Γένοβα 2008 – Μέρος Γ’

48ο Salone Nautico Internazionale di Genova

Γένοβα 2008
Μια ξενάγηση στη Μέκκα της θαλασσινής φινέτσας

Ξεναγός σας ο Μάκης Ματιάτος Σε συνεργασία με τη Μάρω Παλαιτσάκη & το περιοδικό Captain in Style

Μέρος Γ’

Και όμως, υπάρχει παράδεισος, τουλάχιστον για τους φίλους της θάλασσας. Είναι εκεί όπου οι πιστοί συναντιούνται κάθε Οκτώβριο για να αποτίσουν φόρο τιμής στη μεγαλύτερη βιομηχανία σκαφών αναψυχής στον κόσμο.

Fipa Group


Πρόκειται για ένα όμιλο με ιδιαίτερη δυναμική, που περιλαμβάνει στους κόλπους του την AB Yachts, τη Maiora και τη Cbi Navi, με mega yachts απαράμιλλης ποιότητας και αισθητικής. Η στρατηγική του είναι η δημιουργία custom made θαλαμηγών που αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητα του κάθε ιδιοκτήτη.

Η AB Yachts, το ναυπηγείο που διακρίνεται για την high tech τεχνολογία του, παρουσίασε ένα εκπληκτικό super yacht με προχωρημένη σχεδίαση και σύστημα water jet (όπως και σε όλα τα μοντέλα της) για τη μηχανοκίνηση. Το νέο αστέρι της ονομάζεται AB 140 (μήκος 42,00 μέτρα) και το είδαμε στη Γένοβα στην έκδοση flybridge αντί για sun roof.


Δύσκολο να μεταφέρει κανείς την αίσθηση που σου δημιουργεί. Να πούμε πως έρχεται για μια ακόμα φορά να επιβεβαιώσει ότι οι Ιταλοί ήταν και θα παραμείνουν κυρίαρχοι στο χώρο αυτό. Απευθύνεται σε όσους αγαπούν τις υψηλές επιδόσεις (είναι εξοπλισμένο με τρεις κινητήρες MTU των 2400 hp ο καθένας) και την πολυτέλεια. Διαθέτει εκτός από τους υπέροχους κοινόχρηστους χώρους, πέντε διπλές καμπίνες με συνεχόμενα μπάνια και ενδιαίτηση για οκταμελές πλήρωμα. Η ακριβή ανοιχτόχρωμη ξυλεία, συνδυάζεται με φίνα δέρματα και υφάσματα, δίνοντας ένα αποτέλεσμα χάρμα οφθαλμών.

Νέο και το AB 78 (μήκος 23,75 μέτρα) με hull και υπερκατασκευή σε γκρι μεταλλικό χρώμα, που ξεχωρίζει όχι μόνο για την εμφάνισή του αλλά κυρίως για τις επιδόσεις του και την προηγμένη διαστημική τεχνολογία, με κατασκευή sandwich για το κύτος και το κατάστρωμα από Kevlar, carbon και συνθετικές εποξικές ρητίνες με τεχνική vacuum, ειδικά ελαφριά αντικραδασμικά υλικά και ειδικές κόλλες αντί για βίδες, για την αποφυγή των κραδασμών και του θορύβου. Όλα αυτά εξασφαλίζουν αθόρυβη λειτουργία και μεγίστη ταχύτητα 50 κόμβων.

Για τη φετινή περίοδο η AB Yachts προτείνει την έκδοση flybridge και για το AB 92 αλλά και για το 116 που αναμένεται να παρουσιαστεί την άνοιξη του 2009. Σε εξέλιξη βρίσκεται ήδη και το project του AB 160.

