτό ήταν το ξεκίνημα μιας καριέρας που κράτησε όλη του τη ζωή.

Μαζί με τον Emile Gagnan, δημιούργησαν το σκάφανδρο (αυτοκαταδυτική συσκευή – scuba), το 1943 και ο κόσμος του βυθού άνοιξε διάπλατα τις πόρτες του στον άνθρωπο. Μέσα από 115 και πλέον τηλεοπτικές ταινίες και 50 βιβλία, ο Cousteau έκανε γνωστό το βασίλειο των ωκεανών σε εκατομμύρια νοικοκυριά.

Το 1974, ο Captain Cousteau δημιούργησε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, τον Cousteau Society, με έδρα τις ΗΠΑ. Το 1981, ιδρύθηκε στη Γαλλία η Equipe Cousteau. Σήμερα, οι οργανισμοί αυτοί παίζουν σημαντικό ρόλο σαν πρεσβευτές των θαλασσών. Μέσω κοινοπραξιών με τις Google Earth και You Tube, οι οργανισμοί αυτοί βοηθούν στη διάδοση των γνώσεων με τα Μέσα της εποχής μας.

Παρόλο που ο Captain Cousteau πέθανε στις 25 Ιουνίου, 1997, σε ηλικία 87 ετών το έργο και τα μηνύματά του είναι πάντα ζωντανά.