Πρώτη παρουσίαση του Cayenne Turbo S από την Porsche

Παγκόσμια Πρεμιέρα στην έκθεση αυτοκινήτου “Auto China 2008”, στο Πεκίνο

Στουτγάρδη/Πεκίνο. Η Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG επεκτείνει την τέταρτη σειρά μοντέλων της με την προσθήκη του Cayenne Turbo S στην κορυφή της σειράς. Το Turbo S, το ισχυρότερο από όλα τα Cayenne, διαθέτει κινητήρα V8 4,8 λίτρων με διπλό τούρμπο που αποδίδει 550 ίππους.


Με το Turbo S, η Porsche έρχεται να καλύψει τις επιθυμίες πολλών από τους πελάτες της. Ειδικά στις νέες αναδυόμενες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και της Ασίας, η ζήτηση για πολυτελή σπορ SUV με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά είναι τεράστια. Παρά δε το γεγονός ότι η Porsche κατάφερε να εξοπλίσει το νέο Turbo S με ακόμα καλύτερες επιδόσεις απ’ ό,τι το απλό μοντέλο Turbo (500 ίπποι), η αποδοτικότητα στην κατανάλωση καυσίμου που προσφέρει το Turbo S είναι ακριβώς η ίδια με αυτήν του Cayenne Turbo (σύμφωνα με τις μεθόδους υπολογισμού που προβλέπονται από το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Δοκιμών για Επιβατικά Αυτοκίνητα – NEFZ).

Εξωτερικά, το Turbo S διακρίνεται από τις ζάντες κράματος 21 ιντσών SportPlus που φιλοξενούνται στους βαμμένους θόλους των τροχών, καθώς και από την σπορ εξάτμιση με τέσσερις απολήξεις που είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο. Οι θυρίδες εισαγωγής αέρα και οι θόλοι των τροχών είναι στο χρώμα του αμαξώματος. Το νέο διακριτικό αλλά ταυτόχρονα κομψό χρώμα “lava gray metallic” διατίθεται προαιρετικά μόνο για το Turbo S.

Όλες οι εκδόσεις του Turbo S διαθέτουν πλαίσιο που επωφελείται από την αερανάρτηση, η οποία φυσικά συνδυάζεται με αυτόματο έλεγχο ύψους και με την ενεργή ανάρτηση PASM η οποία – και πάλι ως βασικός εξοπλισμός – συνδυάζεται με το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου PDDC Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) και με το σύστημα μεταβλητής υποβοήθησης του τιμονιού ανάλογα με την ταχύτητα, το Servotronic.


Με την εισαγωγή του συστήματος κεραμικών φρένων (PCCB) στον προαιρετικό εξοπλισμό, η Porsche υπογραμμίζει την ηγετική της θέση ως κατασκευαστής των άκρως ανθεκτικών δίσκων φρένων από σύνθετο κεραμικό υλικό με ανθρακονήματα. Όταν θα παρουσιαστεί η σειρά 2009, αυτοί οι δίσκοι υψηλής τεχνολογίας – σχεδιασμένοι αρχικά για αγωνιστικά μοντέλα – θα προσφερθούν για πρώτη φορά στην κατηγορία των υπερπολυτελών SUV της κορυφαίας κατηγορίας. Οι μπροστινοί κεραμικοί δίσκοι έχουν διάμετρο 410 mm, ενώ η διάμετρος των πίσω φτάνει τα 370 mm. Η επιβράδυνση υλοποιείται με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Τα κεραμικά φρένα PCCB διατίθενται προαιρετικά και με άλλα μοντέλα Cayenne, όπως τα Cayenne S, GTS και Turbo με τροχούς τουλάχιστον 20 ιντσών.

Ο ιδιαίτερα ποιοτικός χαρακτήρας του νέου, κορυφαίου Cayenne Turbo S τονίζεται και με το βασικό εξοπλισμό του στο εσωτερικό, τα μπροστινά σπορ καθίσματα με μνήμη, το πίσω κάθισμα με ξεχωριστές θέσεις, τις επενδύσεις αλουμινίου στις πόρτες με το λογότυπο του μοντέλου και τις δερμάτινες επενδύσεις σε δύο αποκλειστικές διχρωμίες (μαύρο/Havana και μαύρο/μεταλλικό γκρι) που συνδυάζονται με δερμάτινη στεφάνη και κεντρικό τμήμα τιμονιού γεμισμένο με μαλακό υλικό.

Οι ενισχυμένες επιδόσεις του Turbo S σε σχέση με το απλό μοντέλο Turbo οφείλονται στο τροποποιημένο σύστημα εξάτμισης και σε βελτιώσεις του συστήματος ελέγχου του κινητήρα. Εκτός από τις βελτιωμένες επιδόσεις, αυξημένη είναι και η ροπή που πλέον αγγίζει τα 750 Nm (κατά 50 Nm μεγαλύτερη) από τις 2.250 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Το Porsche Cayenne Turbo S είναι σε θέση να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 280 χλμ./ώρα. Το Turbo S θα παρουσιαστεί στην αγορά τον Αύγουστο του 2008.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: V8 με δύο παράλληλα τούρμπο
Ψεκασμός: καυσίμου άμεσος ψεκασμός (DFI)
Κυβισμός: 4.806 cm3
Διάμετρος: 96 mm
Διαδρομή: 83 mm
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Μέγιστη ισχύς: 550 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 750 Nm από τις 2.250 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο Tiptronic S έξι σχέσεων

Μετάδοση: Σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Porsche Traction Management (PTM) με βοηθητικό κιβώτιο ταχυτήτων

Κατανομή ροπής στους τροχούς:38 % : 62 %(Βασική κατανομή μπροστά/πίσω)

Πλαίσιο: Ανεξάρτητη ανάρτηση – μπροστά: διπλά ψαλίδια ευρείας βάσης, πίσω: πολλαπλοί σύνδεσμοι – αερανάρτηση με ρύθμιση ύψους, ενεργή ανάρτηση PASM και σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου PDCC

Φρένα: Μπροστά: εξαπίστονες αλουμινένιες μονομπλόκ δαγκάνες με εσωτερικά αεριζόμενους δίσκους δύο μερών διαμέτρου 380 mm.
πίσω: τετραπίστονες αλουμινένιες μονομπλόκ δαγκάνες με εσωτερικά αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 358 mm.

Τροχοί:10 J x 21

Ελαστικά:295/35 R 21

Σύστημα διεύθυνσης: Servotronic, μεταβλητής υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα

Βασικό βάρος:2.355 kg (DIN)

Συνολικό επιτρεπόμενο βάρος:3.080 kg

Επιτάχυνση:0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτ.

Τελική ταχύτητα:280 χλμ./ώρα

Κατανάλωση:14,9 λίτρα/100 χλμ. (συνδυασμένος κύκλος NEFZ)


Εκπομπές ρύπων:C02 358 g/km (συνδυασμένος κύκλος)

Κατηγορία ρύπων:EURO 4

Close