Στο στόχαστρο των Βρυξελλών τα ελληνικά λιμάνια.

Ενώ απομένουν 40 μέρες ουσιαστικά μέχρι την ανατολή της νέας χρονιάς, το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει το συγκεκριμένο χρόνο προκειμένου να προετοιμαστεί επαρκώς για το δύσκολο εξάμηνο της ελληνικής Προεδρίας, στην διάρκεια του οποίου αναμένεται να κυριαρχήσουν θέματα ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής.

photos of the Port of Piraeus,ships,transport,Greek ferries,Parthenon,Athens,Greece
Θέματα που χαρακτηρίζονται μείζονος σημασίας, όπως το θέμα της απελευθέρωσης των υπηρεσιών και της διαμόρφωσης κανόνων ανταγωνισμού σε μία κρίσιμη περίοδο μάλιστα που η ελληνική κυβέρνηση θα αναζητά – αν δεν υπάρξει ανατροπή στο πολιτικό σκηνικό – επενδυτές για τα ελληνικά λιμάνια.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το κλίμα είναι «βαρύ», καθώς ήδη η Ελλάδα έχει βρεθεί στο στόχαστρο των Βρυξελλών για την γνωστή υπόθεση του Πειραιά, αλλά και των γενικότερων σχεδιασμών για προσέλκυση ισχυρών δυνάμεων του παγκόσμιου ναυτιλιακού και εμπορικού γίγνεσθαι που θα αποτελέσουν εν δυνάμει ανταγωνιστές, εφόσον τοποθετηθούν στα ελληνικά λιμάνια προς τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

Από την άλλη πλευρά, στο εν λόγω διάστημα, θα πρέπει να έχουν οριστικοποιηθεί και πολιτικές που αφορούν εσωτερικά θέματα της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής, θέματα υπηρεσιών παροχών, αλλά και γενικότερων θεμάτων που σχετίζονται με την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών λιμένων, τις συνέργιες και συνεργασίες τους.

Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων σημείωναν με νόημα ότι τα τελευταία χρόνια τα εν λόγω θέματα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν έως και παγωμένα καθώς η λήψη αποφάσεων είχε χαθεί κάπου στην κατάτμηση των υπηρεσιών του υπουργείου, εν συνεχεία στη διάλυση του και τώρα στην ανασυγκρότηση του εις τα εξόν συνετέθη.
Αύριο όπως γνωστοποιήθηκε πριν από λίγο η ηγεσία του ΥΝΑ θα παρουσιάσει το νέο οργανόγραμμα των υπηρεσιών του που στόχο θα έχει να γίνει αποτελεσματικότερη συνολικά η λειτουργία του υπουργείου, η σημασία του οποίου για την εθνική οικονομία, παρουσιάστηκε ανάγλυφα σε πρόσφατη έρευνα όπου για μια φορά κατέστη ακόμα γνωστόν ότι η ναυτιλία συνεισφέρει το 7% του ΑΕΠ σε αυτόν τον τόπο.

πηγή: theseanation

Close