Η Volvo Penta επεκτείνει το πρόγραμμα IPS

Μεγαλύτερα συστήματα πρόωσης, μεγαλύτεροι κινητήρες

description

Με το IPS, η Volvo Penta έφερε την επανάσταση στην αγορά των παραδοσιακών εσωλέμβιων συστημάτων πρόωσης. Πέντε χρόνια αφότου λανσαρίστηκε, κυκλοφορούν ήδη πάνω από 10.000 μονάδες IPS στην αγορά.
Το πρόγραμμα IPS επεκτείνεται τώρα ακόμα περισσότερο. Με νέα και μεγαλύτερα συστήματα πρόωσης σε συνδυασμό με τον κινητήρα 13 λίτρων, η Volvo Penta θα λανσάρει φέτος δύο ακόμα κατηγορίες ισχύος, IPS1050 και IPS1200.
Το 2005, το πρωτοποριακό σύστημα πρόωσης IPS της Volvo Penta δημιούργησε μία εντελώς νέα κατηγορία εξοπλισμού πρόωσης, τις λεγόμενες ?εγκαταστάσεις pods?.

Με αποδοτικές προπέλες προσανατολισμένες προς την πλώρη, το σύστημα IPS αναμφισβήτητα ηγείται της αγοράς συστημάτων μετάδοσης μέσω pods, τα οποία έχουν αντικαταστήσει σε μεγάλο ποσοστό τα παραδοσιακά αξονικά συστήματα της βιομηχανίας.

Στο πρώτο του στάδιο, το σύστημα IPS βασίστηκε σε πετρελαιοκινητήρες 4 και 6 λίτρων της Volvo Penta. Πέρσι λανσαρίστηκαν δύο νέες κατηγορίες ισχύος με μεγαλύτερες μονάδες κίνησης βασισμένες σε κινητήρες 11 λίτρων της Volvo.

Φέτος, η Volvo Penta λανσάρει μία τρίτη έκδοση βασισμένη στους κινητήρες 13 λίτρων του Volvo Group. Τα δύο νέα συστήματα IPS παράγουν το ισοδύναμο των 1.050 και 1.200 ίππων, αντίστοιχα, συγκριτικά με τα συμβατικά εσωλέβια συστήματα. Αυτό σημαίνει ότι η Volvo Penta μπορεί τώρα να προσφέρει το σύστημα IPS για σκάφη μήκους έως και 100+ ποδιών.

Ισχυρότερα συστήματα κίνησης

Μεγαλύτεροι κινητήρες με υψηλότερη ισχύ και ροπή ενέχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα συστήματα μετάδοσης. Γι? αυτό, η Volvo Penta δημιούργησε μία μεγαλύτερη και πολύ ισχυρότερη μονάδα IPS και μία σειρά με εντελώς νέες προπέλες για τα IPS1050 και IPS1200.

Η μεγαλύτερη μονάδα κίνησης έχει όλα τα πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά που έκαναν τόσο επιτυχημένο το πρώτο σύστημα IPS.
Τα ύφαλα του σκάφους και οι προπέλες βελτιστοποιήθηκαν με τη βοήθεια προηγμένων υπολογιστικών μοντέλων και επιπλέον δοκιμάστηκαν εκτενώς σε ειδικά τούνελ και στα ίδια τα σκάφη. Έτσι δημιουργήθηκε ένα υψηλής απόδοσης ολοκληρωμένο σύστημα πρόωσης.

Καθαρότερο και πιο αθόρυβο

Η υψηλότερη απόδοση προσφέρει στα IPS1050 και IPS1200 καλύτερες επιδόσεις σε συνδυασμό με μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερους συνολικούς ρύπους. Επιπλέον, η άνεση των σκαφών IPS συγκρινόμενη με αυτών που χρησιμοποιούν αξονικά, είναι αισθητά υψηλότερη λόγω των μειωμένων θορύβων και κραδασμών.