Το τελευταίο «κόσμημα» της Maiora, του ναυπηγείου που μετράει 30 χρόνια ιστορίας, είναι το 39 DP (μήκος 39,60 μέτρα). Επιβλητικό όχι μόνο λόγω των διαστάσεών του αλλά κυρίως για τις γραμμές του που συνδυάζουν κομψότητα και δυναμισμό, άνεση και πολυτέλεια, ασφάλεια και λειτουργικότητα, καινοτομίες και παράδοση. Μέσα στο 2008 η Maiora παρέδωσε δύο 39 στους τυχερούς ιδιοκτήτες τους, που ο καθένας απΆ αυτούς είχε τη δυνατότητα, χάρη στις εκτεταμένες μελέτες του ναυπηγείου, να επωφεληθεί από τους χώρους και να δημιουργήσει το δικό του ονειρικό περιβάλλον. Στο δεύτερο μοντέλο, για παράδειγμα, η διακόσμηση παίζει με το λευκό και το φως. Ανοιχτόχρωμα ξύλινα δάπεδα και έπιπλα bamboo, βενετσιάνικες κουρτίνες από λευκό δέρμα, λευκή λάκα στην κουζίνα, μία καμπίνα στο κυρίως κατάστρωμα, μια σουίτα στο accommodation deck μαζί με άλλες τέσσερις επιβατών, συνθέτουν ένα θαλαμηγό υψηλής αισθητικής. Υπό κατασκευή βρίσκονται δύο ακόμα Maiora 39, εκ των οποίων το ένα με waterjets και τρεις κινητήρες MTU 16V2000 M93 των 2400 hp ο καθένας, που εξασφαλίζουν μεγίστη ταχύτητα 42 κόμβων.

Το νέο μοντέλο της CBI Navi είναι ένα 50μετρο θαλαμηγό με κύτος και υπερκατασκευή από αλουμίνιο, που είναι και το πρώτο σκάφος του ναυπηγείου με γάστρα πλαναρίσματος και ταχύτητα 24 κόμβων με δύο κινητήρες MTU 16V4000M93 των 4200 hp ο καθένας. Στην κατασκευή έχουν χρησιμοποιηθεί ειδικά υλικά και τεχνικές για περιορισμό του βάρους. Διαθέτει εκτός από τους κοινόχρηστους χώρους και τη σουίτα του ιδιοκτήτη, πέντε καμπίνες, playroom και αίθουσα με τηλεόραση plasma 60 ιντσών.

Performance


To όνομα του ναυπηγείου που έχει την έδρα του στη λίμνη του Lugano ανταποκρίνεται πλήρως στο χαρακτήρα των μοντέλων του. Το Performance 1307 που έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση, είναι ένα πολυτελές σκάφος επιδόσεων, με απίστευτες για την κατηγορία του ανέσεις αλλά και με τη σφραγίδα του ιταλικού γούστου, διάχυτη παντού.


Τεράστια για το μέγεθός του (13,20 μέτρα) πλατφόρμα μπάνιου και σεβαστών διαστάσεων ξαπλώστρα ηλιοθεραπείας, καθιστικό, wet bar με ψυγείο, νεροχύτη, και χώρο για barbecue και grill, chaise longue και πιλοτήριο με δύο ανεξάρτητα πτυσσόμενα καθίσματα, δίνουν την εικόνα του εξωτερικού. Κάτω από το κατάστρωμα το «ατίθασο» αυτό open σε ξαφνιάζει ευχάριστα, με ύψος οροφής και χώρους που σε παραπέμπουν σε άλλα μεγέθη, καμπίνα πλώρα με king size κρεβάτι, άνετο σαλόνι με ρυθμιζόμενο τραπέζι (κοιμίζει δύο άτομα), πρυμιά καμπίνα με διπλό κρεβάτι (τοποθετημένο εγκάρσια) και καναπεδάκι, άρτια κουζίνα και το μεγαλύτερο μπάνιο με ξεχωριστή ντουσιέρα που έχουμε δει σε σκάφος αυτής της κατηγορίας. Σε αυτό προσθέστε τη γάστρα με το deep V και τις πολλές επιλογές μηχανοκίνησης σε κινητήρες βενζίνης και diesel και έχετε ένα offshore για οικογενειακές κρουαζιέρες και ατέλειωτη θαλασσινή απόλαυση με στυλ.

