Πολυεστερικά σκάφη

Πλαγιοδέτηση σκάφους με δυο προπέλες

Με δύο μηχανές το σκάφος κουμαντάρεται πιο εύκολα στη μανούβρα, αρκεί να ξέρουμε να χρησιμοποιήσουμε σωστά τις προπέλες μας.

Μπότζι, κοσκίνισμα & σκαμπανέβασμα του σκάφους

Το πρόβλημα της αξιοπλοΐας ενός σκάφους είναι άμεσα συνδεδεμένο με την κίνησή του μέσα στο νερό. Σαν αποτέλεσμα της συνδυασμένης ενέργειας δυνάμεων, που προέρχονται από διαφορετικές πηγές (αεροδυναμική, υδροδυναμική, βαρύτητα, αδράνεια και άντωση), το σκάφος που ταξιδεύει με κακές καιρικές συνθήκες υποχρεούται να κάνει διάφορες «βίαιες» κινήσεις ή ταλαντώσεις...

Το «δέσιμο» του σκάφους: hull & deck

Για την κατασκευή του πολυεστερικού σκάφους χρησιμοποιούνται δύο τουλάχιστον βασικά και διαφορετικά καλούπια, ένα για το κύτος και ένα για το κατάστρωμα. Πώς κουμπώνουν όμως μαζί;

Broach και στο πολυεστερικό σκάφος

Το broach παρατηρείται όταν σε χοντρή θάλασσα, ένα μεγάλο κύμα από πρύμα ή από την μπάντα, παίρνει την πρύμη και σπρώχνει το σκάφος με το πλάι...

Όταν το σκάφος φεύγει από το μώλο

Το μηχανοκίνητο σκάφος είναι πολύ εύκολο στη μανούβρα του, με την προϋπόθεση ότι ο κυβερνήτης ή ο τιμονιέρης ξέρει καλά τη δουλειά του και είναι προσεκτικός

Τακτική αποφυγής – H ασφάλεια προηγείται…

Το μηχανοκίνητο σκάφος απαιτεί έναν ειδικό τρόπο ταξιδέματος, όταν ο καιρός είναι χοντρός. Παράλληλα, υπάρχουν τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει», που αντίστοιχα ακολουθούμε ή αποφεύγουμε.

Ταξίδεμα του σκάφους στη φουρτούνα

Με χοντρό καιρό, η μανέτα είναι ίσως το πιο χρήσιμο όργανο ελέγχου για τη διακυβέρνηση πάνω στο σκάφος. Πόσοι όμως το γνωρίζουν καλά;

Δυναμική άντωση: Ο χαρακτήρας της γρήγορης γάστρας στο σκάφος

Στις μεγάλες ταχύτητες, η αντίσταση του κύματος, που δημιουργείται από το ίδιο το σκάφος, είναι και ο κυριότερος λόγος της αυξημένης αντίστασης που πρέπει να υπερνικηθεί...

Power Trim & Tabs – Μια σύντομη γνωριμία με τα χειριστήρια του σκάφους

Το μηχανοκίνητο σκάφος θεωρείται «εύκολο» στο ταξίδεμά του, σε σχέση με το ιστιοφόρο, που απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις τριμαρίσματος των πανιών...

Γιατί γέρνει το μηχανοκίνητο σκάφος

Πολύ φίλοι του μηχανοκίνητου με μια μηχανή παραπονιούνται πως το σκάφος τους, ενώ όταν είναι σταματημένο πλέει κανονικά στη φυσική του ίσαλο, όταν ταξιδεύει, «γέρνει» συνήθως αριστερά...