Η Volvo Penta καλύπτει όλο το εύρος των ταχυτήτων για τα IPS1050 και IPS1200, από περίπου 28 μέχρι 40 κόμβους, με επτά άκρως αποδοτικές προπέλες, οι οποίες διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικά πλεονεκτήματα για τους κατασκευαστές σκαφών και τους τελικούς πελάτες.

Κινητήρας 13-λίτρων

Ο κινητήρας για τις νέες κατηγορίες ισχύος είναι ο D13 της Volvo Penta με τεχνολογία τούρμπο δύο σταδίων, που παράγει 800 και 900 ίππους αντίστοιχα. Αυτός ο κινητήρας 13 λίτρων βασίζεται σε υπερσύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων.

Ο D13 χρησιμοποιεί νέα τεχνολογία υπερσυμπιεστή δύο σταδίων. Το πρώτο στάδιο επιτρέπει την εκμετάλευση των παλμών πίεσης των καυσαερίων για αυξημένη υπερπλήρωση– με αποτέλεσμα πολύ υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές. Όταν οι στροφές αυξάνονται, ενεργοποιείται ένας δεύτερος υπερσυμπιεστής ώστε ο κινητήρας να διατηρεί την ισχύ του ακόμα και στις υψηλές στροφές.

Το EMS 2, το νέο σύστημα ελέγχου κινητήρα της Volvo Penta, ρυθμίζει τον ψεκασμό καυσίμου 100 φορές το δευτερόλεπτο. Το σύστημα ελέγχει τα μπεκ, ένα ανά κύλινδρο, που λειτουργούν με πίεση 2000 bar και ψεκάζουν το καύσιμο για βέλτιστη καύση.

Οι συνολικές εκπομπές ρύπων πληρούν με άνεση τις προδιαγραφές EU RCD και US EPA Tier 2 και συμμορφώνονται με τους πολύ αυστηρούς κανόνες EPA Tier 3 που θα τεθούν σε ισχύ το 2012.

Από 35 μέχρι 100+ πόδια

Το IPS προσφέρεται σε διπλή, τριπλή ή τετραπλή εγκατάσταση κινητήρων. Αυτό σημαίνει ότι το IPS καλύπτει σκάφη από 35 μέχρι πάνω από 100 πόδια.

Επίσης δεν υπάρχει διαφορά για τον χειριστή, ανεξάρτητα αν στο σκάφος χρησιμοποιούνται δύο, τρία ή τέσσερα συστήματα IPS. Η επιτάχυνση και η επιλογή σχέσης γίνεται μέσω δίδυμων χειριστηρίων ενός μοχλού. Δεν χρειάζονται πρόσθετα χειριστήρια.

Οι μονάδες IPS είναι συμπαγείς αφήνοντας περιθώρια για την εφαρμογή νέων και τολμηρών σχεδιαστικών λύσεων στα σκάφη. Ο χώρος ενδιαίτησης είναι πολύ μεγαλύτερος και ταυτόχρονα ο χρόνος που χρειάζονται οι κατασκευαστές σκαφών για την εγκατάσταση μειώνεται κατά 50% και, σε μερικές περιπτώσεις, ακόμα περισσότερα.

Τα νέα IPS1050 και IPS1200 θα διατίθενται στην αγορά από το φθινόπωρο του 2010.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Όνομα Μοντέλου IPS1050 IPS1200
Κυβισμός 12.8 λίτρων 12.8 λίτρων
Τύπος κινητήρα Εν σειρά 6-κύλινδρος Εν σειρά 6-κύλινδρος
Ισχύς στο στρόφαλο στις 2300 rpm 800 hp (588 kW) 900 hp (662 kW)
Σύστημα Turbo Υπερσυμπίεση δύο σταδίων Υπερσυμπίεση δύο σταδίων
Εκπομπές Ρύπων Πληροί τις προδιαγραφές EU RCD & US EPA Tier 2 Πληροί τις προδιαγραφές EU RCD & US EPA Tier


Εύρος Ταχυτήτων: Περίπου 28 – 40 κόμβοι

Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη
Λ. Αθηνών 71, 101 73 Αθήνα
τηλ. 210 3483300
fax 210 3467329
e mail: [email protected]
Saracakis