Primatist


Το όνομα Abbate είναι συνδεδεμένο με τους αγώνες offshore και τις γάστρες επιδόσεων και η υπογραφή της Primatist αποτελεί εγγύηση για τους φίλους της ταχύτητας και των ποιοτικών οpen. Ανάμεσα στα γνωστά μας Primatist 41 και 46, είδαμε το νέο G53 Pininfarina, που όπως φανερώνει και το όνομά του δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το studio Pininfarina. Ιδιαίτερα δυναμική η σχεδίαση εξασφαλίζει μοντέρνες αεροδυναμικές γραμμές, οι οποίες συνδυάζονται, χάρη στις έξυπνες λύσεις, με απίστευτη εργονομία, άνεση και πολυτέλεια τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, που μετατρέπεται από open σε coupe. H επίβίβαση στο σκάφος γίνεται από τα ενσωματωμένα σκαλοπάτια δεξια και αριστερά από το γκαράζ της πρύμης που ανοίγει με υλεκτρουδραυλικό μηχανισμό.και φιλοξενεί από πάνω του το μεγάλο στρώμα ηλιοθεραπείας. Στη συνέχειά του στην αριστερή μπάντα σχηματίζεται το καθιστικό, απέναντί του η κουζίνα και πλώρα το πιλοτήριο με διπλό κάθισμα και μια ακόμα chaise longue. Στο πλωριό κατάστρωμα υπάρχει το δεύτερο στρώμα για χαλαρωτικές στιγμές κάτω από τον ήλιο. Το γούστο των δημιουργών του είναι εμφανές και στο εσωτερικό, που διακρίνεται για τις φίνες λιτές γραμμές, προσφέροντας όλες τις ανέσεις για οκτώ άτομα, σε δύο καμπίνες πλώρα-πρύμα με διπλά κρεβάτια, μία τρίτη εξοπλισμένη με πάνω-κάτω κουκέτες, τρεις τουαλέτες και ευρύχωρο σαλόνι (κοιμίζει δύο άτομα). Να πούμε ότι υπάρχει δυνατότητα να δημιουργηθεί και μια καμπίνα πληρώματος με ανεξάρτητη πρόσβαση από την πρύμη. Έχει ολικό μήκος 16,00 μέτρα και δέχεται κινητήρες Volvo Penta D12-800 EVC 800 hp ο καθένας ή D11-670 IPS 850 των 670 hp για ταχύτητες μέχρι 38 κόμβους (με τους κινητήρες των 800 hp).

Ranieri International


Τις δικές της ποιοτικές προτάσεις στο χώρο του μικρού σκάφους έκανε η Ranieri International στους επισκέπτες της Γένοβας. Το ναυπηγείο διαθέτει υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και ακολουθεί υψηλά κατασκευαστικά standards. H γκάμα του περιλαμβάνει δύο κατηγορίες: με εξωλέμβιες (από 15 μέχρι 23 πόδια) και έσω-έξω (από 24 μέχρι 30 πόδια).


Το νέο του μοντέλο είναι το Shadow 30, από τη σειρά Sundeck. Μας άρεσε για τις καλαίσθητες γραμμές του και τους λειτουργικούς του χώρους. Στο cockpit η σχεδίαση προσφέρει καθιστικό με τραπέζι πρύμα, wet bar στην πλάτη του καθίσματος του πιλοτηρίου, λειτουργική κονσόλα και μεγάλο στρώμα ηλιοθεραπείας πλώρα. Κάτω από το κατάστρωμα υπάρχει το κλασικό καθιστικό στο V της πλώρης, που μετατρέπεται σε διπλό κρεβάτι, η mid cabin που κοιμίζει δύο άτομα και η άνετη τουαλέτα. Έχει ολικό μήκος 9,30 μέτρα και δέχεται εξωλέμβιες μηχανές με μέγιστη συνολική ιπποδύναμη 700 hp.

Ιn Rizzardi


Ένας κραταιός όμιλος της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι η In Rizzardi, στην οποία ανήκουν η Posillipo με τη σειρά των Technema, η Italcraft, η Rizzardi με τα Incredible και η Diano. Όλα τα ναυπηγεία πρωταγωνιστούν στη διεθνή αγορά με το ιδιαίτερο ξεχωριστό στυλ των μοντέλων τους, την αξεπέραστη ποιότητά τους και την εκπληκτική φινέτσα τους.

