Custom F Line F40

4

Ένα από τα ωραιότερα φουσκωτά σκάφη στην ελληνική και όχι μόνο αγορά, είναι χωρίς αμφιβολία το F40 Custom Line.

Αποτελεί από μόνο του μία πολυτελή κατηγορία στα καμπινάτα φουσκωτά.  Οι Έλληνες και οι Ιταλοί οραματιστές  του, με εφόδια την τεχνογνωσία και την φαντασία τους κατάφεραν να πάνε το φουσκωτό ένα βήμα πιο πέρα. Παρουσιάζοντας ένα σκάφος που αποτελεί πραγματικά την εξέλιξη του είδους.

3

Το F40 της δοκιμής μας έφερε δύο κινητήρες Turbo diesel Volvo Penta D6 370 ίππων που το οδήγησαν  άνετα και με ασφάλεια έξω από το λιμάνι. Τα  χειριστήρια τους ήταν μαλακά και άρπαζαν αμέσως, ανεβάζοντας στροφές και επιταχύνοντάς εύκολα  το θηρίο των σχεδόν 11 τόνων.

Η πλεύση ήταν εντυπωσιακά άνετη, το σκάφος στρίβει πολύ εύκολα, πραγματοποιώντας μικρό κύκλο στροφής. Το σπορ ελαφρύ τιμόνι του το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο για το μήκος του έτσι, σε μικρά λιμάνια μπορεί να εκτελεί λεπτές μανούβρες.

img_6985

Στις μεγαλύτερες ταχύτητες  το σκάφος ισορροπεί κυρίως στο πίσω μέρος του chine και οι αεροθάλαμοι επεμβαίνουν για να βοηθήσουν μόνο στα μεγαλύτερα κύματα. Τον ίδιο ρόλο υποστηρικτικό,  καλούνται να παίξουν στις κλειστές στροφές οριοθετώντας τις κλίσεις.

3

Προχωρώντας  για να  συναντήσουμε τα μεγαλύτερα κύματα εκεί που η θάλασσα πετάριζε είδαμε το πόσο εντυπωσιακή ήταν και η απόσβεση.

Η πλώρη ανοίγει δρόμο στο κύμα και η βαθιά γάστρα  πέφτει προοδευτικά στο νερό,  απορροφώντας τα κτυπήματα  και προσφέροντας  μία  μαλακή, άνετη και ασφαλή πλεύση.

To επιβλητικό σκάφος των 11 τόνων ταξιδεύει ιδανικά στην ταχύτητα των 38 μιλίων/ωρα, καταναλώνοντας 90lt/h. Αν θέλουμε μεγαλύτερη οικονομία, η ιδανικότερη ταχύτητα είναι περίπου 26m/h με κατανάλωση 70lt/h. Μέγιστη ταχύτητα είναι 43m/h με την κατανάλωση να ανεβαίνει στα 125lt/hr, ιδιαίτερα ανεκτή για το βάρος και τον όγκο του σκάφους.

Ανεβαίνοντας στο κατάστρωμα συνειδητοποιούμε πλέον απόλυτα ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο φουσκωτό. Αλλά για ένα φουσκωτό yacht όπως το εμπνεύστηκε ο δημιουργός του κ. Φότζια ο γνωστός αντιπρόσωπος του ιταλικού ναυπηγείου solemar στην χώρα μας.

img_6989

Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα του F40 είναι χωρίς αμφιβολία, ο πολυτελής χώρος διακυβέρνησης που διαμορφώνεται κάτω από την σκληρή οροφή. Η οροφή του hard top ανοίγει για περισσότερο αερισμό και φωτισμό. Στο σταθερό μέρος της υπάρχουν οι προβολείς και χώρος για τα εξωτερικά όργανα πλοήγησης.

img_7018

img_7037

Στο κομψό και εργονομικό πιλοτήριο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη της ηλεκτρονικής  συσκευής πλοήγησης με όλα τα όργανα τοποθετημένα σωστά γύρω της.

