Έλεγχος Σκάφους – Επιθεώρηση Ηλεκτρολογικών.

Normal 0 false false false EL X-NONE X-NONE

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου σκάφους είναι σημαντική υπόθεση και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή πριν την αγορά, να έχουμε πλήρη επίγνωση όλων των χαρακτηριστικών του σκάφους που θέλουμε να αγοράσουμε.

Offshore_21.5

Σε προηγούμενο άρθρο έχουμε εξηγήσει περιληπτικά τα σημεία και τους ελέγχους που πρέπει να γίνονται σε ένα μεταχειρισμένο σκάφος για την πρόληψη σοβαρών βλαβών που μπορεί να προκύψουν στην γάστρα του.

Σε αυτό το άρθρο θα εξηγήσουμε τους ελέγχους που πρέπει να γίνουν στην ηλεκτρολογική εγκατάσταση του σκάφους ώστε να γνωρίζει πλήρως ο υποψήφιος αγοραστής τυχόν προβλήματα ή εργασίες που θα χρειαστεί να γίνουν αν προχωρήσει στην αγορά του σκάφους.

Τα παραπάνω βέβαια δεν απευθύνονται μόνο σε κάποιον που θέλει να αγοράσει ένα σκάφος. Απευθύνονται και σε αυτόν που θέλει να ελέγχει περιοδικά το σκάφος του, ώστε να προλαμβάνει απρόοπτες βλάβες και να  είναι πάντα σωστά προετοιμασμένος, ώστε να χαίρεται χωρίς προβλήματα την ομορφιά της θάλασσας.

Ας δούμε λοιπόν ορισμένα από τα βασικά σημεία ελέγχου σε ένα σκάφος και τι πρέπει να προσέξει ο κάθε υποψήφιος αγοραστής για να έχει το κεφάλι του ήσυχο.

Ηλεκτρολογική εγκατάσταση

Electric-2

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να δοθεί στον έλεγχο της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης ενός μεταχειρισμένου σκάφους. Βασικός λόγος της ιδιαίτερης προσοχής που χρειάζεται είναι ότι τα ηλεκτρολογικά ενός σκάφους ευθύνονται για τις περισσότερες πυρκαγιές που ξεκινούν στα σκάφη. Οπότε η σωστή αξιολόγηση και καταγραφή της κατάστασης τους είναι ζωτικής σημασίας. Πολλές φορές και ιδιαίτερα σε μεγαλύτερα σκάφη οι εγκαταστάσεις και οι καλωδιώσεις είναι μεγάλες και πολύπλοκες οπότε η χρήση εξειδικευμένου τεχνικού θεωρείται αναγκαία.

Ας δούμε λοιπόν κάποια βασικά σημεία που χρειάζεται να ελέγξουμε σε ένα μεταχειρισμένο σκάφος:

Μπαταρίες:

batteries

Είναι η βασική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας του σκάφους και χρειάζεται να είναι σε άψογη κατάσταση. Σκασίματα μπαταριών, δηλητηριάσεις ανθρώπων που κοιμούνται πάνω από αυτές σε ένα σκάφος είναι μόνο κάποια από τα σοβαρά προβλήματα που μπορούν να προκαλέσουν. Είναι αρκετά μεγάλες να καλύψουν επαρκώς τα φορτία του σκάφους; Είναι σωστά τοποθετημένες σε προστατευμένο κουτί και δεμένες να μην μετακινούνται; Έχουν διαβρωμένους πόλους; Έχουν μετρηθεί με μπωμόμετρο ή ειδικό αναλυτή μπαταριών για να δείτε την κατάσταση που βρίσκονται; Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που χρειάζονται απάντηση για την αξιολόγηση του μοναδικού συστήματος τροφοδότησης ενέργειας του σκάφους.

Πίνακας ελέγχου και καλωδιώσεις:

Το επόμενο σημαντικό σημείο του σκάφους είναι ο πίνακας που βρίσκονται όλες οι ασφάλειες για όλα τα κυκλώματα. Το συγκεκριμένο σημείο μπορεί να γίνει ιδιαίτερα πολύπλοκο αλλά η αρχή ελέγχου παραμένει η ίδια. Ελέγξτε τους διακόπτες στον πίνακα αν λειτουργούν σωστά. Δείτε πίσω από τον πίνακα αν τα καλώδια και οι συνδέσεις είναι καθαρές και δεν έχουν σημάδια από διαβρώσεις. (Τα σημεία συνδέσεων είναι ο Νο 1 παράγοντας πυρκαγιάς σε μια ηλεκτρολογική εγκατάσταση). Επιβεβαιώστε ότι οι καλωδιώσεις του πίνακα βρίσκονται σε υδατοστεγές σημείο και δεν μπορούν να βρεθούν σε άμεση επαφή με νερό. Προσπαθήστε να βρείτε σημάδια από υπερθερμάνσεις σε καλώδια και συνδέσεις.

Alternator:

alternator

Το alternator είναι το σύστημα φόρτισης των μπαταριών από την μηχανή. Αν δεν δουλεύει σωστά μπορεί απλά να μας αφήνει την μπαταρία αφόρτιστη ή ακόμα και να την υπερφορτίζει με αποτέλεσμα να χάσει τα υγρά της και να χαλάσει. Εδώ χρειάζεται σε λειτουργία της μηχανής να ελεγχθεί η φόρτιση να βρίσκεται στα σωστά επίπεδα τάσης ανάλογα με την τάση των μπαταριών του σκάφους 13,5 Volt περίπου για 12 Volt συστήματα και 28 Volt  για 24 Volt.

Αντλίες:

andlies

Ο έλεγχος των αντλιών είναι υψηλής σημασίας και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Είναι ο εξοπλισμός που μπορεί να μας σώσει το σκάφος σε μια δύσκολη στιγμή. Προβλήματα από ρουλεμάν που δουλεύουν με πολύ θόρυβο και υπερθερμάνσεις μπορεί να κρύβουν σοβαρά προβλήματα στις αντλίες. Κακές καλωδιώσεις και συνδέσεις αντλιών που βρέχονται από νερά μπορούν να σταματήσουν την λειτουργία της όταν θα χρειαστεί. Τέλος μια κανονική δοκιμή για απομάκρυνση νερού που θα ρίξουμε εμείς, θα δώσει αρκετά στοιχεία για την κατάστασή της.

Τα παραπάνω αφορούν τα βασικά κομμάτια του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού που βρίσκουμε σε ένα σκάφος. Εναλλακτικές πηγές ενέργειας όπως φωτοβολταїκά, γεννήτριες και εγκαταστάσεις 230 Volt (π.χ. inverters) είναι αρκετά πολύπλοκα συστήματα και κρύβουν και κινδύνους για την υγεία ανθρώπων που δεν έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση να τα ελέγξουν. Για τον λόγο αυτό για μια πλήρη επιθεώρηση σε πολύπλοκα συστήματα να απευθύνεστε πάντα σε εξειδικευμένο συνεργείο για την σωστή και ασφαλή καταγραφή της κατάστασης ενός σκάφους.

Η InfraSpec Engineering είναι τεχνικό γραφείο ειδικών εφαρμογών Μη Καταστρεπτικών Ελέγχων με θερμογραφία. Παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις ελέγχου και επιθεωρήσεις σκαφών για καταγραφή και αξιολόγηση κατάστασης. Για οποιοδήποτε απορία ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε στο 211 8505057  και στο info@infraspec.gr

 

Close