Η Posillipo είναι ένα όνομα θρύλος. Ποιος δεν γνωρίζει την υπεροχή των Technema των θαλαμηγών που ενισχύουν τον κανόνα της αδιαμφισβήτητης
υπεροχής της ιταλικής σχολής. Στη μαρίνα τα βλέμματα τραβούσαν με τις υπέροχες γραμμές τους τα ήδη γνωστά μας Technema 65, 80, 95. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης ανακοινώθηκε το project του νέου Technema 75, που θα είναι το μικρότερο της ανανεωμένης γενιάς των Posillipo. O σχεδιαστής Carlo Galeazzi, χωρίς να αλλοιώσει την προσωπικότητά τους έρχεται να δώσει έναν άλλο αέρα στη σειρά των Tecnema. Κύριος στόχος είναι να «μεταφερθούν» στο 75άρι οι χώροι που συναντάμε σε σκάφη 90 ποδών. Κάτω από το κατάστρωμα εκτός από τις τέσσερις διπλές καμπίνες -καθεμιά με το δικό της μπάνιο- υπάρχουν δύο ανεξάρτητες καμπίνες για τρία άτομα πλήρωμα με απΆ ευθείας πρόσβαση στην κουζίνα του κυρίως καταστρώματος. Η σουίτα του ιδιοκτήτη επωφελείται από το μέγιστο πλάτος του σκάφους, αφού είναι τοποθετημένη στο μέσον. Διαθέτει γκαρντρόμπα και μεγάλα παράθυρα στις δύο μπάντες για απρόσκοπτη θέα …θάλασσα. Στο κυρίως κατάστρωμα φιλοξενούνται οι κοινόχρηστοι χώροι με υπέροχο σαλόνι και τραπεζαρία και ένα μπάνιο δίπλα από το πιλοτήριο. Στις εξωτερικές γραμμές βλέπουμε ένα πιο μοντέρνο και επιθετικό design, με στοιχεία όπως τα πλαϊνά παράθυρα της υπερκατασκευής που δεν είναι συμμετρικά όπως στην προηγούμενη έκδοση και υιοθετήθηκαν ήδη και στα ανασχεδιασμένα Tecnema 90 και 120. Στο flybridge ο χώρος για τη φύλαξη του tender πρύμα μπορεί να δώσει τη θέση του σε chaises longues, στο μέσον υπάρχει μεγάλο ημικυκλικό καθιστικό και πλώρα εκτός από το πιλοτήριο ένας χώρος για όσους θέλουν να απολαύσουν την ηλιοθεραπεία τους. Το Tecnema 75 έχει ολικό μήκος 23,95 μέτρα και κινητήρες MTU 12V 2000 M92 των 1635 hp, για επιδόσεις 29 κόμβων στην ταχύτητα κρουαζιέρας, 33 στη μεγίστη και αυτονομία 430 ν.μ.

To νέο Incredible 55 δέσποζε τόσο στον εξωτερικό χώρο του περιπτέρου της In Rizzardi, όπου έξω από το νερό είχε την ευκαιρία να αποκαλύψει την εκπληκτική γρήγορη γάστρα του, όσο και μέσα στη μαρίνα ανάμεσα στα αδελφάκια του Incredible 45 και 63.


To «απίστευτο» 55άρι (για να μεταφράσουμε και το όνομά του) είναι ένα προχωρημένο open με δυναμικό χαρακτήρα, που εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις (τα Incredible φημίζονται γιΆ αυτό), ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες και βεβαίως στυλ «made in Italy». Καθαρό και λειτουργικό κατάστρωμα με μεγάλο στρώμα ηλιοθεραπείας πάνω από το γκαράζ της πρύμης, άνετα καθιστικά, wet bar και ξαπλώστρες δίπλα από το high tech πιλοτήριο και ανοιγόμενο hard top, το οποίο σε συνδυασμό με τα πλαϊνά παράθυρα δίνει την υπέροχη αίσθηση του open air. Υπερυψωμένο στρώμα ηλιοθεραπείας υπάρχει και στο πλωριό κατάστρωμα. H εσωτερική διαρρύθμιση προσφέρει σαλόνι στο μέσον με γωνιακό καναπέ και κουζίνα απέναντι, πρύμα τις δύο διπλές καμπίνες των επισκεπτών με τη δική της τουαλέτα η καθεμιά. Στο πλωριό τμήμα έχουμε τη master cabin με το μπάνιο της και ακόμα πιο πλώρα την καμπίνα πληρώματος με πρόσβαση από το main deck. Για τη μηχανοκίνηση θα επιλέξετε δίδυμους κινητήρες Μan V8 των 900 hp ή V10 των 1100 hp, με απΆ ευθείας άξονες ή προπέλες επιφανείας, με τις οποίες οι επιδόσεις κυμαίνονται ανάλογα με την ιπποδύναμη από 38 μέχρι 40 κόμβους στην ταχύτητα κρουαζιέρας και από 41 μέχρι 45 στη μεγίστη.