Η θέση διακυβέρνησης είναι ένας μεγάλος διπλός καναπές που επιτρέπει την κίνηση εμπρός και πίσω.

img_7059

img_7060

Οι εξωτερικές ανέσεις θαλασσινής διαβίωσης περικλείονται σε ένα πολυεστερικό σύνολο απέναντι από το πιλοτήριο και περιλαμβάνουν τον νεροχύτη, την κεραμική εστία μαγειρέματος, το  ηλεκτρικό ψυγείο και παγομηχανή.

img_7049

Πίσω από το χώρο διακυβέρνησης υπάρχει ένας μεγάλος άνετος γωνιακός καναπές με αποθηκευτικούς χώρους και παρέχει την δυνατότητα επιθεώρησης των κινητήρων.

img_7052

img_7053

img_7056

Για πλήρη πρόσβαση στους κινητήρες χρειάζεται να ανασηκωθεί το μεγάλο sun deck της πρύμης και στο χώρο των μηχανών που αποκαλύπτεται μπορεί κανείς να σταθεί όρθιος.

img_7086

Ένα ακόμη  πλεονέκτημα του σκάφους, είναι η μεγάλη πλατφόρμα που καλύπτεται από τικ (όπως και το μεγαλύτερο μέρος του καταστρώματος), έτσι οι επιβάτες έχουν εύκολη πρόσβαση στο σκάφος για να απολαύσουν το μπάνιο τους.

img_7029

img_7030

Αλλά και έναν τεράαστιο χώρο για ηλιοθεραπεία ο οποίος από κάτω κρύβει αποθηκευμένο χώρο εύκολα προσβάσιμο για τα σωστικά.

img_7088

img_7030

Πριν από την είσοδο της καμπίνας υπάρχει η καταπακτή από όπου φτάνει κανείς στις γεννήτριες και στους διακόπτες των ηλεκτρικών συστημάτων του σκάφους.

img_7072

Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται από τη συρόμενη πόρτα και την σκάλα. Το δάπεδο στο εσωτερικό είναι πιο χαμηλό, για να κερδίζει ύψος ο εσωτερικός χώρος του σκάφους.

Μετά την είσοδο, δεξιά βρίσκεται η πρώτη καμπίνα, με διπλό κρεβάτι, ντουλάπα και αποθηκευτικούς χώρους. Αριστερά υπάρχει το μπάνιο με ντους, νιπτήρα, τουαλέτα και αποθηκευτικούς χώρους. Όλη η επιφάνεια του μπάνιου είναι καλυμμένη με ξύλο και σημύδα.

img_7062

img_7064

Στο κεντρικό χώρο δεσπόζει το πολυτελές σαλόνι, με όλες τις ανέσεις για απολαυστικές θαλασσινές διακοπές.  Στο ίδιο μέρος υπάρχει ο πίνακας ελέγχου όλων των ηλεκτρολογικών και μηχανολογικών συστημάτων του σκάφους.

img_7077

img_7069

img_7071

img_7067

img_6984

Στην πλώρη, μετά το σαλόνι, βρίσκεται  η δεύτερη μεγάλη καμπίνα του ιδιοκτήτη, με hatch οροφής για άπλετο φυσικό φωτισμό,  διπλό κρεβάτι, δύο ντουλάπες και ξεχωριστό πολυτελέστατο μπάνιο και χώρους αποθήκευσης.

img_7074

img_6979

Στο πλωριό κατάστρωμα σχηματίζεται ένας τεράστιος χώρος ηλιοθεραπείας, όπου με τα άνετα μαξιλάρια είναι το ιδανικό μέρος χαλάρωσης για τους επιβάτες του σκάφους.

img_7043

Στην πλώρη υπάρχουν τρία καλύμματα κάτω από τα οποίο κρύβονται η άγκυρα, ο μηχανισμός του εργάτη και ένα βαθύ αμπάρι.

img_7014

Το μόνο στοιχείο στο σκάφος που μας προβλημάτισε είναι η πρόσβαση από πλώρα- πρίμα. Παρόλο που ο ο σχεδιασμός του σκάφους προέβλεψε να υπάρχουν καλά κρατήματα για κάθε βήμα, για δύο βήματα το κατάστρωμα στο πλάι της υπερκατασκευής είναι πολύ στενό. Προφανώς αυτό είναι επίτηδες σχεδιασμένο έτσι για να κερδίσει την άπλα του χώρου διακυβέρνησης αλλά και το πολύτιμο πλάτος στο εσωτερικό της καμπίνας, εξασφαλίζοντας τον υπέροχα διαμορφωμένο ζωτικό χώρο.

Το πανέμορφο αυτό σκάφος που συνδυάζει εξαιρετική ποιότητα στην κατασκευή του, άψογο φινίρισμα και που προσφέρει πολυτελή άνεση στους επιβάτες του, τόσο στους εξωτερικούς, όσο και στον εσωτερικό χώρο του, απευθύνεται σίγουρα σε ένα απαιτητικό κοινό που υπολογίζει στην άνετη και ασφαλή κρουαζιέρα.

img_7025

Ένα προϊόν πολυτελείας για λίγους αλλά και ένα πολυτελές όνειρο για όλους.