Στο στόχαστρο ο Θαλάσσιος Τουρισμός

Λάβαμε μιαν επιστολή από τον κ. Νίκο Κουτσοδόντη, Γενικό Διευθυντή της “K&G Διαχείριση Μαρινών”, την οποία σας μεταφέρουμε αυτούσια, χωρίς καμία αλλαγή. Η επιστολή έχει ως εξής:

Dear Sir,

We are already looking forward to be again in Greece with our ship. As our local press still gives the information that the new law is already valid we are still a little afraid about the situation. So we will be pleased if you could keep us informed concerning any changing or if you have any further news. As long as there is no definite situation we are afraid to proceed to Greece.

Thanks a lot!

With regards,

Christian Muller

Σε ελεύθερη μετάφραση : «Αγαπητέ κύριε, Σκοπεύουμε να έλθουμε πάλι στην Ελλάδα με το σκάφος μας. Καθώς τα τοπικά έντυπα ακόμη δίνουν την πληροφορία ότι ο νέος νόμος είναι ήδη σε ισχύ, είμαστε λίγο επιφυλακτικοί με αυτή την κατάσταση. Έτσι θα είμαστε ευτυχείς αν μπορείτε να μας κρατήσετε ενήμερους για οποιαδήποτε αλλαγή ή άλλο νέο. Για όσο δεν υπάρχει ξεκάθαρη κατάσταση φοβόμαστε να πλεύσουμε στην Ελλάδα.

zeamarina.jpg

Το παραπάνω μήνυμα, ένα από τα δεκάδες που λαμβάνουμε τις τελευταίες ημέρες, αφορά στην επιβολή του Ειδικού Φόρου και της Έκτακτης Εισφοράς στα σκάφη αναψυχής, και δείχνει ότι η καταστροφή του θαλάσσιου τουρισμού, που αποτέλεσε στόχο της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών, έχει αρχίσει να επιτυγχάνεται με ικανοποιητικό ρυθμό. Τούτο γιατί σιγά-σιγά οι αλλοδαποί ιδιοκτήτες σκαφών πληροφορούνται τα ισχύοντα στη χώρα μας από τα μέσα ενημέρωσης, που τροφοδοτούνται κατάλληλα από τους ανταγωνιστές μας και είτε αναβάλουν το ταξίδι προς την Ελλάδα είτε σπεύδουν να αναχωρήσουν από τα ελληνικά νερά.

Παρά τις τεράστιες και ποικίλες προσπάθειες που έχουν γίνει από διάφορους φορείς και η σημερινή ηγεσία των Υπουργείων Οικονομικών και Τουρισμού δείχνει να μην μπορεί ή να μην θέλει να αντιληφθεί το μέγεθος της ζημιάς που συντελείται . Έτσι λοιπόν αντί να επιδείξει μια τολμηρή αντίδραση λαμβάνει άτολμα και αποσπασματικά μέτρα προσπαθώντας να δώσει διέξοδο στη κατάσταση που διαμορφώνεται.

Στα πλαίσια αυτά στις 28/12/2009 εκδόθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία απαλλάσσονται από την καταβολή του Ειδικού Φόρου και της Έκτακτης Εισφοράς τα σκάφη με ξένη σημαία που παραμένουν στην Ελλάδα άνω των 40 ημερών αποκλειστικά για την εκτέλεση εργασιών μετατροπής, επισκευής ή συντήρησης στην περίοδο από 01.01.2009 έως 15.11.2009.

Η απαλλαγή ισχύει με την προϋπόθεση ότι οι εργασίες έχουν γίνει σε ναυπηγοεπισκευαστική επιχείρηση εγγεγραμμένη στο Ειδικό Μητρώο που προβλέπεται από άλλο Νόμο (Ν.3551/2007). Αναφερόμαστε σε μεγάλες ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες στις οποίες φιλοξενούνται κατά κύριο λόγο τα μεγάλα σκάφη (Mega Yachts).

Δηλαδή απαλλάσσονται της φορολογίας τα σκάφη πολλών εκατομμυρίων και το χαράτσι πέφτει στους ιδιοκτήτες των μικρότερων σκαφών (μηχανοκίνητων άνω των 10μ. και ιστιοφόρων άνω των 15μ. ), που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία (άνω του 90%) των σκαφών που ελλιμενίζονται στις μαρίνες και τα οποία επέλεξαν να παραμείνουν για συντήρηση στις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες των οργανωμένων μαρινών ή άλλων καρνάγιων.

Άλλη εύλογη απορία που δημιουργείται διαβάζοντας την τελευταία εγκύκλιο είναι αν η ρύθμιση που αναφέρει θα ισχύει και με ποιο τρόπο μετά την 15.11.2009.

Προς το παρόν εμείς παρακολουθούμε τα ξένα σκάφη να φεύγουν, τους απασχολούμενους σε διάφορες δραστηριότητες γύρω από αυτά να μένουν χωρίς δουλειά, καταστήματα στις μαρίνες να κλείνουν και τον τουρισμό σε περιοχές που ζουν από τις μαρίνες να συρρικνώνεται και συνεχίζουμε να απορούμε γιατί οι αρμόδιοι δεν σπεύδουν στην κατάργηση ή πλήρη αναθεώρηση του Νόμου για την φορολόγηση των σκαφών αναψυχής.

Καταλήγοντας θέλω να επισημάνω το γεγονός ότι στα καταστήματα που πουλούν ναυτιλιακά είδη στις διάφορες μαρίνες έχουν αρχίσει να εξαντλούνται οι χάρτες και πλοηγοί που καλύπτουν τα παράλια της Κροατίας και Τουρκίας.

Σ.Σ. Εμείς, σαν ηλεκτρονικό περιοδικό στο χώρο της θάλασσας δεν κατορθώσαμε να βρούμε στοιχεία «ανάπτυξης» του θαλάσσιου τουρισμού. Εσείς;

Τα σχόλια δικά σας…