Εκεί όπου η παράδοση και η τέχνη της ναυπήγησης συναντά την τεχνολογία του μέλλοντος βρίσκεται η Diano, ένα από τα ελάχιστα ναυπηγεία της Ευρώπης, που κατασκευάζει εξ ολοκλήρου ξύλινα σκάφη custom made από 20 μέχρι 30 μέτρα. Κάθε δημιούργημά της και ένα πραγματικό κομψοτέχνημα, όπως το Diano 27 Bliss. Πρόκειται για ένα 27μετρο θαλαμηγό με hull και υπερκατασκευή από μασίφ ξύλο από κερασιά. Στο δάπεδο έχει χρησιμοποιηθεί ξύλo Ταγκανίκας. Οι σχεδιαστές έχουν εκσυγχρονίσει -θα μπορούσαμε να πούμε- τις γραμμές, χωρίς να ξεφεύγουν από το χαρακτηριστικό στυλ των Diano με κύριο άξονα τη λειτουργικότητα. Η βυθιζόμενη πλατφόρμα, για παράδειγμα, μπορεί να λειτουργήσει και σαν καπόνι για το tender. Το Diano 27 έχει μια master stateroom, μια VIP και δύο διπλές καμπίνες επισκεπτών με ισάριθμα μπάνια καθώς και ανεξάρτητο χώρο πληρώματος. Το άριστο φινίρισμα συνδυάζεται με υλικά όπως ο όνυχας, το μαύρο μάρμαρο και τα δέρματα. Εννοείται ότι ο κάθε ιδιοκτήτης επιλέγει το χαρακτήρα που θα δώσει στο σκάφος του, ώστε να ανταποκρίνεται στο γούστο και τις ανάγκες του.

Sanlorenzo


Το όνομα Sanlorenzo, εδώ και 50 χρόνια, αποτελεί διαχρονική αξία στο χώρο των custom made θαλαμηγών. Εκεί ο κάθε πελάτης είναι μοναδικός γιΆ αυτό και το κάθε σκάφος είναι μοναδικό. Μετά την παρουσίαση του Navetta SD 92 το 2007, το φημισμένο ναυπηγείο λανσάρησε το μεγαλύτερο αδελφάκι του, που είναι και η ναυαρχίδα της νέας σειράς. Πρόκειται για το SD 122, ένα hull ημιεκτοπίσματος, από συνθετικά υλικά, με τρία καταστρώματα και μήκος 38 μέτρα.


Ό, τι πιο σύγχρονο έχει να προσφέρει η σημερινή τεχνολογία συνδυάζεται με την παραδοσιακή τέχνη του χειροποίητου. Το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του. Εντυπωσιακό από πλευράς όγκου και διαστάσεων και συνάμα κομψό και αρμονικό, όπως αρμόζει στη σειρά SD. Οι γραμμές του φέρουν την υπογραφή του Francesco Paszkowski. Αν και μοντέρνες συνδυάζονται με φόρμες και στοιχεία που ανακαλούν στη μνήμη μας εικόνες από τα αριστοκρατικά πλοία του Ά30, όπως στην υπερκατασκευή τα μεγάλα παράθυρα που τρέχουν ανεμπόδιστα από πλώρη μέχρι πρύμη, οι ξύλινες chaises longues, η μπανιέρα με το υδρομασάζ και τον καταρράκτη στο flying bridge κ.α. Όσον αφορά στο εσωτερικό, οι χώροι που προσφέρει ένα σκάφος ημιεκτοπίσματος έδωσαν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να μεταφέρουν την καμπίνα του καπετάνιου στο upper deck, δίπλα στο πιλοτήριο, στοιχείο απαραίτητο για θαλαμηγά που διανύουν μεγάλες αποστάσεις.
Στο κυρίως κατάστρωμα η σουίτα του κυβερνήτη καταλαμβάνει όλο το πλάτος και περιλαμβάνει γραφείο και ξεχωριστά μπάνια για εκείνον και εκείνη. Στο lower deck υπάρχουν δύο VIP και δύο διπλές καμπίνες. Όσο για τις επιδόσεις, χάρη στις εκτεταμένες δοκιμές για την εξέλιξη της γάστρας, η μεγίστη ταχύτητα φτάνει τους 17 κόμβους με κινητήρες Cat C32 ACERT. Με σεβασμό στο περιβάλλον το SD 122 έχει περιορισμένη κατανάλωση που στην υπηρεσιακή ταχύτητα των 12 κόμβων του εξασφαλίζει αυτονομία 2000 ν.μ.

Sessa


Όλο και πιο δυναμική η Sessa Marine, είχε και φέτος εντυπωσιακή παρουσία στη Γένοβα, όπου στο καλαίσθητο περίπτερό της παρουσιάστηκε σχεδόν όλος ο στόλος της. Εκτός από τα ήδη γνωστά μοντέλα της είδαμε τις τρεις νέες προτάσεις της για τη σεζόν του 2009, καθώς και την ανανεωμένη έκδοση του C52.

To C43 από τη σειρά των yachts, ακολουθεί τη φιλοσοφία και το στυλ του C46, που παρουσιάστηκε πέρσι και σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία.


Οι όμορφοι εξωτερικοί χώροι με στρώματα ηλιοθεραπείας πλώρα-πρύμα, αναπαυτικό καθιστικό και εργονομικό πιλοτήριο, «κρύβουν» μια γενναιόδωρη εσωτερική διαρρύθμιση για άνετες αλησμόνητες κρουαζιέρες. Υπάρχουν δύο διπλές καμπίνες, καθιστικό και κουζίνα σε design καθαρά ιταλικό, ενώ ιδιαίτερα προσεγμένος είναι ο φυσικός και τεχνητός φωτισμός, συνθέτοντας ένα ευχάριστο περιβάλλον που ενισχύει τη θαλασσινή απόλαυση. Το C43 έχει μήκος 13,20 μέτρα και δέχεται δύο κινητήρες IPS 500 ή δύο D6 των 370 hp της Volvo Penta.

Το C52 έγινε ακόμα καλύτερο. Η ναυαρχίδα της Sessa απέκτησε ισχυρότερους κινητήρες (1500 hp), ανασχεδιασμένο cockpit, παράθυρα που του δίνουν πιο σπορτίβικη εμφάνιση και νέες αποχρώσεις (στο χρώμα του χαλκού και το τυρκουάζ) στο hull.


Για το εσωτερικό υπάρχουν δύο εκδόσεις όσον αφορά στο ύφος της διακόσμησης, για να διαλέξετε αυτή που ταιριάζει στο δικό σας γούστο.

Η σειρά των Key Largo απέκτησε δύο νέα μέλη. Πρόκειται για το 24 και το 30. Το μικρό, γρήγορο και πλήρως εξοπλισμένο 24άρι (μήκος 6,90 μέτρα) με εξωλέμβια 250 hp, τραβούσε την προσοχή με την τετραγωνισμένη πλώρη του και με το κοραλί χρώμα στο κύτος του.


Πολύ όμορφο και το 30άρι με τις δύο εξωλέμβιες των 250hp η καθεμιά, τοποθετημένες από το ναυπηγείο, προσφέρει λειτουργικό cockpit με μεγάλο ημικυκλικό καθιστικό πρύμα, πιλοτήριο με δύο εργονομικές θέσεις τοποθετημένες σε αντικραδασμικές βάσεις για πιο άνετο ταξίδεμα, ενώ πλώρα υπάρχει στρώμα ηλιοθεραπείας για τις στιγμές χαλάρωσης.


Tecnomar


To αυθεντικό πνεύμα της Tecnomar εκφράζεται μέσα από το μοναδικό Velvet 36 “One O One”, που τραβούσε τα βλέμματα σαν μαγνήτης στη μαρίνα. Κατά τη γνώμη μας η έννοια του σκάφους είναι να χαίρεται κανείς την επαφή με τον ήλιο, τον αέρα και τη θάλασσα.


Με τη δική μας άποψη φαίνεται να συμφωνούν και οι σχεδιαστές αυτού του υπέροχου mega yacht, το οποίο έρχεται να ενισχύσει την ελευθερία που δίνει το υγρό στοιχείο. Η έμφαση έχει δοθεί στο εξωτερικό με τρεις τεράστιους «ιδιωτικούς» χώρους για χαλάρωση, ηλιοθεραπεία και απόλαυση του ταξιδιού. Ο πρώτος είναι η κλασική ξαπλώστρα πάνω από το γκαράζ της πρύμης, η οποία στη συνέχειά της διαμορφώνει το καθιστικό του cockpit. Ο δεύτερος βρίσκεται στο sun deck και απαρτίζεται από τέσσερα μεγάλα στρώματα ηλιοθεραπείας και ένα σε σχήμα L. O τρίτος είναι το πλωριό κατάστρωμα με το ημικυκλικό καθιστικό, τα δύο τραπέζια και την υπερυψωμένη ξαπλώστρα. Το extra large παρμπρίζ (εκτός βεβαίως από την πανοραμική ορατότητα στο πιλοτήριο) μαζί με τα μεγάλα πλαινά παράθυρα αφήνει άπλετο φως να μπεί στους κοινόχρηστους χώρους.
Το στυλ; Ιταλικό, που σημαίνει φινέτσα (και η λέξη είναι ιταλική) και αριστοκρατική πολυτέλεια. Κοινόχρηστοι χώροι που περιλαμβάνουν σαλόνι με δύο καθιστικά και τραπέζια, μπαρ και ξεχωριστή τραπεζαρία, μια master cabin με δύο μπάνια και τρεις διπλές καμπίνες συν τρεις για πενταμελές πλήρωμα, δίνουν τη συνοπτική εικόνα ενός σκάφους που επιβεβαιώνει την υπεροχή των Ιταλών στο χώρο του μηχανοκίνητου. Οι μοντέρνες γραμμές μαρτυρούν και τις επιδόσεις του 36μετρου Velvet, το οποίο με δύο κινητήρες Man 16V 396 TE94 των 2883 hp έχει ταχύτητα κρουαζιέρας 32 και μεγίστη 35 κόμβους.

Uniesse


Με τα περισσότερα μοντέλα της γκάμας της, αλλά με κανένα καινούργιο, συμμετείχε στη Γένοβα η Uniesse. Το περίπτερό της στο χερσαίο χώρο φιλοξενούσε τα 42 Open, 48 Open AHT, 54 Sport, 57 Open και 58 MY, ενώ στη θάλασσα είδαμε τα 65 MY, 65 Sport, 70 MY και 75 ΗΤ.


ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ

Το Grand Soleil 46 και το Grand Soleil 43 Open Transom ήταν οι δύο νέες παρουσίες στο στόλο του μεγάλου ιταλικού ναυπηγείου της Cantiere del Pardo. Όπως πάντα, τα ιστιοφόρα αυτά διαθέτουν μια ξεχωριστή φινέτσα και φέρουν ένα μεγάλο όνομα στους κύκλους των ιστιοπλόων σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν και με γαλλικό όνομα σειράς, διαφέρουν από τα αντίστοιχα γαλλικά σκάφη παραγωγής, με το ιδιαίτερο εσωτερικό και εξωτερικό design.

Το Grand Soleil 46 είναι ένα γρήγορο 14άμετρο σκάφος κούρσας/κρουαζιέρας, άνετο και εύκολο στο ταξίδεμα με δύο ρόδες στο κόκπιτ, ακόμα και με ελάχιστο πλήρωμα.


Διαθέτει την κλασική διαρρύθμιση με τη μία πλωριά στο V και δύο πρυμιές καμπίνες, με το καρέ πλώρα και συνεχόμενη την κουζίνα και το τραπέζι χαρτών. Το εξωτερικό του look και η κάθετη πλώρη του δίνουν ένα «επιθετικό» προσανατολισμό. Διατίθεται σε δύο επιλογές, μία για κρουαζιέρα και μία αγωνιστική, με αντίστοιχες λύσεις σε καρίνα και ιστιοφορία. Το ολικό μήκος είναι 14,08 μέτρα, με ίσαλο 12,35 μέτρα και πλάτος 4,31 μέτρα. Τα υπόλοιπα στοιχεία του είναι: Εκτόπισμα 10.200 kg., έρμα 3.300 κγ., κουκέτες 6/10, καύσιμα 250 lt., νερό 450 lt., και μηχανή 40 hp. Τη σχεδίαση υπογράφουν οι Botin & Carkeek, το εξωτερικό styling η Attivo Design και το εσωτερικο ο Mauro Sculli.

To Grand Soleil 43 Open Transom αναπτύχθηκε με βάση τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά εκείνα, που κατέστησαν την Cantiere del Pardo το πιο πετυχημένο ναυπηγείο ιστιοφόρων σκαφών της Ιταλίας, μέσα από μια πορεία 35 χρόνων.


Η ανοιχτή πρύμη δεν είναι απλά ένα από τα στοιχεία του σκάφους, αλλά ένα μέρος μιας σύνθεσης της φιλοσοφίας του ναυπηγείου, που θέλει να συνδυάζει το πνεύμα του αγωνιστικού σε συνδυασμό με την άνεση του σκάφους κρουαζιέρας, προσφέροντας πολλές options ανάλογα με τη χρήση. Τα σχέδια οφείλονται στο δίδυμο Botin & Carkeek και το εσωτερικό design στο σχεδιαστικό team της Grand Soleil. Τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι: Ολικό μήκος 13,25 m., μήκος κύτους 12,95 m., μήκος ισάλου 11,40 m., πλάτος 3,95 m., μέγιστο βύθισμα 2,50 m., εκτόπισμα 8.900 kg., έρμα 2.850 kg., και ιστιοφορία 110 m².

Το Comet 33 ήταν το μόνο από τα μοντέλα της Comar Yachts που είχε κάτι καινούριο να δείξει.


Δεν είναι νέο μοντέλο, αλλά το παλαιότερο δικάμπινο 33άρι με νέο deck. Τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι: Ολικό μήκος 9,99 m., μήκος ισάλου 9,47 m., πλάτος 3,35 m., βύθισμα 1,98 m., εκτόπισμα 3.300 kg., έρμα 1.350 kg., καύσιμα 120 lt., νερό 150 lt., μηχανή 20 hp. και φέρει την υπογραφή του Sergio Lupoli.

Ο στόλος της Comar Yachts πρόκειται σύντομα να εμπλουτιστεί με τρία νέα μοντέλα στα 73, 80 και 100 πόδια, σε μια προσπάθεια να καλυφθεί ένας ακόμα μεγάλος τομέας σε μεγέθη. Το 73άρι θα είναι ένα ελαφρύ σκάφος με πολύ μοντέρνες γραμμές και επιμηκυμένη πρύμη και πολύ καλές επιδόσεις στις ελεύθερες πλεύσεις. Το 80άρι θα είναι ένα σχετικά στενό σκάφος για ξεχωριστές επιδόσεις σε ταχύτητα σε όλες τις πλεύσεις. Ειδικά το 100άρι θα είναι το μεγαλύτερο σκάφος παραγωγής, που έχει ποτέ ναυπηγηθεί στην Ιταλία, από ιταλικό ναυπηγείο. Τη σχεδίαση φέρει την υπογραφή Studio Valicelli , που είναι γνωστό για τις κουρμπαριστές αεροδυναμικές γραμμές στο design, τα υψηλά έξαλα και χαμηλές υπερκατασκευές που επιλέγει και την άνεση που δίνει στους χώρους. Περιμένουμε με ανυπομονησία να τα δούμε…

ΦΟΥΣΚΩΤΑ

MAR.CO


Ένα ακόμα πανέμορφο καμπινάτο παρουσίασε η Mar.Co για το 2009. Το Mar.Co e-motion 29 είναι άλλο ένα μοντέλο που δίνει έμφαση στην φινέτσα, τη λειτουργικότητα και την άνεση. Σύντομα θα ακολουθήσει αναλυτική παρουσίαση στις σελίδες μας.


Motonautica


Οι επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τις προτάσεις της Motonautica. Το μεγάλο καμπινάτο με την εξαιρετική φινέτσα, τους μεγάλους χώρους και την καλή λειτουργικότητα, τραβούσε αμέσως τα μάτια των επισκεπτών.


Με μια πλούσια παραγωγή σε νέα μοντέλα και projects έκλεισε και φέτος η μεγαλύτερη ναυτική έκθεση στον κόσμο. Το πρώτο Σαββατοκύριακο της διοργάνωσης, τα πρόσωπα των εκθετών ήταν… συννεφιασμένα, για να ανθίσουν τα χαμόγελα το δεύτερο Σαββατοκύριακο. Οι προβλέψεις για την επόμενη μέρα είναι συγκεχυμένες, λόγω των διεθνών οικονομικών εξελίξεων. Υπάρχει, όμως μια συγκρατημένη αισιοδοξία για κάποια ανάκαμψη προς το τέλος του έτους, κάτι που είναι και η δική μας αίσθηση. Εικόνα θα έχουμε και από το δικό μας Ναυτικό Σαλόνι το Νοέμβριο, αφού είναι παρατηρημένο πως, ό,τι ισχύει στη Γένοβα, αντικατοπτρίζεται άμεσα και στη δική μας αγορά. Θα περιμένουμε και θα δούμε… Προς το παρόν, arrivederci alla prossima edizione dal Salone Nautico Internationale di Genova, 3 al 11 Ottobre 2009.